Tbi ja kylmästumppaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 2.1.2019.

  1. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    tulppia et tietenkään vieläkään ole vaihtanut..:wc:
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kokeilin mä niitä. Yhtä hyödyllinen vinkki kuin termarin vaihto :rotfl:
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  3. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    kesät talvet hikoileva sauna-jussi ehdotti termarin vaihtoa
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ehdottinä sitä koneen lämpeämiseen vaan joku varsi väitti, että hidas lämpeäminen aiheuttaa ongelmia oooottorinmohkaukselle.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ja ehdotan edelleenkin, jos se ei vieläkään lämpee. Kuten tainu sanoo, niin omassa Chevyssä vasta kolmas tai neljäs termari toimi kunnolla.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mikse kattilassa sitten toimi? Ja täällä monelta muultakin tuli vastaavia kokemuksia tbi koneesta.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eiku se vaan valskaa kiinniollessaan liikaa. Tai raottuu inan jo het vähän lämmettyään.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kun keitin kattilassa vanhaa ja uutta, niin aattelit etten kattonut raottuuko?


    Keitin kunnolla ja välillä annoin jäähtyä ilmassa ja välillä jäähdytin kattilan vettä.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    OOn kattonu niitä itekin. Se piru vaan ei näy. Luuletko, ettei kolme vaihettua termaria saanu tutkimaan asiaa... :)
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eli nekin keittämällä toimi?
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ihan hyviltä näytti. Ei vaan toiminu.
    Ja noi oli jo sen jäkeen kun olin siirtäny sen lämppärin paluun suoraan pumpulle. Jos se menee vielä syyläriin, niin hidastaa kyllä lämpeemisen sikana.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mut onkos dieselissä perustermari vai erilaisempi häkkyrä? Vaikka onhan termarien toimintaperiaate sama.



    Pitääkö mun ottaa hihna pois ja kokeilla miten lämpee ilman vesipumppua :D
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Perustermareita noi on mitä kokeilin. Mieli tekis ostaa oikee Hi-flow, mutta sikahintanen. Kun vähän helteellä meinaa nostella kuormituksessa lämpöjä. Sellasella ei nosta.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mikäs lätkä siinä dieselin termarin pohjassa on?
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Dieselissä on ohikiertoputki pumpulle termarin alla, se lätkä sulkee sitä ohikiertoa ku termari aukee tarpeeksi. BensaChevyssä se ohikierto on hoidettu sen lämppärin kautta, ainakin vanhoissa. Mulle on se kohta edelleen epäselvää, miten se noissa uudemmissa on tehty. Mutta se ei vaikuta lämpeemisnopeuteen, sano katti mitä vaan.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Miksei se lautasen lieväkin aukeaminen näkyisi ilmakuplina kattilassa? Tai veteen painettaessa kupli välistä
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Nii, sanos se. Vaan mistä siihen kuplia siitä tulis?
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä mulla ainakin kupli kun rupes aukeemaan.

    Mut jos sitä pitää vaikka 70c vedessä ja sitten vettä tms viruttaa nopsaan siitä kannen kautta?

    Ja tossa kun on kokoajan heikkoa se lämpeeneminen niin sillonhan sen pitäs olla raollaan aikalailla heti?
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Minä en keksinyt sitä syyllistä, kaikki näyttää ja toimii samanlailla. Yks pelaa autossa oikein.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kauan se diesel sitten pakkasilla saa käydä, tyhjää että termari aukeaa?
     

Kerro tästä muillekin!