Ilmastosekoilu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja ak72, 9.11.2018.

  1. spinout

    spinout Gearhead

    Demarit syö pöydässäsi. Oikeastaan hyvä, että SDP tuli ulos tuon röyhtäisyn kanssa. Nehän tekee nyt kaikkensa, että galluppien johtoasema on enää muisto vaan ja kannatus alkaa laskemaan kuin lehmän häntä. Hhyyvä... »
     
    three hundred, Jussi289 ja Vuokralainen tykkäävät tästä.
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Noi on aina kakspiippusia asioita, joitain ne houkuttaa vaan, jotkut ei välitä niistä huolimatta
     
  3. mopar-mikko

    mopar-mikko Gearhead

    Mahtaakohan ensivaaleissa saada edes äänestää ilman sellaista kallista henkilökorttia? Persaukiset pois uurnilta....
     
    onoff road, mikaa7146 ja caprice305 tykkäävät tästä.
  4. mcmies

    mcmies Gearhead

    Mikä mahtaa olla se vähemmän höyrypäinen puolue? Minä en löydä semmoista koko Suomen puoluekartalta.
     
    Pertti K ja sdfsd tykkäävät tästä.
  5. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    No vähemmän höyrypäinen näissä ilmastoasioissa...
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Onko sellastakaan?
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ja mitäs tekee tankkausinfran omistajat? Pelästyy joukolla ja alkaa ajamaan toimintoja alas. Asemat harvenee, kunnes haetaan taas bensa apteekista litran pulloissa...
     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    ei suomalaisilla ole varaa puoleenkaan miljoonaan sähköautoon.

    ei tarvita kummoistakaan matikkaa siinä ku aatellaan, että tehdas tekee parilla ja puolella tonnilla ja myy ulos 5 tonnilla aika nätin mesen, loppu on maahantuojan, jälleenmyyjän ja verottajan katetta ja erilaisia viranomaismaksuja, lisenssejä yms.

    sähköbiilin tekeminen maksaa tehtaallekin kymmenkertaisesti,
    se että yleensäkään kenelläkään on varaa tai pienintäkään innostusta sähköautoon, on polttisvehkeisiin verraten aikalailla keinotekoisesti tuotettu tilanne.
     
    mikaa7146 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  9. peto

    peto Gearhead

    Ollil...... työryhmän toiminta jatkuu kokoajan, vaikka sitä ei julkisuudessa enään huudellakaan.
     
    valpas ja caprice305 tykkäävät tästä.
  10. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Millähän sdp kuvitteli että nämä autot rahoitetaan. Vai kuvitteleeko nää että ihmiset jotka ajaa 500-2000€ autolla tekee niin pelkästään nuukuudesta ja että kaikilla olisi todellisuudessa varaa kunhan vaan pakotetaan. Toinen asia on käyttösäde: ihminen joka ostaa 40-200k€ auton varmasti tarvitsee sitä liikkumiseen myös yli 300km kerrallaan.
    Kolmas on lataaminen; siinä käy langat kuumana kun kerrostalon pihassa on 25 sähköautoa latauksessa samaan aikaan, ja viereisellä tontilla sama juttu.
     
  11. rb

    rb Double Gearhead

    https://www.kiinteistolehti.fi/naapuri-osti-sahkoauton-ja-haluaa-latauspisteen-kuka-maksaa/

    Naapuri osti sähköauton ja haluaa latauspisteen: kuka maksaa?


    Kuka maksaa taloyhtiössä latauslaitteiston hankinnan?

    Tyypillisesti sähköautojen latausjärjestelmän ja valmiuden hankkiminen on muihin taloyhtiön yhteisiin korjaus- ja parannustöihin verrattava kustannus eli se jaetaan kaikkien osakkaiden kesken. Latauspistokkeen hankinnasta vastaa tyypillisesti sen käyttäjä. Huomiota on kiinnitettävä kustannusten yhdenmukaisuuteen riippumatta latauspaikasta.


    Kuka maksaa latauslaitteiston ylläpidon ja latauksen?

    Taloyhtiö yleensä maksaa laitteiston ylläpidon ja huollon, mutta lataukseen on tarjolla erilaisia vaihtoehtoja. Älykkäillä latauslaitteilla on helppo kohdistaa sähkönkulutus käyttäjätasolla jolloin myös palvelukustannukset tyypillisesti kohdistuvat käyttäjälle.
     
  12. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Eipä toiminut naapurin ”eko-auto” tänä aamuna. Annettiin apuvirtaa, auto ilmoitti : Akun lämpötila liian alhainen. Hinaus-autolla lähti pajalle ja naapurin rouva taksilla töihin. On ne niin hyviä, ne sähköautot ja puhdaspäästöisiä..
     
    sectoid, valpas, Vuokralainen ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. rb

    rb Double Gearhead

    Ja näillä pitäisi alkaa tulevaisuudessa liikkua!!!
     
    Jussi289 ja PetteriT tykkäävät tästä.
  14. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tutulla Tesla Model S ollut jo monta vuotta Lapissa. Ei ole kuulemma ollut mitään ongelmia kylmien suhteen.
     
  15. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Eihän niillä pääse, mut ei tuu päästöjäkään:D.. Samoten ihmetyttää raskaankaluston hiukkas suodattimet, aika ajoin tyhjentää purkin, eli päästää skeidat ulos minkä kerännyt tietyn kilometrimäärän jälkeen.
     
    valpas tykkää tästä.
  16. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Mistäs noihin otetaan sähköä jos, weli wenäläinen kääntää katkasijat nollille?
     
    onoff road ja valpas tykkäävät tästä.
  17. petrus

    petrus Gearhead

    Sähköhän tulee töpselistä :)

    Toisaalta, Suomessa käytetystä sähköstä valtaosa tuotetaan kotimaassa, öljy tulee kaikki ulkomailta...
     
    Pertti K tykkää tästä.
  18. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    peto tykkää tästä.
  19. peto

    peto Gearhead

    Fossiiliset polttoaineet ja turve kun pudotetaan pelistä pois, niinkuin on suunniteltu ja samaan aikaan lisätään sähkökulutusta sähköautojen myötä. Voi olla, että sähkön tuontia on nostettava reilusti venäjältä.
     

Kerro tästä muillekin!