Kokemuksia Poikoselta ostetuista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja linjari1, 3.11.2018.

  1. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Pelkäatään rahanippua heiluttamalla ei saa kaikkea. Se vaatii myös reipasta asennetta, tuuria ja oikean ajoituksen.
    Kokemusteni mukaan CA alueelta auton osto on muuttunut koko ajan hankalammaksi. Siellä liikkuu niin paljon flippajia että myyjät alkaa olla melko kyrpiintyneitä.
    Sain tuosta reilusti tuta viime syksyisessä autonmetsästyksessä.
    Ebodycabilta useamman auton ostaneena homma on toiminut juuri niin hyvin, kuin on realiteetit huomioon ottaen mahdollista, eikä se aina auta vaikka kuinka nopeasti koittaa toimia, ne kuntoon nähden halvat menee heti.
    Kannatta asennoitua hommaan sillä tavalla, että ehkä se viides kuudes auto johtaa tapaamiseen myyjän kanssa.
    Kaikki saattaa alkaa hienosti soitolla tai viestittelyllä, mutta myyjä katoa yhtäkkiä ja kauppa kaatuu siihen. Tai se auto voi lopulta sijaita tiettömien taipaleiden takana aavikolla ja vaatia lähinnä Mi8 tyyppistä kalustoa poishakemiseen.

    Vuoden vaihteessa tuli taas auto ebodycabin avustamana, kiitos taas avusta sinne, ei se itsellänikään ole välttämättä helppoa päästä kauppoihin kun ostattelee hintahaitarin alapään kalustoa, jotka kiinnostaa flippajia, mutta niin se vain onnistui tälläkin kertaa, kun on kärsivällinen ja huomioi mm. sen että moni välittäjä tekee tätä työtä leipätyön kiireiden ohessa.

    En mä itsekään välttis lähtis suin päin ajelemaan helsingistä ouluun asti jonkin lähinnä samaa kieltä puhuvan puhelinsoitosta, jos se automyyjän tapaaminenkaan ei ole varmistettu jollakin tapaa.
    Auton ostossa auttavalle, shippaajalle ja huolitsijalle maksan juuri sen mitä ne pyytää ja huomioin viesteissä ja puhelinsoitoissa paikalliset kellonajat.
    Noi on kuitenkin tehny tuota hommaa useamman kymmentä vuotta aika hyvällä onnistumisprosentilla.
    Se on vähintäänkin reilua, kun huomioi kuinka paljon siinä säästää omaa aikaa, vaivaa ja rahaa.
     
    laujok, DX, rb ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. tero79

    tero79 3rd gear

    Juu! Viikottain ollaan juttusilla ja tavaraa tulee hankittua!! Asenne on aivan saatanan kohdillaan ja realiteetit on just niinku kuuluukin..!!! Yli 50 lavaa tullu tavaraa ja kertaakaan ei oo tarvinnut pettyä.. Kun vaan ite ymmärtää realiteetit ja seudun paikalliset toiminta kuviot.. Itsekin sen verran tota maata kiertäneenä.. :) Siis tarkotan arskazonen poppoon kans asiointia!!! Homma toimii!! :)
     
    Muokattu: 18.1.2019
  3. PeteKoo

    PeteKoo 2nd gear

    Onhan noita autoja valmiiksi suomessakin jos rapakontakaa hirvittää ostaa.

    Itsellä hyvät kokemukset Vantaan Rompetorin palveluista. Autot voi syynätä läpikotaisin ennen kauppoja, hallissa nosturi, pelit ja vehkeet. Jos ei löydy "hyllystä" mieluisaa, tyypit etsii sinulle sellaisen. Rahat ei katoa Jenkkeihin, mutta kaiken järjen mukaan jonkunlainen takuumaksu pitänee suorittaa suomeen. Selvinnee kun on kauppiaaseen yhteydessä.

    Käyttää jenkeissä luotettavaa ja osaavaa agenttia, autot ja osat puretaan Vantaalla, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia, päinvastoin, kaikki on sujunut ammattimaisesti ja viimeisen päälle hyvin.

    Ja kyllä, tämä on tyytyväisen asiakkaan mainos. Noista huonoistakin on kokemusta, siksi haluan suositella toimivaa.

    www.vantaanrompetori.fi

    Nytkin monta makeeta peliä varastossa.
     
    Norri tykkää tästä.
  4. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Pari kyssäriä tästä, kun mulle ei riitä syytös ilman perusteluja ja osin tiedoksi autoa tuolta havitteleville, jotta mahdollisilta pettymyksiltä vältytään:

    Olitko lähettänyt käsirahan saatikka ostohinnan välittäjälle?
    Jo et niin, silloinhan pelaat välittäjän rahoilla ja ennen kaikkea aikatauluilla (leipätyön ohessa). Jos olit, niin satko rahat heti takaisin.

    Oliko auto hyvä ja halpa ns. hyvä diili?
    Jos oli, niin sillä on sata ostajaa samaan aikaan ja auton pitää sijaita todella lähellä välittäjää, jotta hän ehtii iskeä kaupat kiinni ennen muita.
    Jos sijaitsee tunnin - kahden ajomatkan päässä, niin turha edes yrittää. Juna meni jo.

    Oliko ilmoitus kuinka vanha, yli vrk vanhat "hyvät diilit" ovat pääosin jo menneet sivu suun. Syynä yleensä lukuisat flippajat.

    Omistiko välittäjä auton, vai oliko se esim. Craiglistissa myynnissä? Välitäjän omistuksessa, tai vain hänen kauttaan myynnissä oleva auto voidaan sinulle luvata, mutta CL toimii kuten Tori.fi, missä myyjä myy sille jolle huvittaa ja haluaa, reilu peli on usein sivuseikka. "Hyvien diilien" kanssa pitää olla valonnopea, eikä sekään aina auta.

    Lupasiko välittäjä mennä paikanpäälle tekemään kaupat ja jäikö kauppa toteutumatta välittäjästä, vaiko auton myyjästä johtuen, tuliko välittäjälle turha keikka ja maksoitko välittäjälle kuitenkin bensat ja korvauksen menetetystä ajasta?

    Mikään ei takaa kauppaa, ennen kuin myyjän nimi on titlessä ja rahat vaihtaneet omistajaa. Siihen asti myyjä voi myydä kelle lystää tai jättää myymättä ja se ei ole välittäjän syy.

    Lupaus mennä katsomaan autoa käsirahan kanssa, ei ole lupaus autosta, vaan siihen liittyy vielä monta epävarmuustekijää. Siihen kun lisätään esim välittäjän leipätyö aikakapeikkoineen, ei salamannopea toiminta välttämättä edes ole mahdollista.

    Nää on muutamia juttuja, mitkä saattaa kaataa kaupan, vaikka kuinka varma juttu olis kyseessä. Ne on hyvä sisäistää autoa hankkiessa ja siksi mun mielestäni juuri sellaisen hyvän diilin ja oman unelman osto atlantin takaa on itse asiassa melko vaikeaa. Halvalla ja nopeasti ei toimi siellä, kun ei se toimi täällä suomessakaan kuin hyvällä tuurilla. Koska flippaajat toimii niin siellä kuin täälläkin.
     
    el borrachitos, Norri, karpo29 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Mikä motivaatio sinulla on yrittää "hämärtää" keskustelua ja alkaa syyttää Craigslistiläisiä (ja ties mitä)? Eihän nuo maintsemasi asiat ole keskustelun pointti. Jos nämä kaverit myy omalla nimellään autoa USA:sta esim. Overdriven palstalla niin silloin ostaja lähtökohtaisesti olettaa, että auto on jo välittäjän omistama. Jos välittäjä jättää kertomatta, että "ei mulla oikeasti mitään autoa ole" niin mielstäni tuo on enempi jo huijaus/petos. Ihan sama miten päin tuota yrität nyt väännellä ja käännellä.

    Asia erikseen on sitten se jos annetaan ostotoimeksianto jostakin tietystä automallista (niin kuin sinä olit tehnyt -69 Chargerista), silloin noita mainitsemiasi ongelmia/esteitä/hidasteita varmasti tulee.

    Ymmärrän, että osa noista välittäjistä on palstalaisten tuttuja ja itsellenikin on eräs tunnettu välittäjä tuonut useammankin auton. Hänestä hyviä kokemuksia, mutta ei teekään tuota ihan niin "ammattimaisesti" kuin yllä mainitut.
     
    1purehell tykkää tästä.
  6. rosswell47

    rosswell47 2nd gear

    Vantaanrompetorin pitäjälle/ yrittäjälle nostan hattua,..kalustoa mr Cudasta,.projekti mustangiin ja lisää tulee koko ajan,..sitä en vaan ymmärrä miksi,. Suomalaiset välittäjät jotka ovat peli paikalla ja asuvat niin eivät osta itelle varastoon myytäviä autoja,..kyllä 20 vuottakin kun siellä toimii/ touhuaa ni tietää mitä mallia suomeen kysytään..eikä niitä sataa autoa tarvii olla,.. 5 kpl kova sana..Amer cars ja benz boysilla on tuotteita mitä voi netistä katsoa,..Onko muita ??
     
    PeteKoo tykkää tästä.
  7. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Mä en hämärrä mitään vaan mun kokemukset ei käy yksiin tuon edellälainaamani kanssa.
    Jos luulet että tuolla kultamaassa välittäjällä on piha täynnä autoja niin eihän se mikään välittäjä silloin ole vaan autokauppias.

    Tässä ketjussa sotketaan koko ajan autojen välittäjä ja autokauppias toisiinsa ja sitä kautta vääristetään koko touhun helppoutta. Sitä se ei todellakaan ole varsinkin jos välittäjä ei tee sitä täysipäiväisesti, mikä koskee esim. ebodycabia.

    Täällä on muutenkin joku ihme kuvitelma siitä että tuolta saa halvalla mitä vaan ja unohdetaan nuo realiteetit mitä tuossa yllä kirjoitin.

    Jos ne sua jurppii tai et niitä sisäistä niin et ole autoa itse tuolta koskaa ostanut tai sulla on joku ihme tarve heittää lokaa välittäjän silmille.

    Mä esitin kysymyksen always bb:lle enkä sulle, joten mitä sä siitä sijaisloukkaannut.
    Ebodycab ilmoittaa aina jos on kyseessä ns. oma auto.
     
    el borrachitos ja karpo29 tykkäävät tästä.
  8. fish

    fish Gearhead

    Harri S hyviä kommentteja ja realistista asiaa. Ihmettelin kun rodimies kertoi kuinka yksinkertaista ja helppoa on.
    Kaikkien pitäisi ostaa autot hänen kauttaan tai hänen kertomalta välittäjältä jos niin helppoa ja amerikkalaiset myyjät kyykyssä jonkun suomalaisen ostajan vuoksi (vähän erikokoiset markkinat, eikä täältäkään kukaan lähde kaukaisille ostajille niin vain autoja kuljettelemaan eikä etenkään pullistelijoille ja tinkijöille).
    Oli kyllä unohdettu kaikki Harrin mainitsemat asiat ja vähän muutakin.
    Oli kyllä muutenkin viestit sen tasoisia että saako tuollaisilla kalasteltua itselleen ja käyttämälle välittäjälle asiakkaita ? Luulisi että realistisesti kertomalla mielummin.
    Ja vaikka kuinka sujuisi Usassa niin saattaa kontti seikkailla ja jäädä tänne Euroopan satamiin useammiksi viikoiksi, eikä varustamoilla siitä käytännössä mitään vastuuta (viime keväänäkin kävi näin, enkä varmasti ainut).
    Olihan siinä kyllä joku lukutaidoton (itsellä tämä kirjoitustaito hieman huono) kommentoinut mutta kun heille ei oikein kerry pelimerkkejä että voisivat jotain ostaa.
     
    el borrachitos tykkää tästä.
  9. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Juu. Hyvä pointti Fish:ltä tuosta merirahdista.
    Mun Camino makas lähtösatamassa pari vkoa koska se pakattiin hyvin ja tuli kolmen muun auton kanssa samassa kontissa. Vaihtoehto on ostaa autolle 5000$ kokonaan oman kontti ja se silloin lähtee nopeammin.
    +Makas yhden viikon Rodman/Panama odottaen konttilaivaa eurooppaan.
    +Makas yhden viikon euroopassa odottaen konttilaivaa pohjoismaihin ja balttiaan.
    +Makas yhden viikon Vuosaaressa koska Joulu sotki paperibyrokratian aikataulut.

    Summa summarum: Tällä hetkellä pitää kyllä natsata kaikki hitokseen hyvin kohdalleen jos länsirannikolta saa auton viiteen viikkoon.
    8 vkoa on realismia joka kannattaa huomioida autoaan odottaessa.
     
    el borrachitos ja Norri tykkäävät tästä.
  10. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Hyviä pointteja monellaki tuossa. Tosiasia on kuitenkin että kyllähän nuo välittäjät myy nimenomaan niitä autoja mitkä ei välttämättä ole heidän omistuksessaan, eli sitten jos kiinnostunut Suomesta löytyy niin sitten lähdetään kauppa toteuttamaan ja se toteutetaan asiakkaan rahoilla. Ja tuossa rumbassa sitten moni noista HarriS skenaarioista saattaa toteutua.

    Se mitä Akiin tulee, niin suurin ongelma on varmasti nuo radiohiljaisuudet vaikka rahat saattaa olla jo siirretty Akille ja tämähän monella sitte alkaa kuumottelemaan, enkä siitä kyllä voi moittia.

    Kyllähän noissa hommissa olisi hyvä pitää asiakas ajantasalla asioista ja mieluiten niin ettei tarvi kysellä vaan että tieto jaetaan ihan ite asiakkaalle.
     
    el borrachitos ja Norri tykkäävät tästä.
  11. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Nämä tarinat melkein kaikista "välittäjistä" ovat menneet saman sapluunan mukaan:
    1. Kun otat yhteyttä ja kerrot kiinnostuksesta niin sähköposteihin vastataan nopeasti ja puhelut menee läpi
    2. Kun rahat menee tilille ja auton etsinnän/hankinnan pitäisi alkaa, silloin vastaillaan sähköposteihin jo nihkeämmin ja puhelimeen satunnaisesti
    3. Kun auto lopulta saadaan hankittua (ja nimenomaan tässä kohtaa monella ostajalla olisi halu varmistua, että näin on todella tehty ja saada kuvia/informaatiota jne.) ei sähköposti enää toimikaan eikä oikein puhelinkaan.

    Ymmärrän kyllä, että myyntimiehen näkövinkkelistä kohdan 3. jälkeen kannattaa keskittyä etsimään uusia asiakkaita (vaikka fiksumpaa voisi kiinnostaa myös se, että käyttääkö ostaja palvelua uudestaan), mutta jos ei muuta niin olisi ainakin kohteliasta vastata kysyjille mediasta riippumatta. Ihmisillä on parhaillaan kymmeniä tuhansia kiinni rahaa lähetettynä kaverille, joka ei vastaa mailiin tai puhelimeen. Tuollaiselle käytökselle ei ole mitään puolusteluja, ihan sama vaikka:
    1. Craigslist ja Internet olisi nurin
    2. Kontti täynnä valaan paskaa
    3. Opossumi kuollut tielle ja rekka ei päässyt viemään autoa satamaan
    4. Välittäjällä on päivätyö (helvettiäkö se sitä autonostajaa kiinnostaa, jolla on rahat kanissa)

    Olen itse noita vehkeitä tuolta laivannut. Olen siirtänyt rahat, katsonut itse Craigslististä kohteet, niitä on välittäjän toimesta käyty katsomassa (joskus todella monia). Kaiken A ja O on se, että jos minulla on jotakin kysyttävää tai keskusteltavaa niin niihin kysymyksiin/puheluihin vastataan. Onneksi on sellaisiakin välittäjiä, jotka huolehtii asiakkaasta siihen asti kun auto on Suomessa.
     
    el borrachitos, Norri, mikaa7146 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Paljon asiaa MUTTA tuossa 2. kohdassa kiinnitin huomiota seuraavaan:

    "Kun rahat menee tilille ja auton etsinnän/hankinnan pitäisi alkaa"

    On kyllä sulaa hulluutta mun mielestä lähettää rahat jos autoa vasta aletaan etsimään. Ite en siirtäisi rahoja euroakaan ennenku auto jo löytyny ja sitä rahaa tarvitaan kaupan loppuun viemiseen.
     
    el borrachitos, Norri, PeteKoo ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Ja miten tämä kaikki bullshitti tässä liittyy esim. ebodycab:iin tai muihin länsirannikon välittäjiin.
    Ei tasan mitenkään.
    Minusta sä olet joko tyhmä, lukutaidoton tai sulla on muita vaikuttimia noissa syytöksissäs.

    Sun tarvii oikeesti kaivaa esiin hieman faktaa ennen kuin alat puhumaan esim. petoksista siinä yhteydessä.

    Poikosella toisinaan olevat yhteysongelmat on hyvin tiedossa (yhden auton hänen kauttaan ostaneena), mutta silloin riitti kun oli kärsivällinen. Syy miksi jäi viimeiseksi kaupaksi löytyy tuolta aiempaa.

    Muutenkin sotket taas tilausostamiset ja juuri löydetyn auton maksuliikenteen ja kaupankäynnin välittämisen auton myyjän ja asiakkaan välillä. Myönnät heti kärkee että et ole ebodycab, palonen yms. kanssa koskaan kauppaan käynyt ja kuitenkin puhut kuin muka tietäisit kaupankäyntitavoista jotakin.

    Ihme paskanjauhannaksi ja draamanäytökseksi menneet nää auton ostamiset ulkomailta. Se että jollakin on hommat sakannut ei tarkoita sitä että sitä draamaa tarvii alkaa niiden muiden kustannuksella rakentamaan.
    Parasta näissä on vielä se, kun ne joilla ei ole mitää kosketuspintaa ulkomailta käytetyn auton ostamiseen on niitä suurimpia asintuntijoita ja mölykuninkaita.
    Ei kukaan täyspäinen sellaisten kanssa edes ala mitään välityskauppaa vääntämään.

    Chargeri tuossa ylhäällä kertoi miten kauppaa käydään ja siinä ei ole kellään muulla rahoja kanissa kun korkeintaan sinulla sun oman välittäjägurusi kanssa. Siis vittuako siinä valitat.
     
    Muokattu: 20.1.2019
    el borrachitos, karpo29 ja 64c10 tykkäävät tästä.
  14. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Noh noh, nyt taitaa tunteiden kuumetessa omakin lukutaito hieman kärsiä. Totesin, että kauhutarinat välittäjistä/kauppiaista, joista Overdrivella kirjoitellaan noudattaa samaa kaavaa. En ole yhdessäkään viestissä maininnut ebodycabia, ainoastaan sinä olet.

    Mitä kaupankäyntitapoihin tulee niin olen ollut kansainvälisissä myyntitehtävissä 20 vuotta. Kaikissa kulttuureissa pidetään huonona kauppatapana ja loukkaavana jos maksun jälkeen ei toimiteta ostettua tavaraa sovitusti ja/tai vastata yhteydenottopyyntöihin. Joissakin paikoissa tuollaisen tempun jälkeen voi jopa tulla melko kuumottavat oltavat. Kerrotko minulle asiantuntijana, että kuuluuko ylläoleva mielestäsi tuontiautobusineksen "kauppatapaan"?

    Lopuksi totean, että olen tuotattanut autoja ympäri maailmaa melkoisesti. Jätäthän minun opettamisen jollekin hieman seniorimmalle.
     
    1purehell, Rotten, always bb ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Ei toi kokemus ainakaan näy kirjoituksissasi. Maailmankauppaa voi tehdä vaikka nigerialaisten kanssa ja silloin saattaa kertomasi skenaariot käydä toteen ja samalla jäädä synkkä kuva välittäjistä.
    Tuot siis itse paljon aitoja ulkomailta? Ok.

    Totta helvetissä se tavara toimitetaan kauppojen jäljeen sovitun mukaisesti. Näin toimii lähes jokainen yhtä tiettyä suomalaista välittäjää lukuunottamatta.
    Siksi en näe kovinkaan fiksuna yleistää tuota koskemaan lähes kaikkia välittäjiä kuten suoraa tuot esille.

    Mä olen koko ajan koettanut tuoda esille asioita, mitkä vaikuttaa autokaupassa kauppojen toteutumiseen, ostajan odotusarvoihin sekä niiden käytännön toteutumiseen kun mukana on välittäjä jonka rooli on sama kuin kiinteistövälittäjällä asuntokaupoissa. Tässä välittäjä lisäksi toimii ostajan silminä, korvina ja käytännön järjestelijänä toisella puolella maapalloa.

    On helppo pettyä ja purnata kauppojen jälkeen, kun perusjutut ei ole olleet tiedossa ja kuvitelmat ruusuiset ja vanhoihin kaskuihin ja ajan kultaamiin kokemuksiin perustuneet.

    Mäkin ostan erilaista tavaraa ympäri maailmaa eikä kummempia pettymyksiä ole tullu (ehkä muutama reklamaatio). Se saattaa johtua myös siitä, että mulla on realistiset odotukset sekä ehkä hintakin sovitettu sen pahimman skenaarion mukaan, jolla tipun aina jaloilleni.

    Jos ihminen julkisesti antaa kritiikkiä jostakusta ja saamastaan palvelusta, on se kritiikki myös pystyttävä perustelemaan ja siinä on myös mun kirjoitukseni pointti.
     
  16. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Palosen veljeksille täältä ääni. Kuvia tuli ennen ostoa liki sata kpl. Kauppojen teon jälkeen s.postia eri vaiheista lähes päivittäin, sis. videota kun autoa siirretään satamaan,puretaan satamassa ym ym. Ja auto ajallaan suomessa. Toimijoita on varmasti monenlaisia ja toimintatapoja myös. Nykypäivänä tietoa on kuitenkin suht helposti saatavilla ennenkuin ostopäätöksen tekee. Huono ja hyvä kello kalkattaa melko kauas. .
     
    koiste, BigOJS ja mikaa7146 tykkäävät tästä.
  17. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Ajattelin, että en lietso sinua enempää, mutta muutin mieleni.

    1. Yleistys: Lukisitko ne minun viestit vielä kerran ilman kiihkoa. En ole yleistänyt. Olen todennut, että kaikissa "kauhutarinoissa" (joita OD:llä on jaettu) on sama juoni/narratiivi.
    2. Kokemus: Millä tavalla kokemus ei nyt sinun mielestäsi peilaudu kommenteistani? Siksikö, että en hyväksy alan "tapaa" kohdella asiakkaita paskamaisesti?
    3. Prosessi: Useimmat auton ostajat selvittävät kuinka auton hankintaprosessi toimii ennen kuin siirtävät kymmeniä tuhansia € ulkomaille vieraalle ihmisille. Tämän prosessin "vaikeus" ei oikeuta pitämään radiohiljaisuutta asiakkaalle, joka on siirtänyt säästönsä saadakseen unelmien auton.
    4. Vertaus kiinteistövälitykseen: Jos asuntovälittäjäni (niin, olen ostanut myös asuntoja. Paljon.), hoitaisi asioita samalla tavalla kuin "kauhutarinoiden" välittäjät olisin jo aikoja sitten haastanut ne oikeuteen.
    5. Aika kultaa muistot: Eli jos saat paskaa kohtelua niin pitäisi tyytyä siihen, että ainahan se on ollut paskaa. Mitä ihmettä sinä sönkötät?!?!?
    6. Ostan paljon tavaraa: Jos olet tyytyväinen siihen mitä saat niin se on enemmän kuin ok. Se ei tarkoita, että se vastaa keskiverto jenkkiautoa ostavan odotusarvoja asiakaspalvelusta.

    Nyt vihellän pelin poikki. Lukijat päättäköön sen, että kummanko näkökulma tuntuu omimmalta.
     
    Stang_81, falcon1, AnHie65 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Niinpä niin, ei tokihan ole pakko jatkaa. Mutta aina vaan oudommaksi menee.
    Otan nyt kiepin rautalankaa ja kohta kohdalta pyydän sinulta yksinkertaisen helpon vastauksen:

    1. Kauhutarinat —> Suomalainen välittäjäfirma ts. autokauppias + yksi välittäjä tässä ketjussa.
    Kerro kuinka moni tällä hetkellä USA toimivista autonvälittäjistä toimii näin ja aiheuttaa kauhutarinoita.

    2. Kokemus —> Yksi (Suomessa toimiva) tai joskus jopa kaksi, on sinulle alan tapa.
    Kerro minulle ketkä tällä hetkellä toimivista välittäjistä kohtelevat asiakkaita paskamaisesti ja muodostavat mainitsemasi ”alan tavan”.

    3. Prosessi —> Prosessin avasin sinulle tuossa edellisessä viestissäni; ostaja antaa toimeksiannon—välittäjä sopii kaupan (maksaa jopa usein käsirahan omasta pussistaan)—ostaja laittaa rahat välittäjälle—välittäjä hoitaa kaupan ja auton kontituspaikalle.
    Kerro minulle kuka jenkeissä tällä hetkellä toimiva välittäjä ei toimi näin ja katoaa kaupan jälkeen radiohiljaisuuteen.

    4. Jos iso osa suomessa olevista kiinteistövälittäjistä hoitaisi asiat kuten nämä autonvälittäjät, suurin osa suomalaisista kiinteistöpuolen lakimiehistä joutuisi kortistoon.
    Kerro minulle milloin olet nähnyt Suomalaisen kiinteistövälittäjän esim. maksavan käsirahan asiakkaan puolesta asunnosta ja tarkistavan kohteen sekä informoinut asiakasta esim. sadalla valokuvalla kohteesta ja jollakin tapaa vielä ollut edes minimaalisesti juridisessa vastuussa välittämänsä kohteen kunnosta.
    Ei tuu itellä mieleen koska se on sun kuvasi paskasta palvelusta, mieluimmin käytät esim. Kiinteistökuningatar Kaisaa, koska se kohtelee kaikkia reilusti, eikä se ole rikkonut lakipykäliä toiminnassaan.

    5. En ole saanut paskaa kohtelua, sinä ilmeisesti kokemuksesi mukaan olet ja odotankin nyt listaa niistä välittäjistä jotka paskaa kohtelua tällä haavaa jakavat jotta osaan valita välittäjän viisaammin seuraavassa autonostossani.

    6. Se että ostat tavaraa ja autoja ei edelleenkään näy millään tavalla viestissäsi, kirjoituksesi ovat koko ajan kuin jostakin rinnakkaistodellisuudesta. Vetoat kaiken maailman pilipalijuttuihin ja kuulopuheisiin. Tuolla ”Kokemuksellasi” sitten alat jeesustelemaan asiassa, josta tunnut olevan joko ihan pihalla tai sinulla on muita vaikuttimia taustalla.

    Tiedän että peli menee joka tapauksessa poikki, koska noihin neljään kysymykseeni en saa sinulta yhtää nimeä kuin ehkä ketjun otsikon, senkin todennäköisesti ilman mitään kosketuspintaa itse asiaan ts kuulopuheita. Suomalainen eli tuo seinäjokinen autokauppias ei valitettavasti käy vastaukseksi, koska se ei tee sitä hommaa siellä paikanpäällä kuten välittäjät tekevät ja joista tässä ketjussa sekä viesteissäni on kyse.

    Asiasta kukkaruukkuun.
    Selvitin tuon allways BB:n kaupan käänteet, kun herran vastaus viipyy, jottei siitä(kin) kokemuksesta jää väärää kuvaa välittäjästä:

    Kauppa akti yritys on vuodelta 2010 tai 2011.
    Ei varausmaksua, ei eroakaan rahaa Atlantin yli etukäteen saatikka missään vaiheessa kauppaa.
    Auto bongattu, välittäjä valjastettu toimeen.
    Auto oli luvattu ostaa, mikä ei myyjälle riittänyt (käsiraha olis kova sana) ja myyjä myi auton toiselle jolla sitä rahaa oli.

    Eli aika pitkälti meni niin kuin noissa aiemmissa viesteissäni asioita esitin.
    Kauppa ihan lähtökuopissaan, välittäjä asialle, kauppa kariutuu maksuliikenteen puutteeseen.

    EN selvittänyt: saiko välittäjä korvauksen työstään. Tuskinpa vittu sai muuta kuin haukut näin 7 v jälkeen.

    Reilu peli.
     
    64c10 ja bogge tykkäävät tästä.
  19. BigOJS

    BigOJS 3rd gear


    :D
    Hauska heppu olet. Koomikko.
    -OJS
     
  20. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Eipä saa Poikosta puhelimeen, eikä vastaa sähköposteihin. Auto tehnyt matkaa kontitukseen jo kuukauden. Löytyipä netin ihmeellisistä syövereistä vähän muutakin tietoa herran toimista ameriikan tantereella.
     

Kerro tästä muillekin!