Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    mulla kesät talvet ollu boostia muistakseni jotain alta kympin. toivoisin kuitenkin sähköisen läpän nopeampaa reagointia, sillä siinä on semisti ärsyttävä viive aivan kuten monissa muissakin sähköläppäautoissa.
     
  2. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Olisiko kenelläkään luovuttaa hyvään tarkoitukseen käytettyä 300 C etu tai takapyörän napaa? Ei tarvitse olla priima, kunhan pyörii. tarvisi tehdä apulaite millä saa vannetta pyöriteltyä ruuvipenkissä. Maksan kulut ja noudankin läheltä Tampereen talousaluetta.
     
  3. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Moro

    Pitäisi löytyä molemmat käytetyt etunavat Turengista. Saat hakea pois jos haluat. Vievät vaan tilaa mulla.
     
  4. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Tyrkkäsin yv.
     
  5. Fireball

    Fireball Gearhead

    Seuraavalla kun alkaa xenonit väräjään niin mulla löyty hyllystä yksi uusi LAD5G ballasti jolla se vika korjaantuu, ja kattokaiteettoman taakkatelineet sekä uudet farkun takaluukun pumput ois jouten myös. Noita pumppuja on kahta mallia nämä on ne pikakiinnityksellä olevat. Toinen malli on yläpäästä torxilla.

    Noista säätimien valoista täällä kyseltiin, helppo homma kolvata kunhan ei koita ledejä sinne tunkee ne ei toimi pitää olla filament bulb. Niitä löytyy elektroniikkaliikkeistä ei tarvi mistään englannista tilata. Ovat vaan vähän kalliita, olikohan kolmisen euroo koko kierros ja vaihtoon meni napakka tunti purkamisineen.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 8.3.2019
  6. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Muokattu: 8.3.2019
  7. elkamiina

    elkamiina Gearhead

  8. toyota...

    toyota... Gearhead

  9. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Mä mittasin sen paneelin kun olin saanut irti ne polttimot. Paikalleen vaan ja parkit päälle. Yleismittarilla. Punainen täppä tussilla aina pluspuolen folioon. Sit ledeihin se plus olikin merkitty pohjaan.
     
  10. Fireball

    Fireball Gearhead

    No tuo +/- kätisyys se sit oli varmaankin syy miks oli jääny jostain mielen syövereihin ettei ledit muka kelpais, ite en ees kokeillu koska oon niin old skool että oisin laittanu päreet sinne jos ois mahtunu. Hyvä että elkamiina korjas niin nyt on kansalla vapaus valita ja kolvata.
     
    elkamiina tykkää tästä.
  11. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Päivitystä muuten mun vaihteistojumppaan. Kyseessähän siis 3.5 ja 42RLE nelivaihteinen.
    Nyt on päivitetty venakoneistoon TCC regulator valve Sonnaxin tuotteeseen ja Transgon shift kit, jossa uudet accumulaattoreiden jousisetit sekä paremmat mäntien tiivisterenkaat sekä uusi jousi päälinjan regulator valveen. Pari reikää porattiin separator platesta isommaksi. Työ ei ollut iso, mutta ventiilikoneiston joutui irroittamaan ja olla hukkaamatta ne neljä kuulaa.

    Muuttui tatsi totaalisesti lootassa. Turbiinilukon ravistus sekä kiekkamittarin heijaus 40-70 välillä katosi. Vaihdot menee nyt potkimatta päälle. Pakin ominaisuudet myös parani. Nyt pakki päällä ei vedä heti niin kerpelesti vaan joutuu painamaa kaasua, että lähtee pakilla liikkeelle. Mukavampi liukkailla, kun muuten veti liukkaalla takaperin etupyörät lukossa.

    Hintaa tuli 47€ toi tcc valve, shift kitti $50 toimituskuluineen ja uudet ölpät 80€. Eli vähän halvempi kuin monien suosittelema turbiinin vaihto. Öljyt tulee lähes kaikki lootasta ulos kun venttiilikoneiston irroittaa. Turbiiniin jää varmaan jokunen desi. Mutta kokolailla 8 litraa menee tän session jälkeen öljyä.

    Kuviahan en taas tohkeissani hoksannut ottaa, mutta en niitä osaisi tänne liittääkään...:poff:
     
    Muokattu: 12.3.2019
    12345678910, VANKKURI ja MJF tykkäävät tästä.
  12. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Kirjoitan tässä vinkiksi, jos osuu omalle kohdalle niin, ettei lämppäri puhalla, parkkitutka toimi, jne. Ja jos olet sitä ennen avannut sulakerasian takakontissa.

    Takakontin sulakerasian kansi voi irrottaa pois otettaessa sulakkeen näköisen diodin nro 1, joka on väriltäään musta ja sijaitsee sulakerasian vasemmassa alalaidassa. Vasemmassa ylälaidassa on + kaapeli.
     
  13. toyota...

    toyota... Gearhead

    Lasin pesuri ei meinaa ruikkia enää kunnolla tuulilasiin. Varsinkin kuskin puolen suihku on heikko. Rupesin miettimään olisiko pesurin pumppu heikossa hapessa. Voikohan sedanin pumpun laittaa farkkuun, kun ei tuo takalasin pyyhin toimi muutenkaan?
     
  14. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tsekkaa eka sieltä konepellin lämpöeristeen takaa ne letkujen jakokappaleet. Mulla oli murtuneet ja vedet valui tulipeltiä pitkin pakosarjalle eikä päätyneet lasille.
     
    toyota... tykkää tästä.
  15. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Itse uusin kiinalaisella pissapojan suuttimella, joka on siinä konepellissä. Ja lopulta hain aluperäiset marmorilta. Tukossa oli toinen suutin. Ja jos aikaa sekä mielenkiintoa on, niin ota tosiaan lämpäeristettä sivuun ja kurkkaa alle. Samalla voi vaihtaa suuttimien paikat puolelta toiselle.
     
  16. toyota...

    toyota... Gearhead

    Suuttimia jo paineilmalla puhaltelin molempiin suuntiin. Ei vaan auttanut. Tietysti voisi kattoo vielä vuotaako eristeen päälle. Oliskohan noi brittien custom Chopin suuttimet paskoja? Vois tilata polttimoja ja helman klipsuja yms pikku nippeliä..
     
  17. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Juu ei auttanut minullakaan liuotus eikä puhallus. Customin suuttimista en tiedä, mutta harakirisuuttimet tekee usein pistemäisen suihkuin ja alkuperäinen viuhkan mallisen.
     
  18. toyota...

    toyota... Gearhead

    Tuossa kun tilailin hihnan kiristin pyörät rock autosta, niin huomasinkin että sinne oli tullut myyntiin mopar pissapojan suuttimet. Toivottavasti on saman moiset kuin alkuperäiset...
     
  19. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Onko kukaan löytänyt SRT8 tyyppistä etulippaa mistään? Itse olen haeskelut ja Ebayssä on vain reilusti muhkeampia. En välttämättä semmoista kyllä laittaisi oman kulkineen nokkaan, maksimissaan tuo OEM style.
    Noita koko SRT8 puskureitahan kyllä saisi kohtuu edullisesti, koska tarvii se maalata kuitenkin. Mutta rahti voi pompata.
    Toinen vaihtoehto voisi siroudessaan olla Cupralippa joka sopii lähes kaikkien euroautojen puskurin alle, mutta mahtaakohan tuohon sitten olla vähän kapeahko?
     
  20. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Taas pikkutarve jos jollakin sattuisi lojumaan tarpeettomana. Lunastan pois pyörimästä 300c takaluukussa tai maskissa olevan Chrysler siiven. Mielellään takaluukussa oleva, taitaa olla vähän suorempi profiililtaan.
     

Kerro tästä muillekin!