Sähkösolenoidi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Vermilion, 9.4.2019.

  1. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    On ja 3 aux lähtöä. Tutkin asiaa mutta en ala laittelee softaa Map arvoa vastaamaan silleen että eculta menis releelle.
     
  2. Vermilion

    Vermilion Gearhead

  3. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Pystyykö avaamaan, että miksi tarvii olla ilmanpaineella kytkeytyvä bensapumppu ja visko?


    Unohda, näköjään taas hyppäs tekstiä kun katto lukemattomat...
     
  4. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Tuolta noiden verkkokaupasta?
     
  5. Vermilion

    Vermilion Gearhead


    Siis korjaus, Visko pelaa aina, mutta siis sähköpuhallin, sellainen on vielä tuolla keulilla viskon lisäksi.
     
  6. -tl-

    -tl- Gearhead

  7. sss

    sss 3rd gear

    pistää semmoisen paineesta maadoittavan öljynpaineanturin maadoittamaan kyseisten vempeleiden releitä
     
  8. Filth

    Filth 3rd gear

    Painepesureiden varaosina saa säädettäviä mekaanisia painekytkimiä.
     
  9. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Ei löydy kyllä painepesureista tollasilla painealueilla toimivia kytkimiä. Itseä koko jutussa eniten kummastuttaa että miksi pitäisi flektin pyöriä ahtopaineen mukana? Käsittääkseni lämpötila on minkä mukaan yleensä ropellit pyörii
     
  10. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Lämpötilan perään samanlaisen rakennelman tekeminen on vielä isompi homma. Ja tyhjäkäynnillähän moottori ei tässä vehkeessä kyllä ylikuumene.... vasta kun kierrokset nousee 3000 rpm. esim dynossa tai radalla tai kumiapolttaessa.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu... Tarviihan se peräti yhden lämpökytkimen alavesitorveen. Aika homma.
     
  12. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Olisin kyllä kernaasti erimieltä jos ei halua käyttää fiksuinta reittiä, eli että ecu kytkee flektin releen päälle x lämmössä. Niin sitten https://m.motonet.fi/fi/tuote/133766?ajoneuvo=568 esim tuo, päälle 90 astetta ja pois 85. Ei kauhean vaikea rakenne tule...
     
  13. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Mul on 78c termari. Tyhjäkäynnillä ylävesiletkusta mitattuna eculle tuleva info antaa noin 80-84c lämpötilaksi. Dynossa tais olla 86-90c lämpötila. Voi olla että ei normaali sensorilla ees pelaa. Eikä mua kiinnosta se visko koska se saa manuaalisesti ohjaamosta päälle, Enemmäkin toi toinen polttoainepumppu joka on oikeesti se tärkeempi kun yksi bosch -910 pumppu ei riitä mihinkään.
     
  14. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Lämpö tulee sen verran viiveellä syyläriin, että tuollaisessa käytössä ahtopaineen ohjaamana flekti pyörii ja on pyörimättä jokseenkin aina väärään aikaan.
     
  15. Vermilion

    Vermilion Gearhead


    Olet oikeassa mutta en viiti alkaa pätkimään vesiletkuja lisää ylävesiletkussa jo lämpötilasensori, mutta sillä ei voi kytkeä mitään päälle ja pois.
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei nii, ku se on ihan turha siinä. Alavesitorvessa se pitää olla, niin siitä on hyötykin.
     
    xarper tykkää tästä.
  17. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Perustele miksi alavesiletkussa? Siellä vesi ei tosiaankaan ole kuuminta. Ylävesiletku on kuumin kun se on menossa kansista takaisin syyläriin.

    Minusta se kuumin vesi on tärkein, ei se mitä se mahtaa olla kylmimmässä paikassa, koska liian kuuma => kannentiiviste.

    Jos se pitää olla alavesiletkussa niin pitää sitten alavesiletkuun saada jostain joku 60-65 asteinen sensori koska se tuskin on sitä kuumenmpaa siellä...
     
    Muokattu: 15.4.2019
  18. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Jos alavesiletku on noin kylmä, niin ei flektin tarvi pyöriä kun jäähdytysteho riittää ilmankin.
     
    Jussi289 ja Turbiini tykkäävät tästä.
  19. Turbiini

    Turbiini Gearhead


    Mitä väliä sillä on flektin ohjaukseen kuinka kuumaa vettä koneelta syyläriin menee? jos alavesiletkussa on vesi kylmää niin sehän tarkoittaa että ilman kierto on syylärillä riittävää ja siten ei flektiäkään tarvitse. Noin 20 astetta koneen tavoitelämpöjä alempi lämpökytkin alavesiletkuun niin ei flekti pyöri turhaan kun ajoviima riittää, mutta kuitenkin aina tarvittaessa. Ja termostaatti pitää sitten koneen taalämpöisenä. Kytkin ylävesiletkussa joutuu joko sallimaan paljon suuremmat lämpövaihtelut koneelle tai sitten valitsemaan flektin lämpötilan niin lähelle termostaatin toimintaa, että flekti pyörii tuhaan sähköä kuluttaen.
     
    xarper ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Perusteluja jo tulikin.
    Ei flektiä pyöritetä sen mukaan kuin kuuma kone on, vaan sen mukaan ku syyläri tarvii.
     
    xarper tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!