Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Bukero

    Bukero Gearhead

    tämä toki totta, tuon huiskan eliminointi omasta autosta juontaa kliininpään ulkonäköön ja varsinkin toteamaan ettei tuosta 50% tummennuskalvosta nää paljon muutenkaan mitään vaikka sitä kuinka hankaisi ja raapisi...
    sitäpaitsi autossahan on peruutustutka johon voi luottaa kuin vuoreen:p
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  2. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    egr heti kiinni ja pois ohjelmasta, cai, turbon imuputken kunnollinen kiinnitys, imuäänenvaimentimen putkitus, suurempi välijäähdytin. mikäli swirl läpät vielä liikkuvat niin anna toimia, mutta mikäli takeltelevat niin muistaakseni 4,7kohm vastus ohjaimelle tulevaan pistokkeeseen. mikäli dpf jo parhaat päivänsä nähnyt niin pöntön sisälle suora putki. mikäli erillinen ja ehjä katti turbon jälkeen niin voi jättää paikoilleen niin ei tule jälkipolton kitkua putkesta, mikäli sitä ei ole ohjelmasta poistettu. sitten myöhemmin parempi ahtimen kompurasiipi tai parempi ahdin & 3" suora downpipe + lisää syöttöä, turbiini tiukemmaksi ja laatikon vahvistus, swirl-läpät pois ja akselireikien tulppaus, imusarjojen sisältä virtausta haittaavat valuklöntit pois jne.
     
    12345678910 ja Bukero tykkäävät tästä.
  3. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    kestävät ne hiekkapuhalluksenkin. kannattaa ehkä jättää ensin venttiilit paikoilleen suojaamaan reikää ja lopuksi tuhauttaa sen kohdan tai jättää tuhauttamatta. puhalluksen jälkeen jauhemaalautin vanteet. tuli luja pinta, mutta kyllästyin muutaman vuoden jälkeen väriin, joten maalasin kilikalimattamustalla ja vedin päälle kilikalilakan.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Pulveri onkin hankala saada aluvanteesta pois.
    Läheisessä maalaamossa oli myrkyt johon upottamalla väri lähti mut oli kuulemma niin stydiä että luopui siitä.
    Teräksestä lähtee vähemmän myrkyllisellä litkulla, siihen aineeseen taas alumiini liukenee.

    Näin oli muutama vuos sitten, varmaan on kemikaaleja kehitelty sen jälkeen.
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  5. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Onhan siinä (muka) se. Sähän voit vaikka katsoa googlesta kuinka (muka) 42RLE tcc cycle toimii.

    OD:lla mene vasta lukko 100%. Huomaa muuten kierroslukumittaristakin.
     
    Muokattu: 18.2.2019
    Custom_Rod tykkää tästä.
  6. Bukero

    Bukero Gearhead

    otin omasta crd:stä heti -15kesällä lauhdutintiivisteremontin yhteydessä imusarjat käsittelyyn, kun huomasin että olivat noesta aivan tukossa. varsinkin se swirl-läpän omaava kanava oli käytännössä oikeasti tukossa, eli vaikka läppää avasi niin saattoi aiheuttaa tosiaan pientä virtausvastusta. on se tuo egr-vaan hieno keksintö.
    ajoin dremelillä kaikki läppäakselit poikki (on muuten yllättävän lujaa materiaa) ja läpät mäkeen...tulppasin akselin reiät umpi pop-niiteillä.
    huolellisen pesun jälkeen nippuun, ja vot koneessahan on perstuntumallakin parempi
    veto ja kaasuunvastaavuus...(onnistunut viritys).
    ja lisää regointi herkkyyttä löytyi niinkin naurettavalla tempulla että sitoi/kiristi vankkoja nippusiteitä niiden loputtoman pitkien ja joustavien ahtoletkujen päälle. toimii.
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  7. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    mikäli sen tursaanin rytkytys johtuu siitä, että lukko tarttuu ja höllää edestakaisin niin menoa voi tosiaan tasoittaa liukasteen lisääminen. itse vaihtaisin kuitenkin nesteet kitkaisempiin.
     
  8. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    jeepeissä se äänenvaimentimelta välijäähdyttimelle menevä letku on ainakin ihan paska ja tihkuu koko matkaltaan lävitseen.
     
  9. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Omassani oon nyt kokeillut neljällä eri öljyllä, sekä shudder fixxillä. Mikään ei auta. Kilsoja kuitenkin on niin vähän ja edelleen olen sitä mieltä, että öljynvaihto ei voi rikkoa vaihteistoa.

    Epäilen pohjasyyksi nyt sitä huuhteluvaihtoa joka on saanut mämmit liikkeelle. Tilasin uuden TCC regulator valven joka herkästi Sonnaxin sivun mukaan alkaa jumittaa kun kitkamateriaalin mömmöä kertyy venttiilliin ja alkaa ton osaluiston öljynpaine piikata ja aaltoilla. Sekä samalla laitan Transgon sarjan jossa uudet paremmat tiivisteet ja jouset accumulaattoreihin ja samalla poistaa limp moden toiminnasta.
    Tarvii venttiilikoneisto pudottaa pois ja putsata sekä vaihdella noi osat ja uudet öljyt. Jos tuokin vielä menee hutiin, syy on sitten pakko olla enään turbiini jostakin syystä. Koodejahan toi ei ole antanut mitään, joten solenoidit ym. sähköt vaikuttaa ehjältä ja kompuutterin mukaan toimiikin ihan ok.
     
    Muokattu: 18.2.2019
    Custom_Rod tykkää tästä.
  10. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Onko etupään vetovehkeet samoja ku jossai mercedekses vai ihan omiaan?
     
  11. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    on niissä samoja piirteitä marsun kanssa, mutta omanlaisiaan ovat. 5v laatikkokin mersun, mutta siinäkin vähän eroja. jyyrempi se etupää on kuin takavetoisen etupää, ripustukset muistuttavat jeepin ja m-sarjan ripustuksia. alkupään jakiksissa oli jotain booriongelmia. kiinteä vetosuhde muistaakseni 38/62. jakikseen kuuluu mysteeriöljyt, joita ei tahdo saada enää mistään, tarve vain n. 6 desiä ja pitää vaihtaa siten, että tyhjentää vanhat pois ja erityisestä täyttötulpasta lisätään uudet eikä silleen normisti tarkistusreiästä. etupään niveliä ei kulu. vakaajan kumit rupeavat kolkkasemaan, mutta ei paha rasti. uudemmissa jakiksissa etuveto on kytkeytyvä eikä kiinteä. nelikoissa on aina 5v nag1 aski. nelikon perävälitys on 3.07 ja takavetoisen 2.82.
     
    ++++++ ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  12. jusi99

    jusi99 Gearhead

    Miten saat ton limp moden pois käytöstä?
     
  13. v.isoaho

    v.isoaho Gearhead

    lämmityslaitteen katkaisimien lamppujen vaihto minkälainen homma onko kukaan tehny.
     
  14. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    helposti vähän kun kelaat taaksepäin vastaus löytyynopeasti homma yksin kertainen jonkun verran purkamista tojota tykkää siitä. Tai selkosuomeksi kerrottuna: Vastaus löytyy kun katsot edellisiä sivuja. Etsimäsi vastaus löytyy siten edelliseltä sivulta, jonka numero on 86.
     
    Muokattu: 23.2.2019
  15. v.isoaho

    v.isoaho Gearhead

    niinpä näkyy olevan anteeks ja kiitos.
     
  16. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    En muista polttimoiden lukumäärää, mutta useita kappaleita niitä on. Ja samat polttimot voivat mahdollisesti sopia kelloon ja istuinlämmittimen kytkimeen. Ihan varma en kuitenkaan ole.

    Polttimoita voi löytyä myös autotarvikeliikkeestä, jos tietäisi alkuperäisestä polttimosta jotain tietoja. Alla olevassa videossa on polttimosta kerrottu, joten vastaus löytynee sieltä. Katso myös keskustelut, sillä niissä näytti olevan mielenkiintoisia ohjeita. Itse en nyt niitä kunnolla lukenut tai lue.

    Ja netistä löytyy ohjeita miten radion kehys irrotetaan tai sitten tämä video:
    Muistaakseni ulommaiset nupit irtoaa vain yhdestä kohdasta. Nupin tulee olla jossain tietyssä kohdassa, silloin kun sen ulos vetää. Ehkä videolla on tuokin asia kerrottu. Olisiko ollut täysin vastapäivään käännettynä vai siitä yksi pykälä myötäpäivään?

    Vuosimallin 05 HVAC on paksumpi kuin 06 mallisen säädin. Ulkoisesti molemmat näyttävät samoilta. Itse laitoin uudemman säätimen vanhemman tilalle ja hyvin toimii. Tuossa vanhemmassa, paksummassa mallissa oli ilmeisesti jokin softaongelma. Jäädyttää lämppärin kennon umpijäähän, jolloin jäähdytys ei pelaa.
     
    Muokattu: 24.2.2019
  17. HEM1

    HEM1 2nd gear

    Hei,

    Tilasin ebaysta ajovalojen maskit, kun hintakin oli rahteineen vain 23 Eur. Ei siis heikennä valotehoa mitenkään peittää vaan valaisimem ison kirkkaan muovilaatikon muualta kuin lamppujen kohdalta.
    Makukysymys tietysti, omaan silmään näyttää kivalla tavalla vanhahtavalta tyyliltä.
    Hommasin oikean värisen spraymaalin ja suhautin paloihin oikean värin. Kirkas lakka vielä pintaan ja tässä on lopputulos.


    [​IMG] [​IMG][​IMG][​IMG]
     
    Muokattu: 24.2.2019
    VANKKURI tykkää tästä.
  18. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Pittää vielä makustella mutta ehkä ei omaan makuun :D Onneksi ei ollu kalliit ;)

    Nuo sumarit ku vaihtas uusiin niin vois mukavasti tehä freshimmän näkösen keulasta, samalla ehkä nuo kehykset vois ottaa pois...... :rotfl:

    PS. Aina ku näkkee tän niin tullee haikia olo ku pitiki myyvä pois :eek:
     
  19. Bukero

    Bukero Gearhead

    makuasioita sanoi koirakin kun muniaan nuoli, mites noissa "silmälasikehyksissä" alkuperäinen parkkivalo näkyy??
     
  20. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Ostin FlashLogic -kaukokäynnistimeen ohjelmointikaapelin siihen purkkiin, josta aiemmin kirjoitin ja nyt siis muutin purkin asetuksia. Aika näyttää, tuliko remote startista toimiva vai ei.

    Johto ohjelmointii löytyy ja se on rekisteröity firmani nimissä valmistajan verkkoon. Pientä korvausta vastaan, voi puljuni purkkeja ohjelmoida.
     

Kerro tästä muillekin!