Bbc 502 marine motti.(Peanut port kansien porttaus)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja janihei, 18.1.2019.

  1. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Täysin vakioilla peanuteilla sekä kaikenlisäks vakiolla peanut rautaimusarjalla dynotin 454:sta 412hv. Ruttu oli nostettu 10paikkeille ja xe268 nokka. Kaasari 750edel marine ja sytkä mercruiserin thunderbolt. Ja kaasarikin sillä perus sovitelaipalla mikä kohdistaa ihan viimisenpäälle hienosti :odroll:
     
    janihei ja xarper tykkäävät tästä.
  2. janihei

    janihei Gearhead

    Jenkkilän sepät sanoo että iso reikäiset hipo imarit sotkee peanuttien virtaukset. Chris straub penkitti 469hv 5000rpm 600lbft 3000rpm, portatuilla peanuteilla, vakio rauta imarilla, hänen itse hiomalla custom hyd roller nokalla 211/227 LSA 109.
     
    xarper tykkää tästä.
  3. janihei

    janihei Gearhead

    Imusarja hommaa tutkiskelin lisää, edellbrock performer 2-0, on peanut kanavalle. Performer rpm 2-0, on ovalille 781/049. Eikös tollasen perus perfomerin pitäis hönkiä päälle 5000rpm
     
  4. janihei

    janihei Gearhead

    Weiand street warrior 8122 on myös peanut kanavalle.
     
  5. janihei

    janihei Gearhead

  6. janihei

    janihei Gearhead

  7. janihei

    janihei Gearhead

  8. rb

    rb Double Gearhead

    https://www.cartechbooks.com/techtips/how-to-build-chevy-big-blocks-cylinder-head-guide/

    [​IMG]

    Fig. 4.24. Cutting a knife-edged tail behind the guide can be a mixed blessing, depending on the quality of the air/fuel mixture. The air on the roof of the port tends to follow the route shown by the red arrow.

    Problems develop when the mixture is a little on the wet side because of less-than-optimal booster function and/or rivulets forming because of various factors, including shiny finish of the ports. If either condition transpires, the knife-shaped trailing edge of the guide tends to encourage fuel shearing at this point so it produces at least a small degree of correction.

    However, if the mixture is well atomized and evenly distributed within the air charge, the knife-shaped trailing edge can be rounded off so that air can follow the path indicated by the red arrow more easily (as shown on the small-block Chevy head). Air on the port floor on the cylinder wall side tends to flow along the path indicated by the yellow arrow.
     
    janihei tykkää tästä.
  9. janihei

    janihei Gearhead

  10. janihei

    janihei Gearhead

    Hyvä kirja! Tätä on tullut luettua paljon, löytyy hyllystä
     
  11. janihei

    janihei Gearhead

    Kannentiivisteen sovittelua.

    http://imgur.com/a/PQqjhpQ

    Imu venalle voi hyvin tehdä 2mm lisää tilaa ja pako venalle 3mm, sillon jäis vielä 1mm kansitasoa näkyviin. Tiiviste on felpro 1701-1.
     
  12. janihei

    janihei Gearhead

    Onko sulla dynolappu tallessa?
     
  13. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Älä liioittele palotilan porttauksen kanssa.
    Venttiilin ollessa kiinni tai vähän auki, ei palotilan seinään tarvitsekkaan olla paljoa tilaa.
    Avaa venttiiliä puoli tuumaa ja mittaa siltä kohtaa. Lisäksi pakopuolen tärkeämpi kohde on pyöristää palotilan terävää kulmaa paljealueen puolelta.

    Tuo tiiviste lienee 1017-1 ja tarkoitettu 4.5" poraukselle, eikös sulla ole vähän pienemmät pytyt?
     
  14. janihei

    janihei Gearhead

    Just kävin hakees motonetistä löysiä puristusjousia ja pistin paikoilleen, samalla tiirailin että kasvaako tuo väli noston kasvaessa ja väittäisin että se pysyy ainakin imupuolella lähes tulkoon samana. Palotilan koko saa ja täytyy kasvaa koska noilla mun männillä tulee ruttua vähän päälle kymppi 119cc vakio palotilla, tavoite on 9.5. Männät on speed pro 2349. Pikaisella mittausella männän laen ohuimmassa kohtaa on 6.5mm tavaraa, joten eiköhän siitäkin saa vielä millin riipastua jos on tarvis.
     
    Muokattu: 19.1.2019
  15. janihei

    janihei Gearhead

    Niin ja lohko porataan 030 ylikokoon eli 4.28 on poraus.
     
  16. janihei

    janihei Gearhead

    Kannattaa kattoo tän jäppisen kaikki viedeot joissa asiaa 781 kansien porttauksesta, helvetin hyviä pätkiä! Ainakin tällaselle keltanokalle.
     
    TimoT tykkää tästä.
  17. janihei

    janihei Gearhead

    Mojander. Tänään tehtiin ekat virtausmittaukset. Molemmat imukanavat siititty kevyesti seetin alta, muuten koskematon. pako koskematon. Venttilit vakiot 2.06/1.72.

    28"
    ..........Bad good pako
    0.100 (62.5) (65) (50)
    0.200 (145.5) (144) (94)
    0.300 (211.5) (207.5) (128)
    0.400 (233) (243) (157)
    0.500 (244.5) (263) (174)
    0.550 (251) (266) (180)
    0.600 (252.5) (266) (185)

    Mittausten jälkeen koitettiin vähän simuloida dynamation 5 ohjelmalla, mutta jokin oli pielessä eikä saatu mitään järkeen käypää tulosta.
     
    Muokattu: 5.2.2019
    Skigu ja kime2 tykkäävät tästä.
  18. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Ei mutta pyysin dynomiestä tulostamaan uuden.
     
    janihei tykkää tästä.
  19. kime2

    kime2 Gearhead

    Kyllähän noilla ihan jo tehoa tulee!
    Kevyttä porttausta vielä ni kyllä lähtee ;)
     
  20. janihei

    janihei Gearhead

    No juu. Alkuperäine suunnitelma oli seuraavaksi asentaa imupuolelle isompi 2.19" vena Ja mitatat kuinka paljon tuli hönkää lisää, vasta tämän jälkeen tehdä lopullinen porttaus ja viimein mittaus. Sen verran hyvin jo virtaa että saattaa pelkkä porttaus riittää. Taitaa olla järkevämpää tehdä porttaus ensin ja katsoa mitä virtaa.
     

Kerro tästä muillekin!