volvo 850&v70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu, käännät camberit enempi tielle päin ni ei puolla niin herkästi :)
     
  2. valpas

    valpas Gearhead

    Tuolla mun systeemillä saa semmosetkin säädettyä mieleisekseen, joissa on isot Camberit.
     
  3. valpas

    valpas Gearhead

    Vikakoodi oo32. Jäähdytystuuletin ECU, virheellinen signaali, katkonainen.

    Mistähän liittimestä lähtis katkosta haeskeleen?

    Nyt talvella tuskin ongelmaa, mutta kesällä sitten.....
     
  4. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    No olisko lauhduttimen jäähdytyspuhallin tai sen rele siinä jäähdyttimen muoviläppäreen lähellä?
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead


    Vikakoodi 0032 = 1 lambda sensor, lämmityspiirin vika...
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulla mk1 v70 kulutti lambdoja kuin vanki näkkäriä.
     
  7. valpas

    valpas Gearhead

    En huomannu sanoo, että 2,5 TDi
    Starttikin vissiin menossa, kun ei aina jaksa pyörittää, ja akku on uus, ja täynnä.
    Sisäpeili keikku. Se niittaus oli löystyny. Tein alhaatapäin M4 kierteen (irrallaan ruuvipenkissä), pikaliimaa reikään, ja ruuvi perään. Nyt on tiukka.
     
  8. valpas

    valpas Gearhead

    Helkkari.... Viimeisin Volvo hankintani tyhjää akkua.....
    Ed. omistaja kertoi, että laturi on vaihdettu?
    Vajaalla akulla sain just ja just käymään, ja sitten sytty mittaristoon merkkivaloja.
    Se moottorin vikavalo syttyy, ja sammuu ihan omia aikojaan silloin tällöin, se on tuttua.
    Nyt sytty sitten ABS valo, luistoneston valo, jarrujen valo, ja kässärin merkkivalo.
    Ajoon ei ollu mitään vaikutusta. Kun kotona sammutin, ja käynnistin uudelleen, niin ei jääny palaan, kuin ABS valo, ja moottorin vikavalo. Akku oli puoliks tyhjä. Kokonaan laturi ei oo lakannu lataamasta, mutta purkaa seisoessa. Taidan vaihtaa toisen laturin ekaks, ennenkuin muuta teen. Suht helppo vaihtaa. Ylävesiletku irti, ohjaustehostimen pumppu sivuun. Moottorin yläkiinnikkeen tuki irti, että saa pikkusen konetta taakseppäin, niin sieltä se tulee, mutta vain yhdessä asennossa.
    Kaks päivää meni, etten yritä enää vakkaria laittaa päälle, kun sitä ei oo!

    Kerkesin just ennen tutka-autoa polkaseen vauhdin pois. Ei ainakaan välähtäny. Koitin tehdä rakoo, kun tulin liittymästä kuorkin eteen. Siks oli vähän yli hetken, ja just siinä pilarin takana valkonen transportteri. Toki se on mulle tuttu näky, ja toimin salamana, kun edes nurkka näkyy (on jo selkärangassa terävä jarrutus). Kerran on mulle välähtäny, mutta ei edes huomautusta tullu..... pari kuukautta meni odotellessa!
     
  9. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mulla oli samanlainen sähkövika niin laturilta akulle menevä paksu latausjohto oli sisältä täysin hapettunut vihreeks mössöks ja johti sähköä vain vaivoin.
     
    valpas tykkää tästä.
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ei sitä ylävesiletkua oo pakko ottaa irti ;)
     
  11. valpas

    valpas Gearhead

    Mun autoissani sillä laturilla ei oo muuta reittiä tulla pois, kun mahdollisimman vähällä purkamisella tekee? Yläkautta.
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Siltikään sitä ylävesiletkua ei oo pakko ottaa irti :D se mahtuu ilmankin siitä välistä mutta vittumaisen ahdas se on :p
     
  13. valpas

    valpas Gearhead

    Taidan sittenkin ensin vaihtaa sen vanhan akun. On tosi nopee vaihtaa, kunhan ei oo ruuvilla lukinnu sitä muovista lukituspalaa.....
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  14. valpas

    valpas Gearhead

    Volvoo mittailtiin Motonetissa. Ei oo yhtään vuotovirtaa +navasta. Eli startti vetelee viimeisiään. Vikavalot aih. vas. etupyörän ABS-anturi. Anturi pitäs olla ehjä, koska nollaantu, mutta valo sytty uudelleen hetken ajolla. Mikähän siinä vois olla korjaus?
     
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Katkennu abs-kehä, usko pois ;)
     
    valpas ja Sounderi tykkäävät tästä.
  16. jariha

    jariha Double Gearhead

    Piuha hapettunu liittimestä melkein poikki.... näin itsellä, toisella puolella oli kehä poikki
     
    Camino'79 ja valpas tykkäävät tästä.
  17. valpas

    valpas Gearhead

    Laitoin sen takasin seisoon, ja otin sen just katsastetun ajoon.
    Muutenkin piti ottaa koukullinen käyttöön, että tyttären pojalle saatiin haettua karttinkiauto, Raket 120/Haase:n rungolla. Nyt meillä on samanlaiset autot! Heti keväällä radoille, kun lumet sulaa, ja vähän lämpenee.
     
  18. valpas

    valpas Gearhead

    Vaihdoin joku viikko sitten oik. etupyöränlaakerin, sen takia kun lakkas radio kuulumasta....... Nipa nappa vielä pyöri käsin.
    Ei muuten kannata noin pitkään ajella viallisella laakerilla. On aika iso ero rullauskyvyssä, ja siten polttoaineen kulutuksessa.
    No, putsailin, maalailin, ja rasvasin kaikenlaisia paikkoja, että näytti ihan, kun olis kaikki uutta..... ABS hammaskehä oli likanen, eikä hampaat tahtonu erottua. Putsasin sen pyörivällä teräsharjalla.
    Sitten ajellessa alko ABS-valo palamaan, ja sekotti luistoneston. Oli kyllä hyvät jarrut, kun pyörät sai lukkoon. Silloin tällöin nopeusmittari jäi 40 kohdalle, mutta satasessa sitten ponkas näyttään ihan oikeenkin.

    Vävypojalta kyselin testeriä, niin sesano siinä, että jos rasvaa on siinä oik. puoleisessa anturissa, niin tekee just noin!

    Ei sitten muuta, kuin tunkkasin ylös, ja Ryobin akku pulttipysssyllä (on muuten maailman peli, ja hintansa väärtti) pyörä irti.
    Olihan siinä anturissa kuparitahnaa. Putsasin sen, ja pesin jarrukliinerillä hammaskehän.

    Ei sammunu ABS-valo, kuin vasta muutaman kilometrin jälkeen, mutta ei oo sittemmin enää syttyny. Luistonestokin pelaa, ja saa lähtee sateella liikennevaloista kuten kuivallakin, eli lappu lattiaan, ei juurikaan sudi, ja eteneesen, mitä sileillä kesärenkailla voi lähtee. Toiset (hitaat Tamperelaiset, ja muutkin) jää noin 200m päähän.
    Se vakkari pitäs vielä laittaa. Menee silmällä aina ylinopeuden puolelle, ellei koko ajan tihraa navigaattoria. Tietty turvakengillä on polkimetkin aika tunnottomat.....
     
  19. jariha

    jariha Double Gearhead

    vv70:ssä vikojen määrä on vakio niinkuin ooppelissa(lue gm), yhen korjaat kaks tulee tilalle? Esim. nytkun vaihoin diiselipumpun ja sain moottorivikavalon pois niin syttyi abs:n merkkivalo ja ei muuten palanu ennen remppaa kuin satunnaisesti.... ainoo mikä vaihtamatta antureista on kuskin nurkka mutta se on ehjä kuten muutkin mitattuna eli ehkä se vika nyt eskaloituu jarrupolkimen asentotunnistimeen? tai sitten toi romu eihalua seuraava 300tkm yhdessä:D
     
  20. valpas

    valpas Gearhead

    Ajettuihin kilometreihin nähden Volvoissani on ollu todella vähän oikeita vikoja. Taitaa osaamattomuudessani, ja tietämättömyydessäni olla suurin osa itse aiheutettuja, kuten tämä ABS-anturin rasvauskin. Konepeltiäkään ei tartte aukasta, kun kymppitonnin välein, kun tarkistaa, että ei oo öljyä kulunu kuin pari milliä. Aikanaan Ooppelissa kulu konepellin aukasuvaijeri enempi, kuin kaasuvaijeri! Ooppelin vikoja ei kerkeis tänne kirjotteleenkaan. Volvon voi laittaa kaikki, tulee niin harvoin kirjoteltavaa....:D.
    Tosin, en mää muista volvoista tiedä, kuin tästä V70, 2,5TDi manuaalista. Osiakin oon keränny aina, kun halvalla on saanu, mutta ei oo juurikaan tarvinnu vaihdella. 1000km tulee ajeltua viikossa.
     

Kerro tästä muillekin!