Jarrutehostin.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja jus57, 23.1.2019.

  1. jus57

    jus57 Gearhead

    On tulossa ajankohtaiseksi jarrutehostimen vaihto,nykyinen on 11” jostain Malibusta.Nyt kiinnostais vaihtaa hieman pienempi kokoinen,ajatus 9”. (saisi venakopan helpommin auki) mutta kertokaapas miten tuo ulkomitan pienennys vaikuttaa KÄYTÄNNÖSSÄ siis minkähän verran tehostus pienenee vai voiko jopa kasvaa ?
    Vertaa vanha/uusi tehostin vai onko käytännössä mitään eroa???
    Vaatiiko jo alipainekannua mikä ei ole poissuljettu vaihtoehto.
    Mikäli on KOKEMUSTA asiasta niin kerro ihmeessä.Teoria on eri juttu!

    Niin ja on ränttätänttä nokka ja alipaineet vähän niin ja näin .Gm.n laite kyseessä.Levy/rumpu kombolla.

    Mikäli nurkkiin jäänyt uusi/uudenveroinen tehostin pyörimään niin voi tyrkyttää....
    0400658507.
     
    Muokattu: 24.1.2019
  2. Eikös tuo mene ihan pinta-alan mukaan:

    p=F/A

    =>

    F=p*A

    Ja kun pinta ala menee halkaijan toisessa potensissa, niin sitten menee se voimakin.

    Mutta joo, noita pienempiä tehostimia on myös kahdella kalvolla, niin sillä voi kompensoida sitä voimaa. Semmosia on esim. vanhoissa Mersuissa:

    [​IMG]
     
  3. Naketti

    Naketti 3rd gear

    Ulkopuolisena huutelen, että minkä aikakauden meseissä on tommosia? Omaan rassiin arvelin eturummut päivittää levyiksi, ja samalla askarrella tehostimen. Tila on vaan vähän ahtaalla, kun ohjauspylväs tulee ahdistelemaan siihen viereen. Tästä syystä parempi olis tuommonen halkaisijaltaan pienempi.
     
  4. Noita oli ainakin W116 ja W126 malleissa. Tuo kuvan otin täältä, jossa on listattu:

    Vehicle Fitment: Mercedes-Benz: 280S 1975-76 | 280SE 1977-80 | 300SD 1978-85 | 380SE 1984-85 | 380SEC 1982-83 | 380SEL 1981-83 | 380SL 1981-85 | 380SLC 1981-81 | 450SE 1975-76 | 450SEL 1975-80 | 450SL 1975-80 | 450SLC 1975-80 | 500SEC 1984-85 | 500SEL 1984-85
     
  5. zuinula

    zuinula Gearhead

    Tuotaniin onko tuo 11- tuumanen sitten mahdollisesti kaupan tuon swapin jälkeen?
    Kiinnostaisi lunastaa se jos on käyttökelpoinen laite.
     
  6. jus57

    jus57 Gearhead

    Joo,kaikki on kaupan mut palaan astialle kun homma etenee...
     
  7. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    Mulla on -57:ssa tämmönen linkin mukainen paketti dual 8" tehostimella. (-55-57 tarkoitetulla kiinnitysjalalla ja käyttötangolla). Toimii mielestäni hyvin. Ehkä hieman väheni tehostus nykyisellä mekaanisella 284 nokalla verrattuna aiempaan miedompaan hydy nokkaan vähentyneiden alipaineiden johdosta, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Tilaa venakoppaan on hyvin pikkulohkon kanssa.
    https://www.classicindustries.com/product/1965/chevrolet/impala/parts/pb824d.html
     
  8. jus57

    jus57 Gearhead

    Hieno homma.just ihailin ebaysta tuommosta samannäköistä 8” dualia.
    Täytyy harkita....
     
  9. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

Kerro tästä muillekin!