Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Jos pettyä haluaa, niin gm:llä on parempiakin vaihtoehtoja kuin suburban. Saattaa äkkiä tykästyä.
     
  2. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Joo, onhan tällainen ajattelu moppemiehelle hiukan ahdistavaa näin alkuun, mutta raja-aidat on tehty rikottaviksi.

    Mikä niissä etunavoissa hajoo paitti laakerit? Päässyt vasta topikin sivulle 60 eikä ole ollut mainintaa.

    Sitä kovasti pähkäiltiin näemmä vuonna 2007, että pitää huolehtia näistä tai on kaikki paalissa 10 vuoden päästä.

    No ei oo.:)
     
    Gary Grand ja caprice305 tykkäävät tästä.
  3. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Taitaa etunapoja/laakereita mennä enemmän levittävillä vanteilla.. Mun ei ole tarvinnu etunapoja vaihtaa vielä kertaakaan, vaikka jonkun verran on aikanaan tullu ajettua kolmella GMT400:lla.
     
  4. Toke

    Toke Gearhead

    Itellä kans kauppojen hierominen suburbanista menossa. Nelikko k2500 alustalla, neliveto sähkönapilla, ajettu se reipas 500tkm. Mitä kannattaa tarkastaa erityisesti?

    Aika paljon paukutti käännellessä, onko ominaisuus vai selvä vika?

    Muutenhan näistä ei tiedä, yksilöitä kuitenki jo 20 vuotiaat puol milliä ajetut on, ei siitä pääse mihinkää...
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Se lotto alkaakin sillon 400-500tkmmässä toden teolla. Sillon ei lohduta vaikka olis pelkillä öljynvaihdoilla mennyt sitä ennen.
     
    palontie ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ei nää kunnossa ollessaa paukuta käännellessä.
    Nelikon kanssa pitävämmällä alustalla voi tosin tehdä melkeen mitä vaan kun jänkää rajusti vastaan. Välyksethän ne ääntä aiheuttaa.
    Etukardaanin pooritus on heikko paikka jos ei vasta ole uusittu. Vetarin nivelet tietysti voi olla väljiä, mutta itsellä on kaikki olleet ihan riittävän tiukkoja paljon ajetuissakin.

    Eturungon ruosteet on paskamaisia korjata, takarunko helpompaa.
     
  7. Toke

    Toke Gearhead

    Ok, tuntui kyllä hurjalle, auto ikäänkuin yritti loikkia. Sitte tuli sellanen mieleen et napista kun kytki nelivetoo vaihde n asennossa niin jonkinlainen rusahdus kuuluu.
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ihan normaalia toimintaa.
    Jäykkä nelikko ei tykkää käännöksistä pitävällä alustalla ja Subbarissa on noita ulottuvuuksia reilusti, niin pitäis pyörien luistaa pitkän matkaa.
    N-asennossa voi kone pyörittää vaihteiston ulostuloakselia, niin rusahtaa lähes aina.
     
    palontie tykkää tästä.
  9. Toke

    Toke Gearhead

    Asia kunnossa, kiitos nopeista ja asiallisista vastauksista
     
  10. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Ite aattelin että jos meen kattoo tuollaista niin pitäis kai kattoo korin kunnon ja vuotojen lisäksi seuraavaa:

    -konepelti auki, näkee onko FSD jäähdytetty tai siirretty. Samalla näkee onko EGR:ää eli onko HO moottori. Kattoo öljyt ja nesteet, jättää syylärin korkin auki.

    -moottoriin virrat päälle, kattoo syttyykö SES ja ABS valot ja sammuuko. Testaa lämppärin toiminnan ennenkuin on moottori käynnissä, kuuluuko surinaa kun vaihtaa läppien suuntaa, toimiiko puhallin kaikilla nopeuksilla.

    -Moottori käyntiin ja jättää tyhjäkäynnille. Kunhan keksin missä se on, niin voisi kokeilla sormella tuntuuko siirtopumppu toimivan. Sitten kattoo tekeekö kuplaa jäähdyttäjään, korkki kiinni.

    -Ajoon lähdettyä testaa nelivedon, syttyykö merkkivalo, muuttuuko selkeästi kankeaksi käännettäessä. Ajossa testaa täyskiihdytyksen sekä tasaisen vauhdin ajon, nypyttääkö tai ontuuko.

    -Kun on sammuttanut, antaa olla muutaman minuutin ja kokeilee uudestaan käyntiinlähtöä.


    Mitä muuta?
     
  11. Toke

    Toke Gearhead

    Tuohon ehkä vielä lisäyksenä että koettaa käymään uudestaan esim puolen tunnin päästä tai hieman pidemmänkin ajan, niin saa todettua jos on pumpun märkäpää loppu. Muuten oikein hyvä listaus
     
  12. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Siirtopumppu on kuljettajapuoleisen runkopalkin sisäsyrjässä kuljettajan kohdalla.
    Tyhjäkäynnillä avaa polttoainesuodattimen kupeessa olevan hanan ja katsoo lorottaako polttoainetta maahan, jos siirtopumppu toimii niin lorisee. Tuon tarkemmin en enää muista, mutta jokseenkin noin.
     
  13. arska 77

    arska 77 1st gear

    Paljonko kolmen istuttavan sohvapenkin verhoilu maksaa tiedättekö Tampere Hämeenlinna välillä ketään kohtuu hintasta
     
  14. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    En tiedä, mutta rockissa myyvät 100e, tiedä sit minkälaisia?
     
  15. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Huh, yhteensä 135 sivua luettu eli 10%. ei nää ainakaan helpolla päästä.
     
    palontie tykkää tästä.
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    Noi halvimmat navat kannattaa ohittaa,laatuvaihtelua on aika paljon toiset kestää toiset ei.
     
    wilburi tykkää tästä.
  17. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Sämpylle:
    Ja paljon on turhaa keskustelua ohi asiasta, niin kuin tämäkin viesti.
     
    Jussi289, sämpy ja palontie tykkäävät tästä.
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Porukalla kokemuksia noista 2" body lift sarjoista Squarebodyissa? Noi 285/75/16 töppöset hipoo todella lähellä kaaria. Ja alustaa tossa 2wd on turha korottaa, kun se hyvä että asfaltilla pääsee eteenpäin, puhumattakaan mistään maastosta. :D
     
  19. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Onko 2wd matalempi ku 4wd? Eikait mulla ottanu 33x12.5x15 katuajossa vakiokorkeudella ikinä mihinkään kiinni. Sisälokariin joustossa joskus. Korinkorotuksen kans menee puskurilinjat höpöksi ja runko näkyy sivulta rumasti.

    [​IMG]

    Ja tuoreempi kuva samalla :cool:
    [​IMG]
     
    onoff road ja palontie tykkäävät tästä.
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tiukkaa tekee. Varsinkin kuskin puolella ottaa sisälokariin kiinni ja edestä lähti lokarin reunankoristelista huitsin nevadaan eka käännöksessä :D
    [​IMG]
     
    palontie ja Catrik tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!