HV pumppu talvella

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 6.1.2019.

  1. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Pitäs siellä silti semmonen peltilärpäke olla, lohkon ja suodattimen välissä. Se kierrenatsa johon ruuvaat suodattimen kiinni, kiristää sen pellin lohkoa vasten ja suodatin tiivistyy sit tohon peltiin, ei suoraan lohkoon.
     
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    [​IMG]
    Pellin alla oleva tiiviste voi myös vuotaa.
     
    tooke, Jussi289 ja xarper tykkäävät tästä.
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Enpäs tienny et se moinen tsydeemi on, nyt tiedän. Pitää ihmetellä.

    Samalla vaikka porata ne muutama extra reikä ihan vaikka muutenvaan.
     
    Muokattu: 7.1.2019
  4. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Vuotaa aika vidusti jos on vuotaakseen...
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onkohan tolla pellillä muukin funktio, kun että näyttää filsun vaihtajasta siistimmältä?
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    kävisköhän tuon pellin alle tiippariksi vanhasta suodattimesta pöllitty tiiviste, jos tota peltiä yleensäkään tarvitaan.

    itekin laittasin luirut öljyt hv-pumpun kera ainakin talviajoon, mut toki toikin on hieman konekohtasta, meinaan välyksiä yms.
     
    xarper tykkää tästä.
  7. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    On, tarjota tasainen pinta suodattimelle.

    Suodattimen tiiviste on huomattavasti pienempi, jokaisessa tiivistesarjassa on sopiva tiiviste tuohon. Kannattaa tarkistaa että pelti on suora ja vaikka pikku sipaisu liimaa väliin.
     
    DX ja xarper tykkäävät tästä.
  8. Pietsi

    Pietsi Gearhead

  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    "not available" Mut löytyy noit niin uudemmistatrukki/vani moteista kuin vanhemmistakin pikkulohkoista, toi pelti ja suora filsu tuli joskus 60-luvun lopulla. Jotkut peltisarjat vaatii ton kääntöjalan, ja muissakin se antaa filsulle lisätilaa. Tosiaan siel kuuluu olla tiiviste pellin alla ulkoreunalla. Joskus on mitotukset sellaset et vaatii kakskin, tai sit pikkasen levyn prässäystä et tulee esijännitystä tarpeeks. Mun on aina yhtä vaikee ymmärtää et miks jengi ajaa joillain kiisseleillä jos siihen ei oo erityistä syytä. Ite käyttäny lähes kaikessa 5w40 öljyä kesät talvet.
     
    dart -66 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  10. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Uus adapteri mikäli jostain saatavilla on maksaa sen verran että kannattaa katella swapit ja varaosamarkkinat jos sellaisen haluaa.
    Toi ei ole mikään pätevä ratkaisu ongelmaan, koska mutka lisää työtä öljypumpulle.
    Peltiä tukevampi kuitenkin.
     
  11. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Lohkovalu on tehty vaihdettavaa sisäpatruunaa ajatellen ja tuolla pellilärpällä on saatu aikaan helpoin muutos "normaalia" öljynsuodatinta varten.
     
    xarper, Jussi289 ja tooke tykkäävät tästä.
  12. xarper

    xarper Gearhead

    0W30 nyt sisällä, - 20C tänää ku käynnisti ni loppuu 7 bar mittarista asteiklo vieläki, kuumana tyhjäkäynnillä 3.5baria ja matka-ajossa 100 vauhissa n. 5 baria 2600 rpm.
    Sais kylmänä olla vielä lirumpaa mut lakkas kuseksimasta allensa nyt ainaski.
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kai se pelli on sit halvempi ku koneistaa lohko linjalla suoraan siistimmäksi.
    Eri asia on sit, jos se on jälkimuutos.
     
  14. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Mulla on vissiin parempaa tuuria.
    Hv pumppu eikä ole pullautellut, vaikka olen ajanut talvisin 5w-40 öljyllä.
    Ehkä paskempi pumppu ja välystä laakereilla.
     
  15. isoatlas

    isoatlas Gearhead

    Kuulin eilen kun käynnistelit;), olin Nenosen hallin takapihalla tyhjentämässä betoniauton pyttyä.
     
    xarper tykkää tästä.
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Mistäs tiesit sen olevan minä :eek:
     
  17. isoatlas

    isoatlas Gearhead

    Omaan sen verran salapoliisin taitoja ja päättelykykyä;), sekä näin aamulla autosi hallin pihassa siinä tien toisella puolella ja kuullut, sekä nähnyt myös aiemmin monesti sen liikkuvan siinä betoniaseman ympäristössä.
     
    xarper tykkää tästä.
  18. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Molempia suodatinvaihtoehtoja oli rinnakkain tarjolla jonnekin -67 asti, loppuaikana HD/taxi-malleissa ja helppoa tehdä kumpi tahansa vaihtoehto. ...ehkä, en tiedä varmaksi syytä... ;)
     

Kerro tästä muillekin!