Harrasteena Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HendriXXX, 6.5.2011.

  1. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Edelleen tuo käsijarru tuntuu toimivan niin että ku rengas pyörien alkaa laittaa sitä päälle ni yhtäkkiä vaan lukittautuu. Ei jarruvastus lisäänny silleen vähitellen. Eipä tuolla väliä ole vaikka tuo noin toimiikin.. ei vaan ikinä ole tommosta tullu vastaan.

    Edellisissä katsastuksissakin muistelen tuota ihmetelleeni katsurin kans.
    Hankala vaan säätää tasapuolisesti tommonen.. mut eikös se käsijarrun heitto saanu olla jotain 70% luokkaa.. tuohon nyt sattuu kohtuudella.
     
  2. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Niin ja lisäksi outoa on että kun ne renkaat sitten viimein käsijarrulla lukittautuu, niin taaksepäin pyörittämällä se ei enää jarruta vaan rengas pyörii aivan vapaasti. Uudestaan eteenpäin pyörittämällä taas menee lukkoon. Mitäs viddua.. o_O
     
  3. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Onkohan sulla kengät siellä väärinpäin? Mulla nimittäin toimii just päinvastoin. Taaksepäin ei liiku millään, mutta eteenpäin sitä pyörää saa liikutettua hieman.
     
  4. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Jaa. Oisko niissä sittenki ollu eroa. Vertailin mä niitä kyllä rinnakkain pöydällä ennen paikalleen laittoa enkä mä niissä mitään eroja hoksinu.. samanlaisia ne on ku aiemmatki.
    Bosch BS643:set siellä nyt on.

    Pitää huomenna vielä aukaista ne ja kattoo tarkemmin onko eroja..

    Tuli tuossa mieleen että yleensä jarrukengissä on se kitkapinta erilailla etu-/ ja takakengässä. Meniköhän niin että etukengän pinta oli ylhäältä vajaa ja vastaavasti takakengän pinta alhaalta vajaa.

    Nämä Paronin vanhat ja uudet kengät on täysin identtiset pintojensa suhteen eli ne on yhtä pitkät ja molemmat pinnat alkaa (ja loppuu) ihan rungon tasalta. Oiskohan se tuossa piru se vika..

    Noh.. huomenna sen näkee.
     
  5. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Huoli pois. Ei ole kaikkia LePakoita paalattu.
    Itselläni on ollut pitkälti toistakymmentävuotta tuo profiilikuvan avo-LePakko kesäautona.
    Täytyy sanoa että suhteellisen huoleton kesäpeli...
    Normaalit huollot eikä juuri muuta. Tosin kyseinen yksilö ei ole saanut koskaan suolaa tienpäältä ja ajotapani on maltillinen. Jotain pikku maadoitus murheita/kontaktihäiriöitä on saanut joskus ravistella. Tämäkin johtunee talvisesta käyttämättömyydestä...
    Eilen kokeilin ensimmäisen kerran syksyn jälkeen käyntiin ja hyvin tuntui pörisevän.
    Mikäpäs siinä tallin lämmöstä on lähtiessä...

    Tulipas Miele:n, Vetolevyn jouduin vaihtamaan toissakesänä. (kyseessä siis invalaatikolla varustettu kulkine.) Olikin kuulkaas mystinen vika löydettäväksi...
    Kylmänä tyhjäkäynti oli OK, mutta lämpimänä kuului naksuminen niinkuin venttiili olisi hakannut mäntään tai veivinlaakeri totaalisen paskana. Hetken operoituani vika paikallistui vetolevyyn. Mitään näkyvää halkeamaa ei ollut, mutta hammaskehän hitsaus oli aika surkean näköinen. Sieltä tuli jotain naksumista lämpölaajenemisen myötä...
    Onneksi nämä on niin simppeleitä vehkeitä nikkaroitavaksi ettei mennyt hermot.

    Viime kesänä ostin sitten jäsen: GynZin modaaman rallibanaanin.
    (Se jontikan keltainen Lepakko)
    Kyselin autoa jo ilmeisesti suoraan GynZi:ltä, mutta auton edellinen omistaja oli varannut keksinnön itselleen. Auto ilmestyi kuitenkin loppukesästä uudelleen myyntiin tuoreella leimalla, niin eikun tinkimään ja kottero tontille...
    Poistin verhoilusta kilon eritteitä ja kottikärryllisen hiekkaa niin siitähän tuli pätevä työsuhdeauto. Maalipinta on siitä kiva että voi korjata kiveniskemät superlonitelalla.
    Väriä tulikin pöntöllinen mukana. Maskin tempaisin tietysti Jontikan vihreäksi...
    Laitoin Stratuksesta kokeilumielessä nastarenkaat alle, mutta onhan tuo aika tappovehje liukkaalla kelillä.
    Ei ollut talviautoksi joten seisontaan joutui. Otetaan sitten kevätsohjoille takaisin.

    Tarkoitus oli purkaa banskusta tekniikka ja rakentaa siitä rauhassa tehokas motti avoon, mutta ei viitsi tuhlata hyvää leimaa vaan ajella ainakin se loppuun...

    Avo LePakko on museokatsastuskuntoinen joten sen alkuperäistä tekniikkaa en ala räpeltämään. Tänä vuonna sen saisikin museoitua valmistenumeron mukaan, mutta katsotaan..

    Aika harvoin näitä enää nykyään tulee vastaan joten sinnitellään näiden viimeisten kanssa.
     
    Ranee, isalmela ja HendriXXX tykkäävät tästä.
  6. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Jos sulta jää sen banaanin kuoret ylimääräiseksi niin voisin teurastaa yhden minivänin ja tehdä nelivetoisen paronin isolohkolla. :odcool:

    https://www.nettiauto.com/chrysler/voyager/10240869
     
    Ranee ja isalmela tykkäävät tästä.
  7. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    On kyllä niin älyvapaa (loistava) idea että pistän heti tiedotetta jos kuoret jää vapaaksi... ;)
    Se on sitten ensikesän asioita...

    Asiasta toiseen:
    Tallin nurkkiin on kertynyt kaikenlaista LePakon ja Stratuksen pisteosaa.
    Jos tulee akuutti hätä, niin sopii kysellä. Eihän sitä tiedä vaikka sattuisi löytymään.
    Satunnaisesti lähtee myös tilauksia amerikan yhdysvaltoihin, mutta jos osan hinta on alle tullausrajan, kannattaa tilata itse.
     
  8. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Jaahas, se alkas paroni olla perusteellista pesua vailla ja jos perjantaina hakis sitte siihen leiman. Huomenna tai keskiviikkona pesis ulkopinnan. Ku tuli eilen tuota kylkeä maalattua ni kerkeepähän kuivaa kunnolla..

    Melkoinen sotku auton sisällä kaiken rälläköinnin ja hitsauksen jäljiltä. Talli on kans sen näköinen että huhhuh.. o_O
    Taitaa tämä päivä mennä siivouksen merkeissä..
     
    isalmela tykkää tästä.
  9. isalmela

    isalmela Gearhead

    Mukava kuulla että homma edistyy
     
  10. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Viddu, heitti kuskin oven lukko pelaamasta. Uus lukkopesä löyty kyllä miljoonapakista vaan ku ei saa tuota helvetin oven kahvaa irti että pääsisi vaihtaa sen lukkopesän. Tai no on se tavallaan jo irti vaan ku ei saa irti niitä tankoja ja ei edes näe miten ne tangot siellä on kiinni että sais koko kahvan kouraan..
     
  11. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Huh, lähti se lopulta irti ja meni uuden lukkopesän kanssa jopa takas paikalleenki. Vaan olihan se ahdas paikka touhuta. Sitte ku ei näe sinne mitään ni ei sekään auta yhtään.
    Pitäs kätilön kourat olla noissa hommissa..
     
  12. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Vihdoinki sai pihalle tuon vehkeen ja vähä testattua mökkitiellä.. :cool:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Käkkäriä pitänee kirasta vielä hieman ku ei mökin kohtuu jyrkässä rinteessä meinannu pysyä parkissa. Kuskinpuolen takajarru otti heikommin lumella, jospa se kärsis vaan ilmavaivoista..

    Tuon kyljen ison painauman korjauskin näköjään onnistu ihan ok, vaikka en tuon kokoluokan mällejä ole aiemmin korjannutkaan.
     
  13. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    On se vaan eroottinen laitos :pinup::odcool: C-kassut soimaan!
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Nyt on Paronissa tuore leima! Kyllä on voittajafiilis kaikkien vastoinkäymisten ja vitutusten jälkeen.
    Kasarihevit soimaan ja kovaa ajoa nyt!:cool:
     
    kuolinpesä, Gary Grand, kapa73 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Heh, kylläpä tuo menee keveästi verrattuna Jeeppiin. Hokasin tuossa ajellessa että tässähän oli ihan ajotietokonekki. Nauratti oikein seurata noita keskikulutuslukemia.. 6.4L satkulle. :D
    Muistelen kyllä että aina sai lisätä sen 0.5L tuohon tietsikan lukemaan mut silti hyvä lukema. Ottaen vielä huomioon että tää oli seissy melkein 5v..

    Viime vuosina ei ole oikein päässy alle kympin lukemiin ku Buickilla. Jeeppiki vetäny tänä talvena 14-16L lukemia. Ja ei se iso Craisukaan tainnu juuri vähemmällä mennä.
    Tämä pikkukippo menee sitte aivan sukkahiellä mun mittakaavalla.. :)
     
    isalmela tykkää tästä.
  16. phaloon

    phaloon 1st gear

    Mulla oli myös 2.2 LeBaron tuossa männä vuosina, oli oikeasti suht vähäruokainen moottori noin pirteäksi vekoittimeksi. Matka-ajon kulutus tosiaan keikkui 6L seutuvilla.
     
  17. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Avo haukkaa ruokaa hiukan enemmän, varsinkin rätti alhaalla.
    Se on se ilmanvastus...
    Taloudellisia vehkeitä kumminkin.

    Kevätaurinko ehti jo paistaa lupaavasti, mutta nytpä tuo heitti sohjot niskaan joten LePakot saa huilata tapulissa.
    Raisu-aihetta sivuten: Stratuksesta leikkasi vesipumppu kiinni.:(
    On muuten "haastava" vaihdettava. V6 poikittain, eikä konehuoneessa tilaa meikäläisen nakeille.
    Onkohan kukaan maailmalla heittänyt tuollaista konetta V6 LePakkoon?
    Mitsun myllyjä molemmat, Stratuksessa vaan nykyaikaisempi ja tehokkaampi.
    Sähköt menisi kyllä totaalisesti uusiksi, ehkä Megasquirt siihen...
     
  18. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Eikös se ole sama kone perustaltaan. Molemmat 6G7 sarjan koneita. Suurin ongelma taitaa olla laatikkon sovitus siihen.
     
    jariha tykkää tästä.
  19. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Pitäisi mittailla sopiiko laatikkoineen. Minulla on ylimääräinen Stratus autostick laatikolla.
    Vetoakselien paikat näkisi varmaan jostain rämäytyskuvasta...
    No ehkä joskus paremman tekemisen puutteessa, mutta ajatus kiehtoo...
     
  20. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Oli luontoäiti hieman muotoillu Paronia uuteen uskoon yön aikana. :D
    Tulee uudesta muotoilusta lähinnä mieleen nämä pickuppi camarot vai mitä ne oli..

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!