Pian mahdotonta saada lyhyitä kilpiä tuontiautoon?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja chevystw, 13.7.2008.

  1. pptalo

    pptalo Gearhead

    Tänään 19.12.2018 haettu Coronettiin lyhyet kilvet kotkan K1
    Soittokierroksella 9 konttori tärppäsi.

    Kouvolasta onnistui sentään mustien tilaus.

    Kovasti konttorien tätit väitti ettei näitä kohta enää saisi, tosin kouvolassa väitettiin näin jo 4v. sitten.
     
  2. styke

    styke 3rd gear

    Moi, onko nyt viimeisintä tietoa olisko vielä jossain ollut, 5-merkkisiä... soitellut jo muutaman mutta ei ole natsannut... minä en oikein tykkää niistä leluautokilvistä...
     
  3. 455STW

    455STW Gearhead

    Vieläkö jostain löytyy vai onko myöhäistä jo?
     
  4. Eikö se nyt ole ihan sama mikä kilpi niissä autoissa on kiinni ja jos on niin erikoinen auto että siihen ei lelukilvet (6numeroiset, jotka 5numeroisen mittaiset = jenkkikilven mittainen) käy, niin eihän se paljon maksa kun ostaa omat kilvet.
     
  5. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Osalle se on ihan sama, osa meistä tykkää aikakauden mukaisesta lookista. Kiinnostaa itseäkin löytyykö jostain konttorilta vielä 5-merkkisiä
     
    kuutio ja 455STW tykkäävät tästä.
  6. 455STW

    455STW Gearhead

    Ihan fiilispohjalta kyselen ja mennään näiden hommien kanssa. Silmä on alkanut jo tottua lelukilpiin mutta vanha lyhyt valkoinen (saako niin sanoa?) osuisi parhaiten omaan silmään. Joten jos jollain on tietoa että joltain konttorilta saattaisi löytyä, niin tietoa otetaan vastaan.
     
  7. kuutio

    kuutio Gearhead

    Mua vähän tökki nää Cjtn... olevatkin, mun silmään passaa parhaiten N-alkuset esim. 80-lukulaiseen jenkkiautoon.
    Mutta noita N-sarjasia ei taida enää olla missään holvissa piilottelemassa.. mielellään saa tosiaankin ilmiantaa jos joku tietää..
     
  8. kuutio

    kuutio Gearhead

    Onko semmonen C-alkunen kilpi hieno mustavalkosena..
    Mun mielestä mustavalkoset kilvet kuuluu vaan vm-72 ja sitä vanhempiin

    mutta fiilis=makuasioitahan nää kovastikin on
     
  9. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    ^
    Onkos noita C-alkuisia 3+1 ja 3+2 kilpiä sitten paljonkin jaettu mustapohjaisena uudempiin kuin ´72:iin?
     
  10. kuutio

    kuutio Gearhead

    Eikös nykyäänkin minkä tahansa valkopohjasen tunnuksen voi tilata mustapohjasena?
    Eli jos haluaa vaihtaa.. tai sit maalata..

    Vai onks toikin jo muuttunu..ei näissä pykälissä perässä pysy
     
  11. kuutio

    kuutio Gearhead

    Mutta kyl noita c-## alkusia vaan on mustavalkosina näkyny..
     
  12. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Ei uudempaan kuin -72, paitsi jos on museoleimattu
     
  13. 455STW

    455STW Gearhead

    Sen verran asia kiinnostaa, että laitoin kyselyn asiasta Traficomin asiakaspalveluun. Siellähän pitäisi olla tietoa. Automaattivastaus lupasi että vastaus pitäisi tulla kolmen työpäivän aikana.
     
  14. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mustapohjaisia tuskin on jaettu, mutta omistaja voi tilata uudet mustat samalla tunnuksella ja vaihtaa sillä lailla valkopohjaiset mustapohjaisiksi. (vain kilpien hinnalla)
    Niin minä olen tehnyt.
     
  15. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    ^
    Siis myös ´73 tai uudenpaan autoon?
    Ja joo, noinhan se siis tarkasti ottaen on, että ensin saat valkopohjaiset kilvet, jotka sitten voit vaihtaa mustapohjaisiksi.
    Näin minäkin olen tehnyt, mutta vuosimalli oli vanhempi kuin tuo 70-luvun kilpiuudistuksen ajankohta Suomessa.
     
  16. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tarkoitin vanhempiin.
     
  17. MJF

    MJF Double Gearhead

    Näkyy vaihtelevan konttorikohtaisesti minkälaisia kilpiä tilaavat. Omaan 73 Chrysleriin sain muutama vuosi sitten kylän viimeiset viismerkkiset J-kilvet. Oli eurokilvet, mutta tilattiin perinteisinä valkoisina. Mutta en saanut mustina kun on -73 tuontiauto. Pari vuotta sitten serkkupoika rekisteröi -73 Minin uudelleen kilpiin naapurikylällä. Konttorilta tarjottiin heti alkuperäistä kuusmerkkistä kilpeä, mustana. Ja ne siinä on nyt ollut kiinni, eikä ole museoautoa nähnytkään.
     
  18. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    BLM jyllää jo täälläkin. Halutaan vaan mustaa k
     
    MJF tykkää tästä.
  19. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Mut pitkää mustaa harva haluaa, pervoja poikkeuksia toki löytyy:D
     
  20. kuutio

    kuutio Gearhead

    Tossa muutama tunti sitte lahdesjärven aakkospaarin lähellä 124 mursun farkku mustapohjasilla kilvillä
     

Kerro tästä muillekin!