Euro/autojen varaosat nettikauppa topikki kokemuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja jariha, 2.3.2019.

  1. jariha

    jariha Double Gearhead

    aattelin tänne tällasen topikin kun se tuolla "alakerrassa" menee ohi käyttäjiltä? onhan noita... Autodocista tilannu muutamía kertoja.. varaa aikaa 2vkoa, autovaraosat24 varaa viikko, nyt tuolla alakerrassa mr karpov vinkkasi että aeromotors... 2 tilausta viimesen 2viikon aikana ja toimitus tullut tilauksesta 2pvää;) ottavat kyllä alle satasen tilauksesta 10e posteja mutta edellinen tilaustuli silti 30,- halvemmalla kun motonetista ne halvimmat osat?

    Voin siis omakohtaisesti suositella?

    ei muutakun alle kirjottelua joka koskee ko. aihetta.... kertokaa jos otsake on huono?
     
  2. f34

    f34 Double Gearhead

    Autodoc ja autovaraosat on sama pulju.
    Itse ostin sieltä usein, mutta toimitukset alkoi kestämään 2 vk tai yli, niin katson sieltä osanumeron ja ostan sparetolta. Sieltä tulleet aina alta viikon.
     
  3. jariha

    jariha Double Gearhead

    voipi olla... samaan ite tympäännyin kun kamojen liikkuminen saksasta kestää suomeen kaks viikkoo... ihankun suomesta tilais??
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    Bukero ja MJF tykkäävät tästä.
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo korjasin vaan, ettei mulle tule kunniaa asiasta jota en ole alunperin keksinyt. Aeron sanansaattajaksi vain lähdin ja olen paljon itsekin tilaillut sieltä.


    Kellarissa ne tänkin palstan kovimmat tekijät/korjaajat taitaa silti suureksi osaksi majailla
     
    valpas ja jariha tykkäävät tästä.
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Aeromotorsista sunnuntaina eka kertaa tilasin, perjantaina oli tullut paketit autokatokseen. En oo vielä avannut kun siitä on niin kauheesti vaivaa ja virtuaaliharrastaminen vie kaiken ajan.

    Mersuun tilasin tulpat, moottoriöljyn ja ilmojensuodattimet, 8 l öljyä, tavaratilan kaukalon, pyörien lukkopultit, jarrunestettä 4 l ja polttimoita. Maksoi saman kotiin tuotuna kuin AD varaosissa olisi pelkät tulpat maksaneet, onneksi niillä ei ollut riittävästi niin kehtasin poistua ostamatta.

    Se tuolla on vaan se valinnanvaikeus kun tulee kymmeniä eri vaihtoehtoja että mikä niistä nyt on se oikea. Tai oikeitahan ne pitäisi kaikki olla, mutta paras hinta/laatu.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaikkiin noihin nettitilauksiin pätee (ja älkää vaan kivijalkamiehet väittäkö, että myymälästä saa aina oikean osan) tarkkuus.


    Oe ja tuotenumerot hyvä tsekata ja olla kartalla mikä alusta/kone/jarrut omassa autossa on. Vähänkin 90-luvun alun jälkeen kun mennään, alkaa jarrupaloja, levyjä, ym ym olla montaa eri vaihtoehtoa listalla vaikka kuinka rekkarilla/vin koodilla katsois.


    Aerossa myös chatti toimii ihan hyvin jos tarvitsee jotain kysyä.
     
    Seevu tykkää tästä.
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    joo tällanen topikki kuuluu silti omastamielestä tänne koska ulkopuolistenkin käyttäjien on hyvä näistä topikeista.... mulla ois volvon vuojen vanha pyöränlaakeri jossa kahenvuojen takuu luvataan autodocista nyt lähössä selvityksiin jahka koppeutuu??
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo. Autodoc ja muut vastaavat silti; jättäkää ostamatta. Toimitusaikaa on valiteltu mutta myös tossa toisessa topicissa toin ilmi myös osien vaihtamisen. Tilaat vaikka meylen/lemförderin niin tilalle tuleekin heidän omaa merkkiä starkkia, mikä on paskaa.
     
    Seevu tykkää tästä.
  11. jariha

    jariha Double Gearhead

    mulle tuli viikolla vakaajan korikumit liian pienellä sisäreiällä mutta hiukan hiontaa niin avot ku passas... oli 24mm reikä ja muissa 26mm muttakun ne 24 oli ainoat lemförderit:D muut oli jotainjotain merkkiä?o_O
     
  12. jariha

    jariha Double Gearhead

    mulle tuli starkki ylätukivarsi trw:n tilalle ja kippaskappas hinta oli pompsatanu muka120e sillä osalla!!! trw 70e ja nyt starkki 25e:mad: no kuhan nyt leiman sais mutta meni huijaamiseksi just kun kerkesin toisessa topikissa sillon kehua et hyvin pelaa kaikki.... ja paskat se oli sillon vimonen tilaus sieltä.. mieluummin haen vaikka viksukselta kun sinne voi väärän palauttaa heti;) omille osille on aikaa hiukan ootellakkin mut ei kaverin autoon:rolleyes:
     
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Minä oon tilaillu monta vuotta jo ak24 puljusta. On toiminut kaikki hyvin ja hinta on ollut sopiva mitä muihin kilpailijoihin on verrannut. Valikoimaa on, jos haluaa sen paskimman tai sitten laatuosan. Joskus pari kertaa alvadista, autonvaraosat ja sparetosta myös tilannut.

    Airomotors onkin vieras, täytyy tutustua. Ja joo, ite tulee tarkistettua monesta paikasta moneen kertaan että tulee oikea osa. Hankalaa palautella ja kallista maan rajojen ulkopuolelle. Varaosanumerolla kun hakee niin saattaa löytyä se pohjois-euroopan halvin toimittaja mistä ei ole ikinä kuullutkaan. Jotkut firmat vaatii softan takia toimimisen läppärillä kun itellä on meinannu mennä vituiks puhelimella tilaamisen kanssa. Niinku katastuaikakin ei onnistu varaus puhelimella kun firman ja puhelimen ei keskustele keskenään.

    Jossain ennytmuistamikä firma niin tilasin laatumännät satuloihin, laittoivat halvimmat. Laitoin viestiä, sanoivat ettei tilattua ole. Sanoin että älkää puhuko paskaa, saldo näyttää 12kpl ja minä tarvin 2. Laittoivat oikeat ja halvat jäi minulle varuille. Kuka tarvii vagiin? sais halvalla....
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo starkin hinta on kova ja takuu 3v. Silmänlume paskaa. Topran oli välillä myös helvetin kallis tuolla, vaikka se on hinnat alkaen osa.
     
    jariha tykkää tästä.
  15. jariha

    jariha Double Gearhead

    itellä tullu joko trw:tä tai meyle hd:tä tilattua yleensäkkään missään osamerkeissä... sitä tiiä onko ne sit hyviä? Volvon pyöränlaakeri oli keskihintainen ~70,- no vuojen se kesti tasan huoltovihkon merkintöjen mukaan?
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On ne, normi meyle taas ei kummoista.
     
  17. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    englannista tullut jaggen ja rangen osia,hyvin on toiminut eikä hinnalla pilattu vaikka aitoja osia.
     
  18. bbford

    bbford Gearhead

    Kiitos linkistä, kävin tarkistamassa tarjonnan. Perheen kakkosauto Boraan löytyikin reilusti osia, omaan 2008 Saab 9-3 farmariin jo huomattavasti vähemmän. Mutta pitää varmaan tilata tuolta boran takajarrukamat.
     
  19. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Qp24.de sivut voi vaihtaa englanninkieliseksi. Osat tulleet aina oikein ja suht nopeasti. Normaali toimitusaika viikko, välillä nopeammin.
     
  20. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Qp24.de sivut ei ainakaan toiminut omena puhelimella. Ei jatkoon.
     
    jariha tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!