49-54 servoletti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Buddy, 17.12.2005.

  1. nuffield

    nuffield Gearhead

    Jääkös raijetangot miten lähelle vaaka-tasoon ajo asennossa?
     
  2. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Tehdasvalmisteisissa droppiakselin asennusohjeissa," käsketään ehdottomasti" kuumentamaan olka-akselista lähtevät ohjausvarret punahehkuun ja taivuttaa saman verran alaspäin, kuin tuo droppaus on.
    Näin vältetään bumb steer, joka vääntele etupyöriä aurauksen ja harituksen välillä joustoliikkeen aikana. Tuonhan näkee silmälläkin kun nostaa ja laskee alustaa.
    Hitsausjälki on ensiluokkaista:), mutta säädösten mukaan pyhällä alueella.:D
     
    Muokattu: 22.1.2019
  3. mupe

    mupe 2nd gear

    Eipä nuo suunnitellussa ajo asennossa kauas heitä täysin vaakasuorasta


    Onko teikäläisellä moiset ohjeet? Saisiko kuvaa? Mietin vain, että kun tuota steering armia tuolta olka akselista alkaa taittamaan nii tuo RTpää n kiinnitys reikä menee vallan vintturaan?? Jos ei sit käännä sitä kiinnityspaikkaa takas ylöspäin.. Kyllä tuota voisi koittaa hieman alemmas taittaa, ei siitä haittaa olisi..
     
  4. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Fatman fabrikin valmistamien droppi olka-akseli ohjeiden mukaan steering armia täytyy taivuttaa kahdesta kohtaa, niin että RT pään reikä on samassa asennossa kuin alunperinkin.
     
    mupe tykkää tästä.
  5. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Steering armin taivuttelun seurauksena se hieman lyhenee. Mikä tarkoittaa ohjauksen nopeutumista. Tehostetusssa ohjauksessa siitä ei liene haittaa, päinvastoin, mutta tehostamattomassa ohjauksessa se kangistaa auton ohjausta entisestään. Swapin seurauksena hankitut leveämmät renkaat ja alkuperäisestä eri ofsetilla olevat vanteet voi yhteisvaikutuksella tehdä autosta aika kankean ohjastettavan.
     
  6. 4dtolppamies

    4dtolppamies Gearhead

    Morbidelli ja mupe tykkäävät tästä.
  7. mupe

    mupe 2nd gear

    Steering armsit tuli taivuteltua tänään, kiitokset Morbidellille ohjemateriaalista! :cool:
     
    Muokattu: 24.1.2019
  8. -late-

    -late- Gearhead

    Taitaapi vastuun kantavat tahot (lue: katsastus) tosiaan mieluummin hyväksyä jonkun "firman nimellä" hitsatut kuin "omalla nimellä" hitsatut osat. Hyvältä näyttää vaikken hitsaamisesta mitään tajua. Muuta kuin sen että lämpökäsittelyillä on moninaisia vaikutuksia materiaalien rakenteeseen.

    Monesti piirrellään kallistus- ja nyökkayskeskiöitäkin, mut harvoinhan rakenteet niiden keskiöiden ympärillä oikeasti pyörii. Hyvän suunnan ne kuitenkin antaa duunaamiselle.

    Hienolta näyttää ja tuo pussihan meni näköjään orggisjousen paikalle heittämällä. Ja lisätuenta on vaan hitsattu etuakselin pulttikiinnityksen avuksi. Ohjausvarsissakin taitaa olla ihan alkuperäiset valunumerot tunnisteena. Jatkakaa... olkaa hyvä.
     
    mupe tykkää tästä.
  9. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    :D:D..... Mupe varmaan tietää mitä tarkotan ...:D:D Tilaahan on vaikka kuinka paljon... (eikä herneitä nenään)

    Tuolta löytyy eri tavalla tehty ratkaisu
    http://www.eyeballproducts.com/BlueEye/Airbags/Airbags.html

    Kyseinen etupalkki vois olla vaikka myytävänä, tarpeettomaksi kun kuitenkin jäi...
    http://www.eyeballproducts.com/kuvat/RunkoHein%e4kuu2004.JPG
    Ei bagejä eikä jarruja. '53 olka-akselit (pudottaa tuuman)
    Vaihtokauppaakin voi ehdotella, '49-'50 fenderit tai '52 maskin hampaita...... Noita osia voi kaupata ilman vaihtoakin ;)
     
    mupe tykkää tästä.
  10. mupe

    mupe 2nd gear

    Mulla olis hampaita, tai oikeastaan koko maski jouten.. ja alkuperäiset puskuritkin jää ylimääräiseksi.
     
  11. -late-

    -late- Gearhead

    Minkäs kuntoset puskimet kyseessä? Takapuskin vois kiinnostaa. Saisko niistä vaikka kuvan?
     
  12. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Olikos täällä alkuperäis kunnostajia? Jotain lämmönvaihtimen vipuja, jarrupääsylinteri (uusin sisuskaluin) sekä radio uusin nappuloin löytyisi varastosta.
     
  13. sibe70

    sibe70 Gearhead

    No ei ihan alkuperäis mutta liki....
     
    Vezques tykkää tästä.
  14. Lassi

    Lassi Gearhead

    Mullakin vois olla jemmassa se kojetaulun alareunaan tuleva lämppärinsäätely vipstaakkelipaketti. Ja sisälle tulipeltiin tuleva lämpökanava pelti. '50 stylelinestä, tampereella. Ehkä jotain muutakin saattoi jäädä kun muistaisi...
     
  15. low64

    low64 1st gear

    Onko radio miltä vuodelta?
     
  16. Vezques

    Vezques 3rd gear

    49[​IMG]
     
  17. low64

    low64 1st gear

    Hei,

    olen kiinnostunut radiosta. Voitko soittaa minulle 050-593 7561
     
    Vezques tykkää tästä.
  18. juha745

    juha745 Gearhead

    [​IMG]
    Kaivauduin tuonne lumikasassa olevaan viisneloseen sisälle ja siellä tuli mieleen sitten nämä osatarpeet: ehjä lämppärin kenno, sähkölasien katkaisijat, fender skirtit ja mahdollisesti pääsylkkä tai korjaussarja entiseen (tää on PG:llä).
    Joo ei oo ostopalsta, mutta täältä varmaa tavoittaa alan ukot parhaiten. Ps. en maksa mobilistihintoja mistään.:D

    Tarviis kohta ku lumet sulais enempi, alkaa kammeta ehjempää konetta pellin alle ja siistiä sähköjä vähän. Sitten uusia jousituksen osia täytyy asennella, jos sais vähän siistimmän asennon nykyisen kusevaa koiraa muistuvan olemuksen tilalle. Feikki lakepipetkin odottaa kiinnitystä. Mitähä vielä...
     
    miguelo ja Vuppe tykkäävät tästä.
  19. turbo 245

    turbo 245 Gearhead

    Kyselläänpä vielä, löytyykö helmalistaa pelkääjän puolelle 53-54, käykö jopa 55?
    Vaihdossa voisin tarjota kuskinpuolen takakylkilistan ja takaoven listan 210 malliin.
    Myös täydellinen etuakselisto löytyy -54seen.
     
  20. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Nyt pari päivää ajellut siirtokilvillä, koneen sisäänajoa. Torstaina olis sit muutoskatsastus.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    kerosiini, Vuppe, esmi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!