Päivän autokuva

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kautsi, 19.4.2009.

  1. buickadi

    buickadi Gearhead

    Buick 55 kanssa melkein samassa paikassa
    [​IMG]
     
    Buick55 tykkää tästä.
  2. buickadi

    buickadi Gearhead

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Buick55, Pande_K, palontie ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. buickadi

    buickadi Gearhead

  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

  5. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Opel Coupe Lpr 18.09.2018

    [​IMG]
     
    isalmela ja belair66 tykkäävät tästä.
  6. miguelo

    miguelo Gearhead

    Jkl 06.02.2018
    Talvi on tainnut päästä yllättämään Chevrolet Beretan, joka on hieman unohdetun oloinen.

    [​IMG]
     
    buickadi ja isalmela tykkäävät tästä.
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    miguelo ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Täällä näkee joka päivä samalla tavalla "unohdettuja"
     
  9. esmi

    esmi Gearhead

    Joo!, lauantaina viimeksi ajettu Oldsilla ja nyt näyttää ettei olisi koko talvena ajettu!, Kait se pitää huomenna taas kaivaa esiin!
     
  10. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

  11. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    "Kiemen" tarkoittaa kiduksia. Kun B-Kadettista on kaksi erilaista coupe-mallia niin tuota sinisen auton mallia kutsuttiin tuolla Kiemen-nimellä kun siinä on takasivuikkunan takana nuo "kidukset".

    [​IMG]

    Ylärivin autot siis Kiemen-malleja. Keskirivillä 2- ja 4-oviset LS:t ja alhaalla LS Coupet.
     
    miguelo ja buickadi tykkäävät tästä.
  12. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Olenkohan tämänkin jo kertonut? Olen tai en niin kerronpa taas. Vuonna 1973 oli eräässä autoliikkeessä Saabin, Mersun ja Audin edustus. Nykypäivänä erikoinen yhdistelmä mutta niin vain silloin oli asianlaita. Siellä oli sitten autonäyttely. Isän kanssa käytiin katsomassa autoja. Liikkeen edessä jalkakäytävällä oli NSU Ro80 konepelti avoinna. Kovasti sinne isän ja automyyjän kanssa kurkin minäkin, vaikka en oikein ymmärtänyt mikä siellä niin erikoista oli. Muistoksi sain tarran "Audi 80 - vuoden auto 1973" sekä Audi NSU -lippiksen joka toki on tallessa.

    [​IMG]

    Sitä en tiedä eikä isäkään muista, että oliko kyseinen NSU ihan kilvissä vaiko vaan vetonaulana esillä. Autohan oli jo muutaman vuoden ikäinen malli ja käsittääkseni ne mitä Suomeen tuotiin tulivat ihan ekojen valmistusvuosien mittaan.

    Edit. Suomessa rekisteröitiin vuonna 1973 yksi ainoa uusi NSU Ro80 (lähde: Tuulilasi 3/74), joten olisiko se ollut tuo esillä ollut yksilö.
     
    Muokattu: 6.2.2019
    buickadi, miguelo, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Buick55

    Buick55 Gearhead

    buickadi, miguelo, palontie ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Ooppeli on ollut tuolloin rahoissaan kun on ollut vara tehdä 4 erilaista 2 ovista korimallia. Kai niille on markkinaa riittänyt
     
  15. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Katoppas vaan:)
     
  16. Ford 15M

    Ford 15M 2nd gear

    Eikös tuota keskirivin kattolinjaa myyty ´67 -vuodesta alkaen Olympia -nimellä?
     
  17. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Olympiat olivat tuolla kattolinjalla kyllä mutta niissä oli tavallisiin Kadetteihin nähden myös erilainen keulailme ja muita eroja.

    Kuten Bluestone tuossa totesi niin ihmeen monta mallia Opel tuolloin leipoi saman teeman ympärille.
     
  18. miguelo

    miguelo Gearhead

    Hieman aihetta sivuten, kun tulit kerran maininneeksi Isuzun rekisteritunnuksen, niin siitä sain hienoisen "aasinsillan" kun olit bongannut myöskin Toyota Celican.

    Jyväskylän katukuvassa liikkui 1980-luvun alussa viikonloppuisin juuri tuollainen hieman rakenneltu nätti Celica, autossa oli mielestäni violetin kaltainen metallihohtoväri.

    Autolla ajeli varsin viehättävä nuori nainen yksinään, en muista nähneeni koskaan ketään kyytiläisiä hänellä.

    Tuon Celican rekisteritunnus on jäänyt muistini syövereihin hyvin, se oli tuolloin AIN-4.

    No, monelle saattaa kylläkin olla tuttu legendaarinen kilpisarja AIN-1, AIN-2 sekä AIN-3, kuten nuo menopelit joihin kyseiset edellämainitut kilvet aikoinaan, 1960-luvulla ensirekisteröitiin.:odcool:
     
  19. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Yhdellä Miss Suomella taisi olla kuvatunlainen Celica käytössään.
     
  20. miguelo

    miguelo Gearhead

    Armi Aavikko, miss Suomi 1977 - hän puolestaan ajeli aikoinaan Corollalla, jossa oli nimikkokilvet ARM-1.
     

Kerro tästä muillekin!