Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Olikohan niin että faceliftiin, eli 2008 alkaen oli mahdollista rakennella kaukokäynnistys. http://www.custom300cshop.co.uk/chrysler300c_remotestart.html
     
  2. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Ei se mulla herjannut, kun viime kesällä asiaa 3.5:ssä kokeilin. Tosin valmistaja oli eFlexfuel, eikä tuo mainitsemasi finland.

    Olisi kiva tietää, missä kunnossa polttoainepumppu ja kumit on muutaman vuoden etanolin käytön jälkeen. Uudempi koppa on tehty etanolille, mutta 2005-2010 malleille tehdas lupaa vain max 15 % etanolin keston.
     
    Muokattu: 15.12.2018
  3. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Näyttäis olevan bensapumppu sama 2005-2015 malleissa notta moparin tiskiltä vaan 2015 pumppu hakemaan ja vähän letkua jos pelottaa.
     
  4. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Kaveri osti johonkin audiin eflexfuelilta e85 sarjan niin siinä oli tullut mukana pätkä letkua ja jotain tiivisteitä tai o-renkaita.
     
  5. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Muistelen, että 2.7 litrasessa koneessa, joka oli tehty etanolille (ei 300c:n moottori), oli samat suutinnumerot mitä 300c:n 3.5 litrasessa.

    Ja siinä eFlexissä tulee pätkä letkua, jolla korvataan se jakotukille tuleva lyhyt kovamuovinen pätkä. Ja sy on se, että siihen uusittuun letkuun tulee se polttoaineanturi, mitä ei kaikissa sarjoissa edes ole.

    Ps. Voihan olla niin, että tehdas ei ole sertifioinut autoa etanolille esim. vähäisen myynnin johdosta. Auto voi siten kestää etanolia tai sitten siellä on joku tiiviste tai vaikka pelkkä polttoainesäiliö, joka ei etanolista pidä. Siksi mielelläni kuulisin pidempiaikaisia kokemuksia.
     
  6. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^^Letkut on etanolianturin asentamisen takia: https://eflexfuel.fi/e85_muutossarja

    Motonetin rekisterinumerohaun perusteella etanolimuutosta ei voisi tehdä 6.1:seen, 5.7:kaan voi, pienempiä en katsonut kun en muista yhdenkään vajaamoottorisen rekkaria.
    Onko 6.1.ssä liian pienet suuttimet vakiona? Muuta syytä en keksi.
    Itsellä Mopsin 4.7:ssa suuttimien käyttöaste käy etanolilla täyskiihdytyksessä n. 80%:n paikkeilla juuri ennen kuin automaatti vaihtaa suuremmalle.
     
  7. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Tämäpä mielenkiintoista. Pitääköhän ruveta tilailemaan isompia suuttimia. 5.7 ja 6.1 on mun mielestä samat suuttimet. Täytyy ottaa selvää.
     
  8. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Ainakin 3.5 käy hyvin 95:n ja e85:n seoksella. Joskus kokeilin ajaa 50/50 suhteella ja hyvin toimi ilman mitään muutossarjaa tai vikavaloja. Osannee lisätä syöttöä ainakin tuolla seossuhteella. Oktaanit eivät etanolissa ole ongelma.

    Jos kokeilisi 100 posenttisella e85:llä, niin voisi tuo moottori toimia osakaasulla. Veikkaisin, että kiihdytyksen jälkeen voisi vikavalo mittaristoon ilmestyä. Mutta sen häiritsevän huomiovalon saisi pois ysivitosta lisäämällä. Kokeilemallahan tuokin selviäisi.
     
  9. Petri111

    Petri111 1st gear

    Motonetin rekisterinumerohaun perusteella etanolimuutosta ei voisi tehdä 6.1:seen, 5.7:kaan voi,
    Onko 6.1.ssä liian pienet suuttimet vakiona?
    Motonetin haulla löytyy muutossarja esim. SRI-913 auton rekkarilla. Ei tunnista tuontiautoja haulla.
     
    MudMax tykkää tästä.
  10. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Kyse lienee vain suuttimen sähköliittimestä, eli sopiiko ne muutossarjan liittimien kanssa yhteen. Jos sopii, niin miksi ei johtosarja paikalle asentuisi. Tosin 3.5:ssä joutui irrottamaan imusarjan, jotta pääsi suuttimien liittimet irrottamaan ja väliin laittamaan nuo etanolisarjan johdot liittimineen. Plug and pray oli tuo asennusmenetelmä, eli varsin helppo, kun oli ensin saanut taiteilltua jumissa olevat liittimet toisistaan irti.

    Ja Bilteman sivuilla kun laittaa rekkarin hakuun, niin näyttää moottorikoodin. Tosin jotain häikkää sielläkin huomasin. Toki tässäkin on jotain tietoa moottorikoodeista: https://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_300
     
  11. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

  12. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Muutossarja asennettu ja hyvin veistää. Nyt tankissa eka 50% seos.
    Ei löytänyt motonetin haulla mullakaan, mutta boksin myyjä kertoi, että useaan 3.5 on asennettu moinen. Ja sarjan mukana tulee tarvittavat liittimet. (Ev6)
    Tuohon mun boksiin (flexfuel 4.2) ei anturia enään tule letkujen väliin, en tiedä mistä se sitten tankista tulevan aineen tai coctailin haistelee.

    Muutoskatsastuksella en ole vielä käynyt. Nythän kun co pienenee, niin varmaan tulee trafin suunnalta huomio käyttömaksuihin.:poff:
     
    Muokattu: 22.12.2018
    päivystäjä tykkää tästä.
  13. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Siinä 3.5 litraisessa on se EGR:n putki siellä tulipellin päässä. Imusarjaan tulee se pyöreä sininen EGR-putken tiiviste ja jos se ei ole paikallaan, niin ilmavuotoa se sieltä tarjoaa. Ja huomaa, että se EGR-putki käy kuumana. Siihen ei passaa sähköjohtojen osua.

    Ja eipä taida käyttömaksussa tuo muutoskatsastus etanolille näkyä, mikä on sinänsä harmi.
     
  14. toyota...

    toyota... Gearhead

    Kysyin Fuel flex Finland että mistä auto tietää mitä bensaa/etanoolin on tankissa, niin vastasivat että "Haistaa suutinten aukiolajoista millä polttoaineella ajetaan ja pyrkii koko ajan pitämään seoksen kohdallahan ja auton tietsikan tyytyväisenä syslereihin mennyt paljon sarjoja ja hienosti toimii"
     
  15. stratusdriver

    stratusdriver Gearhead

    Eli lambdalla siis? Vai onko siellä sytkäpuolella jotain palotapahtumaa haistelevaa kuten saabeissa? Ei oikein lupaavalta kuulosta tuo selevitys.
     
  16. Oswald

    Oswald 1st gear

    Mulla on toi https://eflexfuel.fi/e85_muutossarja ollut kesästä asti kiinni hemissä. Siellä on sellainen sähkövastus joka haistelee bensan ja etanolin seosta. Kymmenisen tankkia olen ajanut pelkällä etanolilla ja pari kertaa jotain häikkää ollut (käynyt vajaalla). Uudelleenkäynnistys auttanut ja diablon kapulalla olen nollannut vikailmoituksen. Tosin en tiedä onko vika sarjasta johtuvaa vai diablon ohjelmasta tai autossa olevasta viasta.

    Pakkasella ei lähde käyntiin pelkällä etanolilla, mutta 1bensa /3 etanoli suhteella -8 asteessa lähti normaalisti käymään.
     
  17. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Ohjeessa oli, että ensin joku matka bensalla, sitten 50/50 seoksella tankillinen ja sen jälkeen boksi on oppinut suutinten aukioloajat. Se keskustelee oman tietsikan kanssa ja vertaa lambdaa samalla säätäen aukioloaikoja. Pitäisi olla niin fiksu, että kylmäkäynnistys olisi melko oireeton ja bensan/etanolin kulutusero mahdollisimman pieni. Katsellaanpa nyt miltä alkaa näyttämään. Persdynon mukaan vedot on tallella ja saattaa moottoritierampilta jopa alakierroksilla vetää mukavammin.
     
  18. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Joo hanurituntuman mukaan se etanoli antoi vääntöä lisää, mutta voi tuo olla mun pääkopasta kiinni. Joku muu on Oulun suunnalta samaa todennut.

    Toisaalta oktaanit on 108, joten voihan tuo nakutussensoriin vaikuttaa positiivisesti ja siirtää sytkää paremmaksi. Itsellä oli etanolista positiiviset kokemukset, mutta menovettä meni enemmän - kuten kuuluukin. Mietittyttämään jäi, että mikä paikka laukeaa etanolin johdosta ja siksi kokemuksien perään kyselen.

    Ja sulla elkamina on siis se finlandin malli, ei eFlex?
     
  19. MudMax

    MudMax Gearhead

    Oletko nyt aivan varma, ettet ole sekoittanut nyt kahta muutossarjamerkkiä keskenään?

    Motonet myy kotimaisen StepOne Tech Oy:n eFlexFuel-boksia, jossa on käsittääkseni vieläkin anturi sekä seurantamahdollisuus Android App:lla.
    https://eflexfuel.fi/e85_muutossarja

    FuelFlex Finland myy kiinalaisissa halpakaupoissa myytäviä bokseja, ja niissä on kyseinen mallimerkintä "4.2", eikä niissä ole anturiakaan.
    https://holvi.com/shop/FuelFlexFinland/

    Kasikoneisten sarjoissa on hintaeroa (ilman MTK-jäsenalennusta) 80 euroa (349 vs 269).
     
  20. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Ainakin toi eFlexfuel kasataan myyjän mukaan Pirkkalassa. Finlandista en tiiä.

    Ja tuo MTK:n alennus on hyvä, mutta pitääkö siinä olla MTK:n jäsen?
     

Kerro tästä muillekin!