Bullittin vanteet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja PetriN, 7.3.2019.

  1. PetriN

    PetriN 3rd gear

    [​IMG]

    Oliko Bullittilla 14 tuumaiset vanteet ja mikä oli vanteen leveys?

    En ole tekemässä kopiota tuosta autosta, mutta vanteen halkaisijan ja leveyden voisin kopioida.
     
  2. PetriN

    PetriN 3rd gear

    He. No nyt näin itsekin kuvasta, että halkaisija on 15 tuumaa, mutta mikä on leveys?
     
  3. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

  4. PetriN

    PetriN 3rd gear

    Siellähän sitä olikin, pohdiskelua.
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Aivan ultrahieno tuo renkaan profiili! Leveyttä toki päivittäisin vähän lisää, vanteet vois olla 7 eteen ja 8 taakse ja sit tollaset munkit!
     
  6. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Kun suurentaa kuvan tosta takarenkaasta niin siinähän se taitaa lukea, noin kello 2 kohdalla
     
  7. MudMax

    MudMax Gearhead

  8. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Yhtä asiaa Mustangeissa vuosia ihmetellyt, joka tuossakin kuvassa hyvin näkyy ja ei miellytä silmää. Kun vertaa auton helmaa lattiaan, huomaa että keula on huomattavasti korkeammalla kuin takapää, miksi. Onko noin myös uutena tehtaalta. Itse mitä Mustangeja nähnyt niin eipä montaa tule mieleen jossa stance olisi kohdallaan. Keulaa jos saisi 2 tuumaa alas niin alkaisi sopimaan silmään.
     
    mukko, Nikuzai ja Pertti K tykkäävät tästä.
  9. zuinula

    zuinula Gearhead

    Vanteen leveys. Renkaassa:eek:
     
    MadMike tykkää tästä.
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Sehän on aikalailla kone ja etujousivalinnasta kiinni. Kyl toi munkin tekele jäi "omilla" (mitkä lie) jousillaan turhan ylös edestä. Muutamia kokeilin ja uusien takanorrien kanssa toi ihan hitunen etunoja oli minusta paras. En vaan enää muista, mistä ne etujouset sit otin...
    [​IMG]
     
    atobee, Make.S, Nikuzai ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Makuasia. Tuon Bullittin jousitus on mun mielestä juuri oikealla korkeudella molemmissa päissä. 68 fasbackiin ei mielestäni sovi, että keula on yhtään alempana kuin perä. Noin se on vauhdikkaamman näköinen.
     
    isoatlas tykkää tästä.
  12. PetriN

    PetriN 3rd gear

    Makuasia minustakin nimenomaan. Tuo on minusta hyvä juuri noin.
    Onneksi asentoja löytyy kaikille.
     
  13. Täältä minä olen noita vanteita ostanut ja saan ostaa sopivasti suoraan omistajalta, joka on tuttuni. Jauhekaarimenetelmällä hitsaavat kiinni kehän ja keskiön. On pirun hienoja.

    https://www.vintagewheelworks.com/

    Jos näitä joku haluaa, niin voin ottaa jos saan esim. 2-3settiä samaan tilaukseen.
    Aulis
     
    karhu01 tykkää tästä.
  14. StoneSour09400

    StoneSour09400 3rd gear

    En tiedä hämääkö silmä, mutta onko etukaari myös ylempänä kuin taka ja luo edelleen vaikutelmaa isommasta korkeuserosta? Eli rengas hieman sukeltaa kaaren sisään takana ja edessä ei yhtään?
     
  15. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    No antaa se renkaan leveys vähän suuntaa, tuskin noi nyt mitkään 6" vanteet on
     
    LPV tykkää tästä.
  16. LPV

    LPV 3rd gear

    Wintagen vanteet on oikein hyviä. Tossa mun FBssä on ollu sellaset alla jo yli 10 vuotta. Mun on minilite kopiot. Niitä käytettiin Trans Am luokan kilpureissa aikoinaan.
     
  17. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Paljon tuntuis olevan erillaisia vanteita, yritin etsiä löytyiskö samaa mallia kun on american racing daisy 200s mutta ei tärpännyt, AR: nä noi maksaa maltaita
     
  18. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

  19. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    No on tota hevoskärry osastoa, 15" olis sopivat
     
    PetriN tykkää tästä.
  20. Täältäkin saan hyvän hinnan, sama omistaja kuin vintage wheel works.
    T/A-I, 289 Fia, T/A-II tai GT-40.... ja onhan noita. Kaikki näyttää hienolta. Lentorahti ei paljoa ole, joten tulee hetkessä tänne.

    http://psvintagewheels.com/products.html

    Taas kevät ja vituttaa jokaisessa jenkkiautonäyttelyssä 5-10autoa joissa samat American Racing puolavanteet. Eikö äijillä ole yhtään näkemystä ja silmää?! Seinäjoellakin olisi aika ankean näköinen 64 Olds (vaal.vihreä), jos olisin myynyt ne mitä omistaja oli kaavaillut. Sanoin että anna minun tilata vanteet ja ostan ne takaisin, jos et tykkää. Ja lopputulos on se että autohan näyttää pirun hyvältä ja luulen että omstaja on enemmän kuin tyytyväinen.
     

Kerro tästä muillekin!