Sport penkit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja Aukustus, 1.4.2019.

  1. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Kokemuksia sporttipenkeistä? Oma potilas 78 Trans Am. Noita tuninki puljujen sporttipenkkejä, esim fk sais aika sopivasti. Saa laittaa kuvia omista toteutuksistaan :cool:
     
    Muokattu: 2.4.2019
  2. max

    max Double Gearhead

    Oli Camarossa Porsche 911 nahkapenkit,mutta kurjuuden maksimointi vei voiton ja on nyt Jazz ämpärimuovi penkit.
    Välttelisin kaikkea nykyajan humpuukia,ja jotain retroa pulttaisin kiinni.
     
  3. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mulla on muutamassa autossa ollut noita halpoja sporttijakkaroita, ja ihan mukavia ne on katukäytössä. Jos tosta omasta comerosta alan pröötöyrinkii tekemään, lentää noi orkkisliukurit kellariin ja sparcoa ym. vastaavaa kippaavalla selkänojalla olevaa "racepenkkiä" tilalle.
     
    Aukustus tykkää tästä.
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin mitä alottaja hakee? Sporttisuutta? Tyyliä? Tukea kovaan ajoon? Mukavuutta vähän/ei väliä? Ym
     
  5. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Itse olen muutamaan autoon ostanut purkaamosta jonkun toisen auton sähkösäätöiset
    "laatupenkit", valinnanvaraa on ja suosittelen ennemmin kuin noita halpoja tuning
    penkkejä joissa on niin ohut kangas että se menee melkein jo katsomalla puhki.
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Mä en oikeen tiiä vieläkää onko toi sohva vai kupit parempi, ne sporttipenkit ois varmaan se kompromissi just tolta väliltä.

    Kuppipenkeillä oli mukava painella mutkasiakin teitä (joojoo hahalolxd jenkillä mutkatietä xd) mut tohon sohvalle mahtuu taas joku tyllerö viereenkin mut ei siinä istuessa uskalla kääntyä edes ku tuntuu et tippuu kyyvistä.

    Vaikeita valintoja...
     
    Aukustus tykkää tästä.
  7. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Pro touring henkinen kampe rakentumassa. Sopivan tukevat ja jämäkät katukäyttöön, kippaavat oltava. Musta kangas sopisi muuhun sisustaan.
     
    Make.S ja xarper tykkäävät tästä.
  8. Löydät varmaan paremmat penkit jostain purkaamolta. Tässä on esim. Alfan 156 penkit:

    [​IMG]
     
  9. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Kippaavia vaikea löytää.
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Mustia kangaspenkkejä itekki katellu tuolta FK jos Satelliteen laittais. Tietty kevyetki sais olla eli mitään sähköturhakkeita tarvii penkeissä olla, lämmitys nyt vois olla ihan jees ehkä ku ympärivuoden ajelee.
     
  11. Make.S

    Make.S Gearhead

    Kun haette purkaanoilta noita gt/rs/st ym. sporttipenkkejä, mitatkaa eka istuinkorkeus ja leveys. Dusteriin laitoin jotku sporttimondeon nahkaiset sähköjakkarat, ja pää katossa sai ajella. Nää FK ym. on kyllä matalia.
     
    Karpov tykkää tästä.
  12. laakkius

    laakkius Gearhead

    Kauheen tutun näköset, mulla on tollaset menossa Datsuniin... :D[​IMG]
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu, monessa nykyautossa iso penkki ja itse penkki aikalailla lattian tasolla.


    Omaan pikappiin sovitellut vähän 900 saabin jakkaraa, pääntila häviää silläkin äkkiä vaikka olevinaan hytissä tilaa ja orig penkit korkeella lattiasta. Silti orig vaan istuessa painuu ja kulma erilainen.
     
  14. laakkius

    laakkius Gearhead

    Omassa ponussa oli Opel Calibran jakkarat, pirun hyvät istua.
    [​IMG]
     
    Aukustus, Make.S ja stana tykkäävät tästä.
  15. stana

    stana 3rd gear

    Mulla odottaa asennusta kans calikan penkit.
     
    laakkius tykkää tästä.
  16. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    https://www.completos.fi/fi/tuote/s...0121/sportistuimet-2kpl-seattle-fk-automotive

    Tuossa esimerkki uusien penkkien kohdalle. Näyttää lähes järkiään olevan Fk penkeissä kippi, aika monessa muussakin merkissä on. Ärsyttää suunnattomasti nuo valtavan kokoiset logot noissa penkeissä, ei tarvis kyllä lukea mitään, varsinkin jos kyseessä halpismerkki :D Aika rajallisesti on tällä hetkellä käytettyjä sporttiautojen penkkejä myynnissä, eipä asialla kyllä niin viikon tai kuukauden päälle olekkaan kiire.
     
  17. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Kuten tuolla aiemmin mainittiin penkkejä valitessa tuo istuinkorkeuden tarkistaminen on tärkeää. Itse laitoin -72 Chevelleen sohvan tilalle 911 Porschen penkit ja nekin täytyi asentaa niin alas kuin mahdollista, jotta pään ja katon väliin jäi järkevästi tilaa. Olen kyllä tykännyt muutoksesta, hyvin sopii auton tyyliin ja tukea ja mukavuutta on sopivasti.
     
    Aukustus ja Make.S tykkäävät tästä.
  18. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Olisko sulla kuvaa? Ihan siis, että näkee yleisilmettä, että miten sopii.

    https://www.autoracing.fi/sparco-r100-penkki-musta-keinonahka

    Nuo Sparcot meni aftermarket penkeistä ykköseksi, ovat kippaavat ja asiallisen näköisetkin. Tuon Sparcon merkin kanssa voísin elää, FK:sta en ole niin varma, paras olisi kun ei tosiaan lukisi mitään.
     
    Make.S tykkää tästä.
  19. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tuo Sparco on nuista kahesta kyllä paremman näkönen.

    Mitens 4gen Camaron penkit? Ite tälläsiä puoltosissaan ettiny, kun pitäis vaihtaa omaanki penkit. Omaan vaihto kyllä ihan sen takia että mun selkä ei kestä niissä istua pitempää matkaa, aivan järkyttävät ilman mitään säätöä, Swivel strato bucketit.
    Eli siis nää; kuvassa asennettuna 1gen Camaroon:

    [​IMG]

    Nää sopis vanhempaankin autoon ulkonäkönsä puolesta kivasti, verhoilujaha saa just semmosia kun haluaa. Ja niskatukikin integroituna, itelle pistää jotenki silmään jos on metalliputkien päässä niskatyyny.
     
  20. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mulla on kans joku fetissi noihin sparcon r-100:n. Tommoset keinolehmällä niin avot...
     

Kerro tästä muillekin!