Tehokas pulttipyssy?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja f34, 15.2.2019.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tai sieltä jonka olisi pitänyt ne jälkikiristää.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Minä en suorita mitään vaan jälkikiristän.

    Amatöörikin saa käyttää päätään niiden mutskujen kanssa.
     
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Ei välttämättä. Tuossa 2v sitten pysähdyin vanhempaa miestä auttamaan kun oli golffista takarengas tyhjä. Ei se jaksanut niitä pulttia aukoa,mulla ei tehnyt tiukkaa. Sama oli kerran kun edesmennyt juoppo yritti irroitaa Orionin vaihdelaatikon pultteja,noitu kun hullu mustilainen. En viitsinyt sanoa sille mutta se yritti niitä kiinnipäin,minä vähän reippaammin olevinaan nykäisin ja noiduin myötähäpeästä niin lähti ne helposti auki. Voima ei tässäkään tapauksessa korvannut tekniikkaa.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    valpas tykkää tästä.
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mulla on avaimet ja hylsyt mitoitettu kaivurille missä on pyöränpultit 575 nm momentissa. Autojen pyörät irtoo vaikka olis mikä urpo3 ollut siellä pulttipyssyineen.

    Ja nyt lähdenkin roudaamaan pari sarjaa kesärenkaita vajasta pihalle.
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    575nm on urholle sormitiukkuus. tekniikkalaji.
     
    Custom_Rod ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    Tuossa jos seuraat karpovin remonttia niin tulee mieleen huonot työkalut. Kunnon työkaluilla pärjää heikompikin asentaja,tekniikkahan ei ratkaise?
     
  8. 401

    401 2nd gear

    Ei ole kun sillä on ammattitaito..se osaa pitää liipasinta niin kauan pohjassa kunnes mutteri ei pyöri enää.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  9. valpas

    valpas Gearhead

    Harrastaessa pitää olla hienot työkalut, eihän se muuten näytä miltään. Ammattilainen voi tehdä huonommillakin......
     
  10. urho3

    urho3 Gearhead

    No en minä sitä näyttävyyttä niinkään ajattele vaan työn sujuvuutta. Hyvillä työkaluilla yleensä pääsee ammattilainenkin parempaan lopputulokseen. No mikä nyt sitten on kenenkin hyvä mutta minusta saa nykyään puuiloista ja lidleistä ihan hyviä työkaluja jotka helpottaa arjen askareita.
     
    valpas ja xarper tykkäävät tästä.
  11. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Minä vedän aina töissä mopolla. Ja aukeaa kyllä sen jälkeen. Tosin joitain on semmosia mitkä jää tiukkaan veti ne kuin löysälle tahansa.

    Aloituskysymyksen pyssy. On iha helevatan hyvä pyssy.

    Kokemusta on
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Ei tee hyvät työkalutkaa aina onnelliseks :poff:
    Ainaski yks kaveri on täystuho ihan sama mitä se käteensä saa.
     
    Camino'79 ja valpas tykkäävät tästä.
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    No joo,hyvät työkalut saattaa vaan tehdä enemmän tuhoa kuin huonot.
     
  14. valpas

    valpas Gearhead

    Esim. terävä puukko, jos on tylsään tottunu......
    Harrastus on aina fiilistelyä, ja kun se semmosta on, niin merkkityökaluja pitää olla, vaikkei tarviskaan?
    Itselläkin on liuta kaluja, joita ei kaikkia edes muista olevan (siivotessa tulee löytöjä, että onko mulla tollanenkin, ja just tuossa!:D). Ne olen ostanut vain omaan käyttöön vuosiensaatossa, yleensä halvimmasta päästä, kunhan auttavat siihen, mitä olen tekemässä, Ja sitähän ei voi koskaan ennustaa mitä seuraavaks harrastaa.

    Vit**u kouluissa ei harrasteta enää juurikaan käsitöitä, koska oppilas ei saa päättää, tekeekö tekstiili-, vai teknistätyötä!!!!!! (kuulin just telkkarin tv1:n uutisista)!!!????
     
    Pertti K tykkää tästä.
  15. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Mulla on just tuommonen 1/4" (vanhempi malli vaan) ja todellakin on kuningaspeli! :cool: Voimaa ei ole kaksisesti, mutta tuolla on just hyvä irrotella kiinnitellä ihan mitä vaan pultteja ja muttereita autossa, varsinki niitä vittumaisia missä pitkät kierteet. Esim imusarjan ku just vaihoin niin ekana löysäsin lenkillä alulleen kaikki pultit ja sitte tuolla räikällä oli mukava ajella ne pois, kuten sitten takasinkin uuden imarin löydettyä paikalleen. Ja kaikissa sisustapulttien ja mutterien kääntelyssä jne ihan kuningaslaite :cool: Semmonen laiskanmiehen laitehan tuo(kin)... :poff:
     
  16. f34

    f34 Double Gearhead

    valpas tykkää tästä.
  17. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    kuules urpå3.. apinakin osaa käyttää ja rikkoa työkaluja, mutta ihminen osaa myös tehdä toimivia työkaluja ja käyttää niitä onnistuneesti. kyrpov ei ole vielä vakuuttavasti osoittanut olevansa ihminen..
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    eikö tossa räikässä ole räikkäominaisuutta niinkun akkuRÄIKKÄvääntimessä nyt luulisi olevan? vai miksi käytit lenkkiä avaamiseen?
     
  19. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    On siinä vaan pultit sen verran vaikiassa paikassa tuossa että helpommalla pääsi ku lenkillä laitto alulleen. Tuossa räikässä käytin sitte jatkovartta ja niveltä niin sillä ei oo niin hyvä joka paikasta aukoa kireällä olevia pultteja.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  20. valpas

    valpas Gearhead

    Huom! 1/4". Eli pikkuräikkä.
     
    Nikuzai ja Charger´69 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!