Kylmäpyörö vai vannesaha

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Solmu, 11.1.2014.

  1. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    n. 85 - 150 €
     
  2. urho3

    urho3 Gearhead

    [​IMG]
    Ei sillä en minäkään mikään kovin fiksu oo mutta vältän niitä tyhjän-nauramishymiöitä.
     
  3. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Leveys mitta on MUN mielestä ihan eri kuin korkeusmitta.
    Tai ainakin mun saha sahaa ylhäältä alas eikä vaakatasossa.

    Viisastelua tai ei.
     
  4. Rotten

    Rotten Gearhead

    Hauska juttuhan tuo oli, fingerporilaista!
    Jos se sit mitataan siinä pyörän päällä, kun on lappeellaan se terä!? :rolleyes:
     
  5. urho3

    urho3 Gearhead

    Sitten varmasti terävalmistajat ovat tyystin väärässä. Ostatko 1mm leveitä ja 13mm paksuja rautasahanteriä? Tai puukko 40mm paksu ja 2mm leveä? Onko vuolu ja katkaisupuukossa lukemat toisinpäin? Siitä olen samaa mieltä että leveys ja paksuus on eri mittoja.
     
  6. urho3

    urho3 Gearhead

    Tuoss[​IMG] a on vielä kuva niin voi opiskella joutoaikana.
     
  7. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Kuinka kaksi saman suuntaista mittaa voi olla sekä korkeus että leveys??
     
  8. urho3

    urho3 Gearhead

    Siinäpä sitä sulle on pähkäilyä.
     
  9. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Eli et tiedä!

    Loppu.
     
  10. urho3

    urho3 Gearhead

    Tiedän,mutta en paljasta sitä sinulle. Mahdollista on että myöskin sinä sen tiedät mutta jääköön salaisuudeksi. Uskotaan kuitenkin terävalmistajan tietoja, siellä on se insinööri tieto mitä meillä ei ole.
     
  11. Rotten

    Rotten Gearhead

    Kattiko sitä jo ihmetteli, kun ihmisen pituudesta oli puhetta??
    Kuinka pitkä olet?? Normi kysymys, mut järellähän se on, kuinka korkea olet???
     
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    Tuohonkin on ihan looginen selitys.
     
  13. darpen

    darpen Gearhead

    Suosittelen Makitaa, toi on viettäny ulkona sateessa ja pakkasessa öitä ja hyvin toimii vielä.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 18.1.2019
  14. lpr

    lpr 2nd gear

    Itellä on 80-luvulta oleva Thomas kylmäpyörö 315mm terällä. Hyvin olen pärjäilyt ja tarkat jiirit saa tehtyä. Nuo kun on poistumassa tai käytännössä poistunut ammattikäytöstä, niin hinnat on kohdallaan. Omasta maksoin pari sataa ja mukaan tuli kolme hyvä terää. Teroituksessa piti toki käyttää, mutta se maksaa muutaman kympin. Loppuelämäksi riittää nuo terät, jollei niitä mene halkomaan tai tylsänä aja kuumaksi.
     
  15. Kruunusaari

    Kruunusaari 2nd gear

    Sama juttu, käytetty Italialainen järeä kylmäpyörösaha itsellä ja hyvä on ollut. Terien teroitus vaikka Malmin terässä ja taas menee omassa käytössä monta vuotta.
    Rosterit vaan jättää väliin sitä ei normi terät kestä.
    Hyvä kaveri sille on Milwaukeen akkuvannesaha.
     
  16. username

    username Gearhead

    Itellä on pari vannesahaa ja kylmäpyörösaha, käytännössä kaikki (teräkset)
    tulee sahattua vannesahalla. Alumiinit sahailen semmosella metabon
    "jiirisirkkelillä".
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Tossa oon katellu 355mmstä pyöröä kun niitä saa alle 200e ja olis ihan pätöpeli putkien leikkuussa jne. Mutta mistä teriä inhimilliseen hintaan? Ja nyt siis kyseessä kovapalaterät vai miksi niitä pitää kutsua? Siis kumminkin metallille käypäset "sirkkeliterät" eikä Semmonen rälläkän laikka o_O
     
  18. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Kylmäpyöräsahoja alle 200euron? Mistä?
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

  20. f34

    f34 Double Gearhead

    Halvin kylmäpyörösaha oli tuossa linkissä 750€.
    Mun silmiin ei osunut yhtään alle 200€.
     

Kerro tästä muillekin!