Bbc 502 marine motti.(Peanut port kansien porttaus)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja janihei, 18.1.2019.

  1. janihei

    janihei Gearhead

    Tervehdys, tieteellinen tutkimus on alkanut . Ajattelin väsäillä 454 isolohkon venekäyttöön, tavoitteena alhaalta vääntävä, 450-500hv moottori. Kannet ovat valua 14092360. Ensimmäinen vaihe on käyttää kannet virtauspenkissä ilman muutoksia, laitan tänne sitte tulokset.
     
  2. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mis meinaat dynottaa?
     
  3. janihei

    janihei Gearhead

  4. janihei

    janihei Gearhead

    Santalaa olen käyttänyt, hyvin on homma toiminu
     
  5. max

    max Double Gearhead

    500 hp,OK.
    Puhuin erään erittäin tunnetun dyno ukon kanssa (Santala)näistä Chevroletin rautakansista.
    Oli puhetta mitä tuottaa 454 LS-6 (990) kannen kanssa.Riittävästi puristusta,nokkaa ja ehkä sitten single plane imusarja dual planen sijaan niin kautta linjan se 500 hp on tullut sellaisenaan.

    Kovat kaivuhommat sulla on edessä.Ainakin Shining whit ja pecu 83 on näiden kanssa puuhaillut.
    Paja1 on kova venekonemies.
     
  6. janihei

    janihei Gearhead

    Kovat poltteet olisi itse kaivaa mutta taidan teettää homman pieksämäellä. Ei oikein löydy vielä uskallusta porttaukseen, vaikka paljon on aiheesta tullut luettua. Tarkoitus on tehdä yksi asia kerrallaan ja mitata tulos.
     
    max tykkää tästä.
  7. janihei

    janihei Gearhead

  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Juu, lähinnä vaan et mihin noita tavoitetehoja suhteuttaa. Sillee mielenkiintosta et tehtaan tehokkaimmasta autoissa saatavista versiosta ilmotettiin kai 450 heppaa. Siin oli jo kohtuullinen mekaaninen nokka (242 .050"), yli 11:1 puristuksia, 800 cfm Holley, alumiini dual plane ja isoventtiiliset rect port kannet. Et 450-500 ei peanuteilla, tietty muista osista riippuen,oo ehkä mikään kakkupala.
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Ihan hyvä ryysyistä rikkauksiin proggis.
    Laitapa virtausarvoja kehiin kun joudat.
    Veikkaan että jarru sinne 430-440 hp paikkeille pysähtyy,jos kaivu onnistunut.
     
  10. janihei

    janihei Gearhead

    Juu, katsotaan mitä tulee. Tosiaan toi mun vene on helvetin raskas yhdelle mosalle joten vääntöä tarvitaan ja sitä nuo penutit luulis tuovan. Tehotavoite saattaa olla optimistinen, aika näyttää.
     
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mä joskus kaverille kavoin 396:n tollaset peanutit vakioventtiileillä. Siin oli ruttuu jonkinverran, en tie tarkkaa, RPM imari, peltisarjat , compin 292 magnum nokka ja jotain.., muistaakseni se anto aikalail tasan 400 ja oiskohan ollu 5500 kierrosta. Noi on sillee vähän omituisia perversioita ku vaihtoehtoja kuitenkin on, et pitää tollasilla tehdä. Vähän vsataava ku yrittäis ottaa maksimitehoja yhel 2" pakoputkella. Kylhän sielt jotain saa, mut toisenlaisil osil sais järkevämmin ja pienemmällä vaivall, ehkä rahallakin, tai sit ainakin kosolti enemmän.
     
  12. max

    max Double Gearhead

    Tätähän sä janihei et kysynyt,mutta sanompa kuitenkin.
    Kun ilmeisesti haluat vanhemmista kamppeissa kuitenkin tehdä,niin kysys olisko täällä jollain jäänyt hyllyyn pölyttymään 781 tai 049 kannet.
    Noi olis mun käsityksen mukaan oikeat kannet venetouhuun.
     
  13. janihei

    janihei Gearhead

    Eihän tässä mitään järkeä ole mutta helvetin mielenkiintoista, kunnes dyno kertoo tuloksen . Imuventtiilit vaihdetaan isompiin 2.19 kokoisiin, pakopuoli varmaan jää vakio kokoon johtuen seetirenkaasta.
     
  14. janihei

    janihei Gearhead

    Olis ollu 781 kannet tyrkyllä samalla häiskällä jolta ostin nää peanutit. Tän jutun juoni on saada tarvittava virtaus niin pienellä kanavalla kuin mahdollista.
     
  15. janihei

    janihei Gearhead

    Mittailin vähän tilavuuksia.

    -bad port 210cc
    -good port 215cc
    -palotila 119cc

    Pakoseetissä 45 asteen osuuden leveys on 3mm, saiskohan siihen 1.88 venan istutettua.
     
  16. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Noissa peanut kansissa riiti materiaali helposti normaalin edelin ovalport aluimusarjan sovittamiseen.
    Vaati vaan ihan hemmetisti vinguttamista ja samalla valoin kansien crossoverit tukkoon alumiinilla, mikä lisäs työmäärää entisestään.
     
    Seevu tykkää tästä.
  17. janihei

    janihei Gearhead

    No juu, helvetin pienet on kanavat. Eikös toi edelin 2-0 imari ole peanuttien kanava koolla, eilen katselin netistä että sen kanava olis kanttiaan 1.7".
     
  18. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Mä pihinä sovitin siihen dualplanen, joka oli jo hieman entuudestaan vingutettu. Koskaan en sitä konetta itse käynnistänyt, vaan rahoitin sillä E-korisen ostoa.
     
  19. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Isot peukut siitä, itekin tykkään haasteista ja massasta poikkeamisesta, ne antavat parhaiten oppia.
     
    68corvette, janihei ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  20. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ei ehkä kannata pakovenaa suurentaa vaan sen vuoksi että se on mahdollista.
    Luulenpa että niistä vois saada kokonaisuuden huomioon ottaen ihan hyvin rokkaavat vakioillakin.
     
    janihei ja Camino'79 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!