VW LT28 2.5 TDI alkoi huohottaa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kahvipoika95, 3.1.2019.

  1. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Eli perkele alkoi puskuttaa kampikammioon,yksi pytty näköjään ainakin pois pelistä,savuttaa harmaata.

    Voiko rikkinäinen,kuseva suutin aiheuttaa ylimääräistä huohotusta kampikammioon?? Vai onko siellä mennyt männän renkaat..olisipa puristuspainemittari dieselille.

    jakopää+vesipumppu+syöttöpumpun hihna laiteltu syksyllä. Ajeltu tuhansia jo rempan jälkee. Vika ilmestyi yhtäkkiä.
     
  2. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Voi sen jälkeen kun on ensin polttanu reiän mäntään.
     
  3. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Tuosta voisi varmaan hehkun reiästä saada osviittaa onko siellä mitään puristuksia.
    Jos ei muuta keksi, niin pistää vaikka paineilmaa pyttyyn ja pyörittelee venttiilit kiinni, kuulostelee puhaltaako kampikammioon/huohottaa paineet ulos.
     
    Muokattu: 3.1.2019
    juko7 ja Kahvipoika95 tykkäävät tästä.
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    juko7 ja Kahvipoika95 tykkäävät tästä.
  5. cdi

    cdi Double Gearhead

    No mullahan on pari irtomoottoria jouten tallin täytteenä,otetaan tarjouksia vastaan.
     
  6. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    aika kuuluisa moottori kannen halkeamisen osalta.
     
  7. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Noniin työn alle otin ja 3 pytystä kummatkin männärenkaat poikki. Taitaa selvitä uusilla männärenkailla ja hoonauksella.
    Syytä vain mietin että miksi moinen käynyt ja jos nyt kasaan uusilla osilla niin liekkö riskinä että menee uudelleen poikki..
     
  8. cdi

    cdi Double Gearhead

    Herää kysymys missä kunnossa männän rengasurat saattaa olla välystä liikaa.
     
  9. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Pitää huomenna mittailla ja kahtoo tarkemmin! Sais pistää osia sitte tilaukseen.
    Toivottavasti selviää nii sais auton työhön.
     
  10. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Huono suutin voi pieksää renkaat poikki, varsinkin kylmänä kenkiessä. Kannattanee käyttää penkissä se suutinkin.
     
  11. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Isän auto kyseessä ja tohon kylmänä kenkimiseen. Kertoi minulle että voisiko johtua rikko siitä että yksi aamu oli lunta niin paljon tiellä että piti pienellä vaihteella normaalia kovemmilla kierroksilla edetä. Jos muut mittaukset on ok pitää nuo suuttimet tarkistuttaa,ainaki se kolmosen suutin.
     
  12. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Noni mittailin nyt alkuun vanhoilla renkailla ton rengasuran välyksen.
    Lukemat oli ylärenkaille 0.10-0.15 välillä ja alarenkailla 0.05-0.10. 3 männässä alemman renkaan ura tuntui väljemmältä kuin muut,tästä 3 männästä oli ne renkaat poikki.
    Renkaiden päittäisvälystä mittailin joka pytystä ja lukemat oli 0.35-0.40 välillä sylinterin yläpäästä.
    3 sylinteri ottanut pystysuuntaistan naarmua joka hoitunee hoonauksella,käsin ei tunnu mitään. 2 pytyssä huomasin noin sentin leveen kulumajäljen pystysuuntaisesti? Ei tämäkää tunnu käsin.
    Mistään en löydä toleransseja tohon moottoriin...tietääkö kukaan?
     
  13. cdi

    cdi Double Gearhead

    Mulla on kirja kattelin sitä jo vaan ei löytyny.
     
    Kahvipoika95 tykkää tästä.
  14. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Hmmm pitännee käyä kysyy paikalliselta koneistamolta. Niin ja renkaide päittäisvälyksen mittasin ylemmällä renkaalla,pitää viel kahtoo alemman renkaan välys.
     
  15. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Nämä on AHD-koneisen LT28 2.5 TDI 75Kw mitat

    Männänrenkaan päitten välin tarkastus

    (mitat mm) Uusi Kulumisraja
    1. Puristusrengas 0,20...0,45 1,0
    2. Puristusrengas 0,20...0,40 1,0
    Öljyrengas 0,25...0,50 1,0


    Männänrenkaan sivuttaisvälyksen tarkastus


    (mitat mm) Uusi Kulumisraja
    1. Puristusrengas 0,07...0,11 0,25
    2. Puristusrengas 0,05...0,08 0,25
    Öljyrengas 0,03...0,06 0,15
     
  16. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Kiitos paljon!
    Mistä löydän moottorin tyyppimerkinnän? VW LT 28 2.5TDI kyseessä ja vuosmalli tais olla 2003.
     
  17. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Huoltokirjan ekasivulla olevasta tarralapusta tai sit sulakerasian läheisyydessä.
    Moottorin lohkossa stanssattuna ja joskus ylemmässä jakopäänkotelossa tarra,
    Rekisteriotteesta voit katsoa KW määrän jos täsmää,niin ei oikeen toista moottoria ole 75KW
     
    Kahvipoika95 tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Bilteman sivukin rekkarilla kertoo jo jos ei ole kukaan konetta vaihtanut.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  19. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Joo adhd malli kyseessä...75kw.
    Osat ois valmiina asennukseen ja mittailujen perusteella pistän kasaan näillä mitä on. Menin ikh mallin 3-kivise hoonin ostaa ja paketis lukee 220 karkeus. Uskaltaako tolla vetää kevyen ja nopeen hoonaukse.
    Niin ja suuttimissa ei huomattu mitään vikaa olevan.
     

Kerro tästä muillekin!