Koko harrastuksen tulevaisuus...huono?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Cocco Bill, 15.12.2018.

  1. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    10-20 tonnilla on jo valinnanvaraa vanhemmassakin kalustossa, saa vaikka mitä mielenkiintoista... Tosin itse ymmärrän kyllä ihan hyvin että jos vaikka 20k€ laittaa kiinni harrasteeseen ja ajelee talven jollain tonnin pommilla, paremmin ne rahat siinä vanhassa harrasteautossa on tallessa kun että ostaa samalla rahalla uudehkon auton jonka arvo senkun putoaa.
     
    Sounderi tykkää tästä.
  2. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos sisustan osien istumisesta voi jotain päätellä, niin japsien osalta myönnän tuon. Mutta näin takavuosien autostereo- ja puhelinasentajana sanon, että eurooppalaisista saksalaiset ja jenkit on samalla tasolla, niistä saa osat vähän hakemalla takas. Mutta ranskisten kanssa tuli monta kertaa mieleen, että vittu tää osa ei voi olla tästä autosta irrotettu. Jossain välissä ne vasta kuningasidean saikin, että tehdään kynnysmuovit ja pilaripeitteet yhdestä osasta ja asennetaan se autoon sisälle ekana. Siis yhtä palaa a-pilarin potkupellistä b-pilarin kattoon asti ja siitä c-pilarissa kattoverhoiluun asti...

    90-luvun GM laadusta sen verran, et kun ostin alkupään avaruusmunaPontiacin aika tuoreena, et siihen ei oltu hirveesti räpelletty, niin aika vähätöinen oli. Ajoin sillä 6 vuotta ja 110 tai 120 tuhatta, sinä aikana vikoja oli yks tulpanjohto, jakajan o-renkaan kovettuma ja taka-akselin tasonsäätimen anturi piti korjata ite. Startin bendiksi alko naksututtaan just ku olin myymässä, sen vielä jouduin vaihtaan. Siinä kaikki.
     
  4. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Stratusta en ole omistanut, mutta taloudessa oli aikanaan Neon, 2-litrainen kone on kai sama...? Ei vakuuttanut, kovaääninen ja karkeakäyntinen moottori, Stratuksen valitsisin varmasti V6:lla, tosin konehuone mahtaa olla jo aika ahdas. Voin myös kuvitella että ajovalot on noissa kehnot, Neonin tuikut oli ainakin umpisurkeat ja ne on sentään järkevämmän muotoiset ja kokoiset kun Stratuksessa.
     
  5. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ranskista en ole koskaan (onneksi) omistanut, mutta voin kuvitella että löytyy tommosia "fiksuja" ratkaisuja... Aika vähällä on kuuauto mennyt 100tkm, oliko 3.8? Meillä oli joskus Olds Delta samalla koneella, lystikäs se nokkapyörän magneetti joka irtoaa ennemmin tai myöhemmin, meillä irtosi :D
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Toi oli -91, eli vielä 3.1 koneella. Muutenkin jotenkin tykkäsin siitä, matoilla vuorattu tavarankuljetusalue ei vaan ole mun juttu.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Karkea on käynti juu ja säkäläkä.
     
  8. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    jotain paria neonia oon ajellutkin.. aika mitään sanomaton tapaus oli. toyotan carina e ja nissan primera siitä tuli enemmän mieleen kuin mikään "jenkkiauto". silloin mietin että samalla rahalla saisi parempaakin vastinetta euro tai japsi autosta. (oisko olleet jotain 5000e hinnoissa silloin vielä). nyt kun sellasten hinnat ovat tippuneet ns tonnin autoiksi niin erot kai nollautuvat siltä osin vähän jo.

    tota 2.0litrasta katoin sillä idealla että kuluttaisi vähemmän kaupungissa kuin isompi kone. (maantiellä ero on usein hyvin pieni ja joskus isomman eduksi, ja ajan siellä ehkä 5% kilometreistäni nykyään enää.. joten kaupunki kulutus on isompi juttu mulle, siksi ne tehotkaan ei oo tärkeä juttu.). ja luulen toivoisin että joku tollanen stratus olisi silti hieman jännempi ja erilaisempi vaihtoehto kuin joku carina e. ettei olisi siltikään ihan tavallinen peruskinneri.
     
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mä -70 Sportsrooffin omistaneena ottaisin mielummin nyt sen saman aikakauden Chargerin,mielummin tosin -68.
     
  10. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Entäs samanikäinen Challenger R/T vinyylikatolla ja magnum vanteilla....paremmat mittasuhteet omaan silmään kuin Chargerissa ?
     
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    Bernerin toimesta on suljettu falcont ketju että ei kukaan maahantoisi saastuttavia jenkkiautoja. Varmaan osasyy on että ei Jani saa autoja varikolta ulos.
     
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Hienohan se on,mutta jotenki toi Charger on brutaalimman näköinen.Ja Calle on mun mielestä paremman näköinen peltikatolla.
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    68-70 charger on todellakin ihan superhieno korimalli, vaikea pistää paremmaksi. Mun mielestä.
     
    FuryIII '71 ja palontie tykkäävät tästä.
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    No sitä saman aikakauden GTX:ää ehkä enempi diggaan
     
    Pertti K tykkää tästä.
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No joo, ton ikäset b-koriset on kaikki hienoja, paitti seitenkymmpinen coronet.. sen keula on karsee! -69 plymarien "väärään suuntaan käännetyt" takavalot on hienot kaikessa älyttömyydessään. Kuin keskisormi nykyaikaisille näkyvyyspykälille joissa asteen tarkuudella määritellään mistä kulmasta valon pitää näkyä.
     
    palontie tykkää tästä.
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kulutuksen pitäis olla ok 2.0+man. Voyagerkin menee 2.4+man ihan siedettävästi jopa kaupungissa vs automaatti.


    Jos budjetti killuu tonnin kantturoissa ja pitäs amerikkalaisella minimoida kaupunkikulutus, tuskin jää paljon vaihtoehtoja stratuksen jälkeen.
     
  17. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Makuasioista ei voi kun kiistellä, ja mun mielestä 68-70 Coroneteistä 70 on hienoin! :D Ton ikäisissä B-korisissa Plymouth vie kyllä voiton... Sama älytön kulma väärään suuntaan on muuten 67-69 Dartin takavaloissa...
     
  18. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Meidän Neon oli muistaakseni 97, ja ajelin aikanaan pari vuotta saman ikäisellä Civicillä, kyllä Chryslerillä on ihan selkeästi kopioitu Civicciä kun Neon on suunniteltu... Paitsi että Honda on melkeinpä joka suhteessa parempi auto. Varsinkin moottori oli erittäin hyvin toimiva paketti, riittävän tehokas kevyeen autoon mutta silti erittäin vähäruokainen, toisin kuin Neonissa...
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    The only engine is a slightly rowdy 2.0-liter/132-horsepower SOHC four-cylinder,one of the car's best and worst features. This four, with the standard five-speed manual, will return over 35 highway mpg. Yet, we recorded a quick 8.2-second run to 60 mph.

    Automaatillahan aika on reilusti yli 10s. Manuaalilla olen kuullut ihan kilvakkaaksi ja tuossa yksi motor trendin otanta aiheesta.


    Vaikka hondatkin ripeitä on, niin ei se perus civic tohon pysty samalla aikakaudella.
     
  20. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Meillä oli automaatti, ja sillä vanhalla 3-v askilla aika on kyllä reilusti yli 10 sek... Manuaalilla en ole ajanut, tosin kone on yhä sama kovaääninen säklättävä 2-litrainen. Hondassa oli 1.5 115hv, jolla pääsi maantiellä helposti alle 5,5 litralla 100km, Neonilla taitaa mennä vähintään kaksi litraa enemmän. Tallikaveri ajelee Neonilla ja laskeskeli että automaatilla nurkka-ajossa menee se kymppi...
     

Kerro tästä muillekin!