Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. fish

    fish Gearhead

    Meni katsastuksesta läpi ja vähän liiankin helposti mutta toiminta, palvelu ja tulkinnat (päivän ja katsastusmiehen mukaan) vaihtelee niin paljon että en ainakaan minä enää katsasta Kouvolan Autokatsastuksessa mitään (40 vuoden aikana ei missään katsastuksessa aiemmin tällaista). Palaute annettu ja onneksi on muitakin katsastusasemia.
     
  2. signet

    signet Gearhead

    AA-katsastuksen tytäryhtiö,toiminta on kuin vanhalla valtionkonttorilla...
     
  3. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Onko muille tullut vastaan että renkaasta johtuu iskarirestissä hylky?
    Muistan joskus kun sain hylyn takaiskarista, oisko ollut joku -98 passatti. Sanoin katsastajalle että iskari kyllä on kunnossa, epäilin rengasta, mutta käski vaihtaa iskarin.
    Vaihdoin käskystä vain uuden iskarin ja aivan yhtä huonot arvot, antoi leiman, taisi painella puskurista ja ihan ok noin näppituntumallakin.
    Vanha iskari oli kunnossa kun irtaallaan kokeilin ja menikin myöhemmin toiseen passattiin ja leimasta.
    Heti alkuun epäilin rengasta, oli sama koko ja kuvio, mutta muistelen että eri valmistajan runko ja sen "hytkytysominaisuudet" erilaiset.

    Vähän sama jos renkaan ilmanpaineet poikkeaa radikaalisti toisistaan, iskarirestissä näkyy.
     
    Muokattu: 30.1.2019
  4. viijari

    viijari Gearhead

    Meilläpäin oli katsurina hylky h.... Kerran kävin harrasteautoo katsastamas niin ku ei löytänyt mitään vikaa ja tilastoihin pitäis saada. Niin sano lopuksi että vasen etupyörän laakeri rikki. No pieni vitutus, ei varmasti ollut. Auto ollut itsellä ,23vuotta, ja kunto tiedossa. No kotiin ja rasvakuppi irti ja uus laakeri. Edelleen saman lainen ja konttorille. Ja leima ok. Kaverille samalla viikolla myös laakerivikaa. Tilastot. Laakeri oli ehjä.
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    En tiedä mistä johtui mutta kerran hiluxia oli hyllyttämässä etuiskareista, ne oli vaan viikkoa ennen katsastusta vaihdettu.
    Toinen eturengas osoittautui kyllä runkovikaiseksi myöhemmin mutta ei tajunnut sitä epäillä iskaritestissä.
     
  6. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Mitä löysempi se rengas on niin sen parempaa lukemaa näyttää iskari. Toihan on vanha kusetuskonsti leimata paskoilla iskareilla kun päästää renkaan vajaaksi:)
     
    Karpov tykkää tästä.
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itsellä on katsuri jättänyt iskaritesti tulokset muutaman kerran huomioimatta. Chevy Fleetside, näytti 6% ja 7% takaiskareille :D Koko perä pomppi ilmaan, puhuttiin että pitäs olla joku 400-500kg lavalla tavaraa niin sit näyttäs oikein.
    Toinen oli VW Golf 3 farkku, 17" 35 renkaat alla ja kanssa näytti todella alhaisia lukemia. Konin alustasarja alla, niin jätti huomioimatta. Totes että renkaat yms jäykempi alusta valehtelee.
     
  8. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Renkailla on iso vaikutus iskaritestissä. Aikoinaan oli erimerkkiset renkaat taka-akselilla, mutta uudet iskarit. Eroa oli testissä niin paljon, että katsuri sanoi iskareiden olevan loppusuoralla. Käytiin sitten katsomassa vielä niitä uusia Sachsin iskareita siellä auton alla.

    Hyvä keino saada hylky iskaritestissä on pistää jäykät jouset ja vanteensuojus-mallia olevat renkaat.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja hyvä keino pilata autossa ajamisen mukavuus
     
    isalmela ja Norri tykkäävät tästä.
  10. wilburi

    wilburi Gearhead

    E
    Et kyllä octaviassa valittanu ku ajoit
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tehtaalla jo suunniteltu tommosille, ei mikään laitampa alustasarjan itse.

    Kyllä se paljaalla tiellä meni, voi olla että talvikelit ja röykyt ei enää oikeen mulle maistuis.
     
  12. wilburi

    wilburi Gearhead

    Hieno pelastus
     
    isalmela ja jariha tykkäävät tästä.
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    Eikö itse voi asentaa niitä iskunvaimentimia vai pitääkö viedä tehtaalle jos haluaa uudet?
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei voi.



    On siinä silti se ero kun tehtaalla päätetään tehdä rs malli vs urho-pertti päättää laittaa coilover sarjan ja 17" mauttomat vanteet ollakseen cool ja ajaakseen ihan vitun kovaa mutkiin :cool:
     
  15. urho3

    urho3 Gearhead

    Varmasti on ero ja eroja on minkäänlaista settiä kukakin laittaa ja miten perehtyy säätöihin ja simmittyksiin. Väittäisin että kaikki kelkkani on aika paljon parempia nyt kun olen rakennellut iskarit ja jouset vaihtanut mitä tehtaan jäljiltä.
     
    jariha tykkää tästä.
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kelkoista en tiiä. Mulle on mukavuus tärkeä, varsinkin uudemmilla autoilla alusta itsessään jo kestää aika hyvin kaarrejoa ym vs jotkut 70-80-luvun pelit yleisellä tasolla.


    Mitään syytä en näe alustan koventamiseen ja madaltamiseen normaalissa ajossa.
     
  17. urho3

    urho3 Gearhead

    Ei se välttämättä niillä jäykemillä jousilla tule kova vaan se iskunvaimennin tekee siinä myös paljon. Muutenhan sinne kannattaisi laittaa täytekynästä jouset jos se tulisi pehmeäksi ajaa.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No ajatttelin puhuttavan iskari+jousi paketista.


    Pickupilla ajoin lenkin ilman iskareita sillon kuin vaihdoin siihen uudet. Siinä jouset jäykisti aikalailla jopa ilman iskaria. Toki keinu enemmän kuin iskareilla mutta ei niin hirveä ero kuin esim juutubevideoissa
     
  19. urho3

    urho3 Gearhead

    Kyllähän ne halvimmat 300e sarjat on täyttä kuraa,ennemmin juuri oikeat perus iskarit ja jouset.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja vaikka ois 5000€ sarja niin mukavuus niillä ei parane
     

Kerro tästä muillekin!