Minkäslaisia traktoreita?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja HEKULIINI, 12.12.2005.

  1. urho3

    urho3 Gearhead

    Onko käsitystä onko isoa eroa fransgord tai farmiforest juontovinnseissä. Hinnat suurinpiirtein samat ja mitat ja painot.
     
  2. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Aikoinaan kyselin mun Volvo 616b kaivurin vakuutusta muuttaa moottorityökoneesta traktoriksi. Vakuutuksen hinnan ero olisi ollut merkittävä traktorivakuutuksen eduksi.
    Olisi pitäny muuttaa rakenteita siten, että olisi saanut taka kaivulaitteen irti ja asentaa peräkärryn koukku tilalle. Muutostyö ja vakuutus jäi tekemättä... Näyttäis noissa uusissa traktorikaivureissa olevan peräkärryn vetokoukku ja takakaivulaite, molemmat käyttövalmiina.
     
  3. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Saako valmet 872 mettäkoneen traktoriks?

    Tai kockums dumpperin?
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Traktorissa pitää olla ainakin nostolaitteet työkonekytkentää varten ja mitenköhän sen voiman ulosoton kanssa.
     
  5. manha

    manha Gearhead

    V..tu että oli pitkä ilo tästäkin.Ensimmäisiä lumen siirtojakaan en päässyt tällä suorittamaan,kun nappas kiertokangen laakerista juntturiin...Nyt sitten odotellaan kevät jäitä,joille hinautan mokoman paskan ja jatkan vain kolan kanssa pihan putsausta!!!
     
  6. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Tiedän tunteen. Reilu vuosi sitten alku talvena hajosi ursuksesta vaihdelaatikko ja lunta tuli tietenkin joka toinen päivä. Nyt on onneksi hommattu tilalle Valmet 802 ja Ursus myyty puolaan
     
    Muokattu: 12.1.2019
  7. wilburi

    wilburi Gearhead

    Mulla 880 onkohan nuissa mitää samoja osia jos vaikka realisois itselle ton sun laadukkaan vehkeen ??
     
  8. leemu

    leemu Gearhead

    Moottori poislukien melkein kaikki taitaa olla ainakin vaihtokelpoista, vaikka erojakin toki löytyy.
    Siis toki jos sinun koneesi on myös implematic.
     
  9. wilburi

    wilburi Gearhead

    Jaa nii perskeles enpäs muistakkaan kumpimulla on

    Mikäs ero niissä sit o selectamatikilla ja implematikilla
     
  10. manha

    manha Gearhead

    Selecta valkoinen ja imple punainen...
     
    wilburi tykkää tästä.
  11. wilburi

    wilburi Gearhead

    On mulla sit imple :D
     
  12. manha

    manha Gearhead

    ...ja 880 implee on sitten sekä 3 että 4 pyttysenä. -64 eteenpäin oli 3 pyttyiset...
     
  13. wilburi

    wilburi Gearhead

    Juu mun o -63 nelipyttynen
    Taavetti joka alkaa olla peltiosiltaan aika hapan mm lokarit on laskenu 4-6cm ku se keskikehikko on madaltunnu ruosteen takia
     
  14. MudMax

    MudMax Gearhead

    http://www.konedata.net/Traktorit/db770.htm
     
  15. leemu

    leemu Gearhead

    Juu, eikä se nelipyttyinenkään moottori ole samanlainen kuin 990:ssä
     
  16. urho3

    urho3 Gearhead

    Paljon sait siitä urkista rahaa?
     
  17. urho3

    urho3 Gearhead

    Mulla on punainen 880 4syl implematic. Kovakulkuinen on kun pentuna pumppua ruuvasin.
     
    wilburi tykkää tästä.
  18. malvasto

    malvasto 3rd gear

    3500 pyysin urkista rikkinäisenä, 3000 sain.se oli 385 4 veto tosin melko maailmaa nähnyt
     
  19. hodis

    hodis 3rd gear

    272 Disneyladiin (elämyksiä ja yllätyksiä) uusin starttimoottorin joulun jälkeen, viime viikonloppuna poksahti takarengas, löytyi hyvä käytetty tilalle. Eilen alkoi moottori naputtamaan, epäilys että venttiilinohjari poikki/ irti. Näyttää siltä että joutuu tekemään jonkunlaisen isomman huollon joka toinen vuosi.
    Meinaa olla osien saanti jo vaikeaa tuohon brittiläisen traktoriteollisuuden aivopieruun.
    Kotopuolessa kerkesi olla aikoinaan valkoisia David Browneja varmaan kymmenkunta ja pari vastaavaa Casea, ei ole ollut ikävä niitäkään.
    Samaa Sekundan koppia käytettiin viimeisissä Taavetissa ja Lellussa ja voi vi...u että on ovet jäässä suvikelin jälkeen jos ulkona säilöö. Lellussa on vielä ergonomia ko. kopilla semmoinen että kuskin pitää olla ruumiinrakenteeltaan kuin Notredamen kellonsoittaja.
     
  20. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Pitäis kai uusia tiivisteitä, kun hytti on enemmän jäässä sisältä kuin ulkoa. Ja tietty sellaista jäätä mihin ei tahdo mikään muoviraappa purra kuin raapan nurkalla nysrkyttäen.

    Enemmän aikaa menee ikkunoiden raapimiseen kuin 1,5km linkoamiseen molempiin suuntiin. Paluumatkalla alkaa ikkunat sulaa.

    Joku oli tehnyt aivopierun 80-sarjalaisen lämppäriin, porattu isoja reikiä puhallinkotelosta taaksepäin. Oliko ajatus, että puhaltaisi kennon läpi yläkoteloon ja kattoventtiileistä, mutta lopputulos että ei puhaltanut enää minnekään kun sieltä samasta kotelosta ottaa ilmansa. Eli ilma vaan kiersi.

    Sain syksyllä aika fiksusti teipattua reiät umpeen ja toistaiseksi on saanut lämmintä edes tuulilasille. On kyllä aika italialaista viritystä koko lämppäri. Onneksi osaavat tekniikan suunnittelun, perustekniikka on pelannut ja lähtee käyntiin pakkasellakin.

    Onneksi aikanaan saa katoksen traktorillekin.
     

Kerro tästä muillekin!