Harrasteena Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HendriXXX, 6.5.2011.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mul on kanssa vaihdekaapeli palanut pakoputkeen puhki, klemmarivirityksilläkuori pitää vaijerit sisällään. Joku tukeva kutistesukka siihen päälle vois olla kova sana..., mul on kyl yhet ehjät varavaijeritkin, ja yks lootakin löytyy. Ja yks motti...

    Kattelin Atlantan tuloksia vikalta päivältä, ni kolme noista meni 11 tai alle aikoja ja yks 12 jotain. Mukana myös Dodge caravan ja 13.5 aikoja..., toi siis 1000 mailin ajon jälkeen,. Jos oikeen muistan ni 11.0 kulkeneessa Daytonassa ie ollu juurikaan mitään kummallista. Et ei mitään tappiin asti viilattuja turbo streettereita.
     
  2. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Lähes ajalla ennen internettiä lueskelin hurjista minivan tuunaajista: http://www.gusmahon.org/html/Mini.htm
    " My Cyberdyne rich-lean gauge told me that fuel was needed. I installed a solenoid fuel valve on the fuel return line to close the return as the boost climbs in order to raise fuel pressure. "
     
  3. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Joo kyllä nää yllättävän vikkeliä on. Vakiona ahdot lähtee vähän turhan ylhäältä mutta ohjelmoinnilla senkin saisi kuriin. Tarvis satsasta jossasin vaiheessa uuteen ECUun.
     
  4. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Liikkuuko ne ihan käsivoimin? Tuo oma ei liiku edes ruuvipenkissä.. se on aivan jumissa prkl.
     
  5. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Eipä tuo polttoöljyyn upottaminen paljoa auttanu. Aattelin sitten vähän teurastaa tuota niin että teen varovasti dremelillä 5mm leveitä koloja ihan ytimeen (vaijeriin) asti, vaikka 5cm välein. Ainaki yhden kolon jälkeen ku liikutteli vaijeria ni tuli ruskeeta mömmöä sisältä.
    Sitte upotan uusiksi sen sinne polttoöljyyn. Jos se pääsis paremmin vaikuttaa.

    Jos se edes hieman notkistuis ni säästäs 150€ heleposti.
     
  6. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo, kyl noi kaikki toimiiihan ok. Kerran toi mist ulkomuovi rikki/sulanut lakkas toimimasta ku sisävaijeri pääs ulos siit rautalankaspiraalista mutkassa, mut pari klemmarii ympärille ni tas mentiin..
     
  7. gremlin

    gremlin Gearhead

    Morjesta taas. Tyrkytetään nyt taas vaihteeksi to omaa -92 lepakkoa jos joku haluis.
    Seisoo tossa hangessa masentuneena kun ei mulla oo sille mitään käyttöä.
    Eli turbointercoolergtccoupe :)
    Leimakin taitaa olla vielä voimassa, ruosteet korjattu, ja olisko ollu takajarruputki minkä se vaati viimeks fixaamaan että sai leiman. Aika pitkälti orkkis kunnossa, ei oo onneks ketään ruvennut ''rakentelemaan''.
    Viime kevättalvella sillä sahasin Pori-Porvoo väliä työn merkeissä viimeks, ja siitä asti seissyt.
    Punanen ja orkkis 16'' alumiinikennovanteet.
    Jos tonnin sais niin olis ihan ok.
    o4oo 926161
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ok. Paljokohan tuossa pitäs olla liikevaraa? Mulla ei liiku se vaijeri kuin 10-11mm eestaas. Pitäskai tuon liikkua enempiki? Jotenki tuntuu että sais ainaki tuplat olla liikevaraa että saa pakin ja vitosenki päälle.. o_O
     
  9. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Mikäs sulla @Shining Whit on muuten osanumero siinä crossover kaapelissa? Mulla lukee "4446876 10502 3218 A". Ihan vaan mielenkiinnosta että onko tuo edes oikea kaapeli mulla..
    Näyttäs ihan kyllä alk.peräseltä kaapelilta..
     
  10. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ei uupus Paronista enää leimalle ku takajarrukengät ja se saatanan vaihdekepinvaijeri. Tihkas tuntuu olevan löytää se.. :confused:

    Pitikö prkl ottaa rälläkkä ja kemppi kouraan ja alkaa leipomaan siihen joku muu vaijeri kiinni.. :mad:
     
  11. isalmela

    isalmela Gearhead

    Mitä jos sen teettäisi sen vaijerin jossain liikkeessä, ehtisikö tuo maksaa aivan kauheita? Vanha vaan nyrkkiin ja ammattiliikkeeseen käymään? Oulusta ainakin löytyy, Kuusamon tarjonta minulle vähän vieraampaa :) Kyllä se siitä, hyvällä mallillahan se on! Ps. ja sorry offtopic: miten isomman Chryslerin jarrujen kanssa kävi, saitko kuntoon?
     
  12. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Juu. Kyllä se tästä vielä lutviutuu. Pikkuhiljaa alkas polttelee jo päästä ajelee tälläki.. :D

    Oishan se Paroni varmaan uusia talvikumejaki tietenni vailla. Löysin varaston perältä siihen ihan soivan näköset,"uudehkot", hakkapeliitta kakkoset. Olikohan paistoleima jostain v2004 liepeiltä. Eiköhän niillä kuitenki leima heltiä ja testiajotki hyvin tehä.. :rolleyes:

    Psssst.. Isompi Craisu oottaa jarrumehuja sisäänsä ja ilmausta. Jarrujen pitäs olla sitte ok.. hieman jotenni kalvaa epäilys mieltä, mut eiköhä se viikon päästä näytä tapansa.. vielä on onneksi aikaa kesään.
     
    isalmela tykkää tästä.
  13. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Hah. Vaihderopleema ois ny fixattu. Southwest Trade Hämeenlinnassa pelasti ja lähetti käytetyn mutta toimivan kaapelin. Nyt pelaa vaihteet makiasti. Pitää vaan pakkilukko viritellä latanpätkästä ku näkyy olevan murtunu se poies.

    Käsijarruvaijereita tuli kans vaihettua pari ku oli suojat puhki ja ruosteessa sisukset. Sattu löytyy neki varastosta. Seki tuntuis pelaavan aika herkästi nyt.. tulis vaan ne kengät lopultaki. Eipä ole ameriikasta paketit tullu ikinä näin hitaasti prkl..
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Viddu.. öljyt vaihtelin moottoriin ni siinä sitte tallissa tyhjää käytellessä huomio kiinnitty pienehköön kitinään/kirskutteluun. No vesipumppuhan se siellä piti mekkalaa.. :confused:
    Ei se kyllä ulospäin vuoda siitä tihkureijästä yhtään. Eikä siinä väljääkään ole. Vapaana pyöritellessä siinä pienoinen jurina tuntuu että kai se on paskana..
     
  15. isalmela

    isalmela Gearhead

    No hyvä että huomasit tässä vaiheessa, ettei tarvinnut tien päälle jäädä :)
     
  16. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Omasta kokemuksesta, tuo voi pelata vielä vuotamatta mutta kitisten jonkin aikaa. Oli itsellä sama homma, epäilin vinkunan tulevan hihnasta/hihnapyörästä. Ja kun kaadoin nestettä hihnapyörälle niin kitinä hävisi hetkeksi. Nooh... sittemmin selvisi että hävisi varmaan siksi koska nestettä meni akselille ja siitä laakerille. Ei siis sekään pumppu vuotanut. Ajelin menemään ja vaihdoin pumpun sitten kun uusi tuli Ämericasta, ja kitinä hävisi. Sillä pumpullahan on oma kotelo josta se pumppu pitää sitten irrottaa, voi olla ruuvit tiukalla ja mennä poikkikin...
     
  17. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tuli asenneltua orggis Chrysler kasettisoitin jälkiasennusmankan tilalle. Jäi kuitenkin kaks piuhaa yli. Vaaleanvihreä ja mustakeltainen piuha. Eipäilen vihreän olevan sähköantennin heräte, mutta tuo toinen on mysteeri. Jos jollain on tietoa niin sitä otetaan vastaan mieluusti.
     
  18. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Minäpä yritän tutkia tosta omasta noita piuhoja jos muistan..

    Asiasta heinäseipääseen..
    Puuttuukohan tuosta käsijarruviritelmästä jotain? Nuo helevetin vaijerit jyrsii käytössä pitkin pohjaa. Irti pohjasta kait noiden pitäis tuossa kulkea..
    Vänkärin puolen siinä vedonjakajatikussa on joku pylpyrä että se nostaa hieman sitä vaijeria pohjasta irti..
    Pitäs melkeen takapäähän jotku ohjurit väsätä että nostas vaijerit kunnolla irti.
     
  19. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Ei puutu, sellaset ne vaijerit on näissä. :odbiggrin:
     
  20. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Jahas. Niimpä tietenni. Oikea insinööritaidonnäyte.. ei prkl! o_O :D
     

Kerro tästä muillekin!