Bbc 502 marine motti.(Peanut port kansien porttaus)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja janihei, 18.1.2019.

  1. kime2

    kime2 Gearhead

    Ehdottomasti noin.
    Nykyään on siirrytty pikku hiljaa pienempiin venttiileihin tai jos käytetään oikeesti isoja niin tehoa otetaan hirveitä lukemia.
    Esim.hyvällä kaverilla on 5.2l V8 ja siinä on nyt 43mm imuventtiili ja tehoa n.420hv ja todella hyvä käytöksinen kone ja seuraavaan versioon tulee n.47mm ja tavoiteteho on se 500hv joka uusien kansien myötä on realistinen tavoite.
     
  2. Kylmit

    Kylmit 2nd gear

    Aiheen vierestä, mutta mikä paja Pieksämäellä kaivaa rautakansia?
     
  3. rb

    rb Double Gearhead

    janihei tykkää tästä.
  4. janihei

    janihei Gearhead

    Sama mies
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^^ Suattaapa olla, janihei:lle teinkin aikasemmin pikkulohkon kannet.
    Näitten peanut-kansien kanssa Jani varmaan pärjää jo ilman tänne lähettämistäkin, koska seetityöt ja virtausmittaukset onnistuu lähempänäkin.
    Ja olisin myös sitä mieltä että niihin isompiin venttiileihin ei kannata tuhlata aikaa ja rahaa, hyöty todennäköisesti hyvin pieni. Ja jos oikein taidokkaasti tekee, niin voi mennä isommilla venttiileillä huonommaksikin! :D
     
    kime2 tykkää tästä.
  6. janihei

    janihei Gearhead

    Kyllä mä nää mielellään sinne lähettäisin.
     
    artsiracing tykkää tästä.
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Millaiset kannet artsiracing teit ja mitä virtasi?
     
  8. janihei

    janihei Gearhead

    70 luvun 997 valuiset trukki kannet. 377cid 380hv 5100rpm/ 600nm 3700rpm. Artsilla voi olla kuva virtaus lappusesta, oma on hukassa.
     
    kime2 tykkää tästä.
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ei ollu kännykässä enää sitä janin lähettämää virtauslappua, mutta eihän ne vakiolla n. 160cc kokoisella kanavalla mitään ihmeitä virrannu, olikohan 227cfm tai jotain sinnepäin.
    Hyvää oli se että maksimivirtaus tuli jo hyvin pienellä nostolla, .400" jälkeen ei enää paljoa lisääntynyt.
     
    kime2 tykkää tästä.
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ihan uteliaisuudesta mutta mitä artsi on keskimäärin ottanu rautakansien porttauksesta?

    Ja onko kokemusta kun amerikan maalla ainakin kovasti sovittelevat noihin oval portteihin isompia venoja että kuinka paljon sillä saadaan hyötyä? :)
     
  11. janihei

    janihei Gearhead

    Max virtaus oli muistaakseni 213cfm ja pienemmillä nostoilla virtaukset oli erinomaiset. lopullinen imukanavan tilavuus oli 155cc.
     
    kime2 tykkää tästä.
  12. janihei

    janihei Gearhead

    TimoT ja kime2 tykkäävät tästä.
  13. janihei

    janihei Gearhead

    Paiskaa Artsille yyveetä.
     
  14. janihei

    janihei Gearhead

    Piirongin pohjalta löytys imupuolen lappunen. Eli perus open chamber smog kansi vakio venttiileillä, 1.94"/1.5".

    28"
    0.100=66.4cfm
    0.200=133.7cfm
    0.300=192cfm
    0.400=213cfm
    0.500=213cfm
     
    TimoT ja kime2 tykkäävät tästä.
  15. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Eihän tuo maksimivirtaus mikään kovin huima ollutkaan, mutta 155cc kanavakoolla ihan ok.
    Alle .400" nostoilla nää virtas kuitenkin selvästi paremmin kuin vaikka vakiot Ls1 kannet.
     
    TimoT tykkää tästä.
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Jaa onko nää semmosia hyshys-hinnotteluita jossei voi edes keskivertohintaa antaa? :p
     
  17. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    No minähän teen näitä melkeen pelkästä tekemisen riemusta, fiiliksellä ja pärstäkertoimella on tietysti oma vaikutuksensa! :p

    En ole itte testannu ovalien reagointia venttiilien isontamiseen, mutta jos turvaudutaan vaikka Vizardin testeihin.
    468ci koneen huipputeho nousi n. 25 hp kun isoihin ovaaleihin oli vaihdettu 2.19/188 venat, virtausmittauksessa parannusta olisi ollut selvästi enempäänkin.
    Isoventtiilisessä tehokäyrä ei kuitenkaan tippunut "ylikierroksilla" pikkuventtiilisen tapaan.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No kokeillaan siis ensin noilla omilla venoillaan ja katotaan jos näyttää siltä että alkaa hirveästi ahdistamaan niin tehdään sit kannet uusiks/pistetään tonneja likoon ja ostetaan uudet :p
     
  19. janihei

    janihei Gearhead

    Jos sulta jo isot ovalit löytyy niin kyllä niillä pitäis voimaa tulla päälle 500hv pienellä siistimisellä ja hyvillä seeteillä.
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Nää on L29 mark6 454sen päältä :)
     

Kerro tästä muillekin!