Öljypohjantiiviste pitäväksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ameriikanteijo, 1.3.2019.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Moparissa ainaski laatikon öljypohja nojaa suodattimeen jos jättää tiivisteen pois välistä.
     
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Yhteenvetona alkuperäiseen kysymykseen, että näillä em. neuvoilla ei varmasti vuoda :d
     
    sämpy, Powerstroke ja zuinula tykkäävät tästä.
  3. zuinula

    zuinula Gearhead

    Taidat narrata kokematonta:confused:
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Öljypohjaa vasten lötköttää myös mm. th 700: sessa ;)
     
    xarper ja zuinula tykkäävät tästä.
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Kokematon omalla kokemuksella narraa toista kokematonta :rotfl:
     
    zuinula tykkää tästä.
  6. Weijari

    Weijari Gearhead

    Nimim. Hailta valualu öljypohja ja sen mukana tullu tiiviste ilman liimaa eikä vuoda tippaakaan.
     
    Herje ja 4d sedan tykkäävät tästä.
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    korkkitiivisteen voi rapata hylomarilla molemmin puolin ja tiiviste lähtee kokonaisena irti seuraavassa vaihdossa.
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ei letukan perä sen ihmeellisempi ole, eikä niissäkään ole tiivistettä ensinkään, paitsi jossain ;)
     
  9. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ei vaan Hailla ole 4L80 askiin pohjaa tarjolla, investoisin heti jos ois.
    No ei auta, täytyy tehdä alumiinilevystä hitsaamalla.

    Oikeesti ne vuotojen syy on se peltinen pohja, kunnollinen tukeva koppa pitää ihan pelkällä tiivisteelläkin.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    -70 luvun lopun jälkeen tehdyissä toosissa tohon on tehtaalla kiinnitetty pikkasen huomiota ja ne saa pitämään pikkasen tumpelompikin kunhan laittaa edes jonkun tiipparin väliin. Ja niitähän on nykyään jo monelle eri mielenlaadulle tarjolla, fiiberii, rubberii, korkkii yms.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä just siihen voi luottaa tässä hommassa. Kunhan katot, et jatkovarren päässä on vain käsi, ei mitään muuta väännintä.
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Mä en oo ikänä ymmärtäny momenttiavaimen tarvetta muussa kuin laakeripukkien kiristämisessä... Muuten oon kyllä vetäny aina ns. Rannemomentilla eikä oo vielä mikään ropannu.

    Töissä jaksavat aina mainita aiheesta ni oon vaan todennu että palataan asiaan sit kun ensimmäinen kierre/tiiveys on pettäny todistettavasti käsimomentilla kiristämisen takia o_O
     
    atobee, viikinki75 ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  13. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Kyllä minä kannen kuitenkin momenttiavaimella kiristäisin.
    Mutta öljypohjasta, lootan pohjan yritin kerran momenttiin kiristää. Seurauksena vuotoa, hävisi yks pultti matkalle ja kaikki muut helskatin löysällä. Osasin tai en, mutta sen jälkeen menty rannemomentilla eikä myöskään ongelmia ole ollut.
    Saahan nuo öljypohjat kyllä mutkalle jos ei mitään itua kiristämisessä...
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onhan noita puslia/tukivarsia mitkä sais mielellään olla tiukassa mutta ei liian tiukassa ettei tuu ennenaikaista ikääntymistä/metalli metalli kosketusta
     
  15. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Kyllähän ihmisellä, niinkuin itelläkin jonkunlainen "rannemomentti" on. Momenttiavaimiin ja ilmoitettuihin momentteihin verrattuna vaan tuntuu että pienet pultit menee helposti liian kireälle ja isot jää liian löysälle. Sitten se "rannemomentti" riippuu vielä monesti avaimesta, hyvällä avaimella menee tiukemmalle kuin huonollla, ainakin itellä. Vaikeimpia just nämä kannet joissa tiiviste alla, että mihin kohtaan se kiristäminen pitäisi lopettaa.
     
  16. zuinula

    zuinula Gearhead

    Juu oli mullakin vissi momentti aiemmin. Kaikki meni paskaksi ja vuoti. Nyt olen nöyrtynyt eikä jengat katoa ja öljypohjat vuoda. Mistähän johtuu
     
  17. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Kuinka paljon ne öljypohjat sitten vuotaa,?
    Mulla on yleensä öljyvuodot tullut ylempää. Onko öljypohjan yläpuolelta kuiva?
     
    Muokattu: 2.3.2019
  18. ameriikanteijo

    ameriikanteijo 3rd gear

    Yläpuolelta kuiva. Uudet stefat etu ja taka, ja vaihdevivun akselissa. Uusi turbiini. Yksi aikaisempi vuoto oli itsepäinen myös, nopeusmittarin vaijerin liitäntä vaihteistoon 2 o-rengasta, tietysti tuumakokoja ja vaikia härmästä oli löytää sinneppäin sopivaa. Muovinen vaijerinpää sillä vähän Y- mallisella metallilätkällä kiinnitys. TF 904 siis tässä aiheena.
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No juu, kyllä mä kannet sentäs vedän momenttiin mutta lähinnä tarkoitus oli kritisoida niitä jotka vetää jumalauta tulpat ja ö.suotimetkin momenttiavaimella.... Tässä kuitenkin ~10v töikseen plus kaikki vapaa-ajan rassuu päälle enkä vielä toistaseks oo joutunu toteamaan että momenttiavainta sen kummemmin tarvis käyttää kun on edes jonkinmoinen tuntuma handussa ja järki päässä ;)
     
    atobee tykkää tästä.
  20. f34

    f34 Double Gearhead

    Kyllä niitä kierteitä tuli vedettyä piloille mopojen alulohkoissa 10v ikäisenä. Nyt 50v ikäisenä alkaa olemaan jo aika hyvä tuntuma rannemomentissa.
    Mitä pienempi pultti, niin sitä lähempänä käden ote räikässä pultin kantaan nähden.
     
    Muokattu: 2.3.2019
    Gary Grand, Jussi289, xarper ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!