SBC350 yleiskunnostus projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 1.11.2017.

  1. 3964

    3964 3rd gear

    Aika paksulti näytti männän päässä olevan tavaraa.

    On se varmaan paksulla ollut jossain vaiheessa,tuo karsta ei tahdo poistua ihan pienellä polkemisella jos kerkeää tukkeutua.

    Eikun leuka rintaan,ja kohti uusia pettymyksiä.
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

  3. Selli

    Selli Gearhead

    En erikseen ole keksinyt syytä tuolle. On tosiaan pyörinyt laakeri vähän liikaakin siellä. Kampura on mielestäni roskis kamaa. On kuitenkin useita kymppejä raput siinä kasissa. Myös ykkösessä on tainnut vähän pyörähtää koska veivi on sielläkin valmis. Olisiko lopullinen syy siinä ettei tuota kampuraa koneistettu. Mittauksia kun kattelee niin toleranssissa se kuitenkin oli. Eihän se tietty tarvii kuin sopivan kökkäreen väliin jne. Sisäänajossa käytin Gulfin sisäänajotöhnää ja asennuksessa sitä vihreää asennus rasvaa. Primasin vielä poralla niinkauan että öljyt nousi keinuille reippaasti. Otan jokuilta lohkon vielä syliin ja mittailen pukkien kanssa pesät ja vielä uudestaan pytyt. Koneistukset kuitenkin nostaa hintaa niin että äkkiä on järkevämpi hankkia Goodwrench lohko tai vastaava. Mielellään noi männät kuitenkin vielä käyttäisi kun tuli hankittua. Mosa muuten oli käytökseltään mukava murisia.

    Niin ja noita videoita on kiva tehdä vaikka vähän oli leukarinnassa :D :D
     
  4. f34

    f34 Double Gearhead

    Ohkasempaa öljyä sisäänajoon, niin mahtuu uusiin laakerivälyksiin.
    20w-50 on niin paksua töhnää että laakerit ehtii vaurioitua, ennen kuin voitelee.
     
    xarper tykkää tästä.
  5. rb

    rb Double Gearhead

  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Hieno video kyllä.
    Siinä pisti kuitenkin silmään että kun sitä metallipitoista öljyä suodattimesta kaatelit, niin sitä samaa metallihohtokamaa tuli sieltä sudin puhtaaltakin puolelta(kierrereijästä)?

    Ehkä öljy on vähän paksua normaaleille välyksille tehdylle koneelle mutta en sitä kyllä syyttäis laakerien pilaantumisesta. Yhtään pakkastarttia koneesi ei kuitenkaan tainnut nähdä, ja vaikka olis ollut 10W-30 öljyt niin kylmemmässä se on jo jäykempää kamaa kuin toi 20W-50 tavara.

    Oliko kampuran kaulojen pinnat hyvät ja kiiltävät, mitoillaan kun olivat? Joskus käy vaan niin että jos kaulassa soikeutta ja naarmunen pinta niin jauhaa laakerin rikki....
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Miten 10w30 on missään tilanteessa muka jäykempää kun 20w50? Nehän on syntisiäkin ton asteiset öljyt kai eli pysyykin notkeena toisinku mineraalit?
     
  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kokeile ens talvena millasta se notkeempi 10W-30 on pakkasella?
    No kuitenkin se ero viskositeetissa on, ei siinä mitään. Syyllistä siitä ei silti taida saada laakerivaurioon.....
     
  9. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

  10. north

    north Gearhead

    No aukastaa ny tätäkin,mul näköjään tää aina toi ruttu nousee liian korkeeks,mut muuten pelitti ihan hyvin.
    No nyt kattilan tarkistin ja ei onkelmia ruuvasi 75cc AFRrät noitte 65CC tilalle.
    [​IMG]
     
    Selli tykkää tästä.
  11. Selli

    Selli Gearhead

    Täällä ei oo mitään muuta tapahtunu kun että, Lootaan laitoin TransGo'n 2-3 kitin sisään. Moottorista heitin kampuran,veivit jne kierrätykseen. Kattellaan keväällä onko säästössä tarpeeksi paalua, että saisi jonkun padan Poniakin keulalle kasattua. Lohkohan olisi std koossa, että siitä kyllä saisi tehtyä, mut koneistuksien hinnalla melki uus lohko on jo käsissä. Saas nähä.
     
  12. Selli

    Selli Gearhead

    Niin,En tiedä olisiko tästä minulle mitään iloa kun kansista loppuu RPM alue jo 5500 (paperilla) Ainahan tietty kannet voi säästää johki toiseen settiin :D
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Ostin tällaisen uuden "Made in Mehico" 350 blokin ja siinä oli kartiomaisia porauksia ja kansitasot vinksin vonksin,joten kyllä sekin vaati koneistukset jotta motilla olis edes jotain edellytyksiä säilyä hengissä.
    US-Parts tarjoaa tätä ihmettä 1300€ hintaan.
     
    Selli ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  14. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ei pitäis tykätä, mutta ei löydy "Inhoa" nappia..
    Mulla kävi -69 vuoden -014 lohko porauksessa, niin edellisessä porauksessa oli pytyt porattu vinoon ja koittivat niitä nyt porata takaisin 90-asteen kulmaan..
     
    Selli, Herje ja max tykkäävät tästä.
  15. Selli

    Selli Gearhead

    Nyt kun alkaa kevät kohta kääntymään ja minä en oo mitää tehny autoille... North. Otitkos sää tän koko kitin sillon ku ostit? Millaset oli kokonais kustannukset että kamppeet oli Kekkoslandiassa?
     
  16. north

    north Gearhead

    Siinä suunnilleen 3000€.
     
    Selli tykkää tästä.
  17. rb

    rb Double Gearhead

    Pakko kysyä kun ei tiedä.

    Onko imu ja pakokanavan välissä vesitila, että paljonko uskaltaa sieltä kanavan kyljestä snurrata?

    [​IMG]
     
  18. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Monissa tuotantokansissa voi olla vesitila välissä, mutta aftermarket alukansissa ei.
    Mitkäs kannet noi on?

    Toisaalta sun ei kannata imukanavaa kovin paljoa tuolta puolelta avartaakaan, enemmän sieltä ulkoreunasta niin saat vähän suunnattua virtausta ja pyörrettä.
     
  19. rb

    rb Double Gearhead

    14014416

    Toi oli vaan netistä kuvankaappaus.
    Juu...... Siitä lähempää seetiä vaan tolta puolelta, mut en mä kauheesti uskalla sitä toista puoltakaan, ettei sitten käy hassusti ja hinkkaa sen vesitilaan puhki.
     
  20. rb

    rb Double Gearhead

    Mitä mieltä raati:

    [​IMG]

    Uskaltaako noita laitaa vanhoihin rautakansiin venttiilikumeiksi, vai onko noi jo liian tiiviit?

    Itse mietin, et jos heittäs ton kiristysrinkulan mäkeen, niin sit sais varrellekin vähän voitelua.
     

Kerro tästä muillekin!