volvo 850&v70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. valpas

    valpas Gearhead

    Motonetin laitteella sai -99 volvosta vikakoodit. Olikohan 15 euroo?
    Bosch car servicen laitteissa ei oo enää -99 mallille Ardicia!?

    Mahtasko joku täällä tietää V70 2,5TDi:n vikakoodi 0012 AC-paine, kelpaamaton signaali, jatkuva? Motonetinlaitteella
    Mikä on tuo AC-paine?

    Ruiskutus on noin kolme astetta myöhäsellä. Se näky Bosch car servicen laitteella. Motonetin laite ei sitä kertonu.

    Bosch car servicen laitteella ei näkyny se viallinen AC-paine!

    Molemmat laitteet tuunisti, että EGR:n kierrossa on jotain vikaa!:D
     
  2. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Tekikö testerillä perusennakon tarkastuksen? ajoneuvo käydessä ohjelma päälle,jolloin kierrokset vähän nousee ja näkee asteina perusennakon...
    Koodi vois olla ilmastoinnin paine anturista.
     
    valpas ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  3. valpas

    valpas Gearhead

    Juu, kiitoksia!
    Hyvä sitte, en käytä ilmastointia koskaan. Liian kallis korjata.... enempi, kuin auton hinta.... Ei haittaa liikkumista, jos kompuran hihnapyörä vaan pyörii. Kestän kuumaa, tai oikeestaan alan elämään oikeesti vasta +35 lämpötilassa, ja yli.:D Kylmää en kestä!
    Normaalista poikkeava hetero..... Pystyn käymään Kangasalla, kun se on paikka poikkeaville? (vitsi, Tie mainoksessa lukee jotain sen tapasta, en mä muuten.....)

    Bosch Car Servicen laitteella tekivät niin. Motonetin laitteella kävi vain tyhjäkäyntiä.
     
  4. valpas

    valpas Gearhead

    Mitäs 2,5TDi:n hehkutulppien johdolle on porukat tehneet?
    Ne eristeet murenee, kun johtoon vähänkin hipasee. Riiittääkö se pelkkä johto, ilman niitä eristeitä?
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ainahan sä voit purkaa sen johdon pois sieltä ja vetää vulkanoituvan teipin tms. Päälle mihin koet tarpeelliseksi ;)
     
    Sounderi tykkää tästä.
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Monessa autosaa ne on ilman suojia. Jos huolettaa niin saahan niitä kaikenmaailman panssareita ja kuoria hankittua metritavarana.
     
  7. valpas

    valpas Gearhead

    Nonniiiiii.... Yks "taksivolvo" alkais oleen taas kunnossa.
    Kaikki öljyt, suodattimet, ja nesteet on vaihdeltu, Ohjaustehostimen putket, takaluukkua maalailtu, rekkarikilvet uusittu, Hehkujen johdot teippailtu, takaluukun johdot tinailtu (nyt toimii taas takalasinpyyhin, ja lisäjarruvalo), moottorin yläkumi vaihdettu, takaspoileri kiinnitetty (löyty saman värinen). Alipainepumpun vaihdolla tuli taas jarrut. Kun ylävesiletkun irrotti, niin pumpun vaihto yläkautta oli helppo juttu. Nyt otin sen yläkumin alumiinituen irti, ja ruuvipenkissä vaihdoin sen kumin. Siinä huomasin, että toisesta autosta olin unohtanu liittää sen pikku putken siihen turbolle menevään letkuun. Olenkin ihmetelly, kun polttoaineen kulutus ei ole pitkään aikaan ollu niin alhainen, kuin ennen. Melkein litralla putos kulutus, kun laitoin sen putken taas kiinni. En tiedä, mikä putki on, mutta on hyvä pitää paikoillaan.
    Ohjaustehostimen pumpun voin joutua vaihtamaan vielä, kun jää ratti täristämään käännettäessä tyhjäkäynnillä, auton ollessa ilmassa.
    Vetokoukku pitää vielä laittaa, ja akku vaihtaa. Niin, ja roiskeläpät taakse.

    Belgiassa valmistetussa v70 ei oo vakkaria!!!!! Eikä ajotietokonetta. Luistonesto on.
    Oliskohan paha keissi vaihtaa toisesta ajotietokone, ja vakkari?

    Kun kohta ottaa tuon katsastetun käyttöön, niin voi alkaa siirteleen noissa toisissa katsastusaikaa. Kokolailla katsastuskunnossa ovat.
    Aikasemmin ei ajankohta muuttunut, kun katsasti myöhään. Pysty vaan jättään välistä, kun tarpeeksi kauan odotteli. Koitan siirrellä niin, ettei kaikki olis Helmikuussa katsastettavia.
     
  8. valpas

    valpas Gearhead

    Helkari! Joudun hitsaan V70:stä!
    Kuskin oven rajotin oli revenny, ja irrottanu oven rungosta palan peltiä.
     
  9. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei ihan halpa homma,olen tiedustellut mutta ohjelmoinnille tulee hintaa,oliko siinä 400e huitteilla koko homma
     
  11. valpas

    valpas Gearhead

  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Niin oliko sulla ykköskoppainen?Mulla siis kakkonen ja siihen pitää ohjelmoida cruise.
     
  13. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Ykköskoppaankin tarvii bittiä, varsinkin viimeisiin vuosimalleihin joissa cruise on boksissa eikä erillisenä laitteena.
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Se bittihommeli on aika kinkkinen,ei taida onnistuu kun marmoritiskin kautta..Yksi Jyväskyläläinen firma halusi kyllä kokeilla hommaa,mutta mulla jo innostus lopahti.
     
  15. valpas

    valpas Gearhead

    Mulla on vain mk1:siä. -99 automaatti ilmastoinnilla, -99 manuaaliilmastoinnilla, 2000 Belgialainen tuonti, automaattiilmastoinnilla, mutta joku karvalakkimalli, kun ei ulkopeilit käänny sisältä, ei oo penkinlämmittimiä, silmänpesimiä,ajotietokonetta, eikä vakkaria. Koriontosi hyvä, lukuunottamatta takaluuukun maalien kuplimisia.

    Vakkari olis tosi kiva, varsinkin sitten, kun pienistäkin ylinopeuksista alkavat maksuja keräämään.
    Jos ei oo vakkaria, niin varmuudeks kymppi alle.... vi***.
     
    Muokattu: 28.2.2019
  16. valpas

    valpas Gearhead

    Tuota juuri katsastettua V70:stä liikennöitävään kuntoon laittaessani, aurausta tarkistaessani huomasin, että.....
    Kahdella pyörän kierroksella kulutuspinnat erkaantiuvat toisistaan eteenpäin työntäessä 40mm! Eli haritusta oli runsaasti! Kuinka joku on voinu tuollasella ajella? Sitä autoa ostaessani huomasin, että takana olleet kesärenkaat oli lähelle uutta vastaavat, mutta samanlaiset eturenkaat oli sileet. Sisäreunoista paisto kankaat. Joku osuus on lastutuksellakin? Rattikin oli ajaessa vinossa. Oli liukas keli, niin en saanu hallille ajaessani tuntumaa. Eli ei sitä näytä ajaessa huomaavan? No ehkä kesällä, kun on pitoo.

    No, melkein kolme kierrosta raidetangosta, niin sain nolliin renkaan sivuttais-siirtymän, lattian tasosta kulutuspinnasta mitaten. Rullaa vapaalla hyvin,pikkusen sivutuuliherkkä. Pysty kallistumat oli kokolailla kohillaan vatupassilla mitaten vanteesta. Repsikanpuoli oli ihanpystyssä,jakuskinpuolella vanteen yläreunaan jäimilli, kun vatupassi oli pystyssä. Entiedä,mitäkuuluis olla,muttamulleriittää.

    Muuten olis Volvo nyt kunnossa. Nokkapahvi on vielä laittamatta, ja se vakkari...... Osat olis siihenkin jo. Ennenkuin alan räpläämään, niin toinen pitää saada katsastettua varalle (ettei lopu kulkeminen). Kolmas on kans kunossa, mutta siirrän sen katsastusta pidemmälle. Ehkä siihenkin jakohihnan vaihdan?
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Yleensä vulva puoltaa ellei camberia passaa kuskinpuolta päin kun tiet kallistaa sen verta. Ja paa milli-kaks aurausta ni helppaa vetelyyn ;)
     
  18. valpas

    valpas Gearhead

    Nollalla menee ihan suoraan. Mulla on kaks muuta säädetty niin. Ei vetele mihinkään. Voi olla että pyöränsuuntauslaitteilla tulis miltei sama tulos, kun niillä katotaan vanteesta kaikki kulmat erikseen. Minä, siis Minä!:D Katson sen tiehen tapahtuvan lopputuloksen. Siinä samalla pysyy notkeena, kun kumartelee autollen useempaan kertaan. Jos oikeen hyvän haluais, niin eri kuormilla kattois. Sitten liikuttas ajamalla eteenpäin, ja taakseppäin. Ehkä joskus tulee tehtyäkin niin. Tuolla oon tavotellu enempikin sitä hyvää rullausta vapaalla.
    Sen oon huomannu, että Volvosta saa tasasella irrottaa kädet ratista, mutta kaltevalla tiellä kaartaa pikkusen ojaanpäin. Ratti liikkuu herkästi ilman kitkaa, joten helppo pitää vaan kiinni. Menee varmaan viis kilometriä suoraan, jos tiekin on. Ei tartte vatkata rattia. Pieni paine vain suuntaan tai toiseen, jos vähän kaartaa tarvii. Kiihdytyksessä, kun on uria, niin on syytä pitää ratista kiinni. Ei mee ohjaus niin jumiin, kuin monessa muussa etuvetosessa. Takavetoseen sen ohjausta ei voi siltikään verrata.
    Käytetyillä renkailla on varaa pitää korkeita rengaspaineita, joka parantaa rullausta melkolailla. Sileet kesärenkaat ei heittele kiviä sorateillä. Sekin vielä tähän......:)
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu se pikkunen auraus on äkkiä semmonen ettei edes tollain rullaillessa huomaa ja se camberin kääntäminen tekee sen että ei lähde viettämään ojanpuolelle vaikka tie olisi kalteva :)

    Muutenhan tommonen v70 on varmasti yks parhaita aikalaisiaan menemään suoraan. :)
     
  20. valpas

    valpas Gearhead

    Niin, mulla onkin tuossa uusimmassa pikkusen negatiivisempi Camber kuskin puolella, kuin repsikan puolella. Tuntus, että vaikutus on just se, mitä ehdotat? En oo vielä kokeillu.
     

Kerro tästä muillekin!