Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. El Rikhardo

    El Rikhardo 1st gear


    Turbiini menee kyllä lukkoon, mutta ainoastaan siihen rakennetusta napista, ei itsestään. Eli aijemmin kun ajoi OD Off nappi kytkettynä lukitsi turbiinin itsestään n 60 km/h vauhdissa, nyt ei enää.
    Tuon laatikon kyljessä olevan liittimen jo putsasinkin.
     
  2. rammeri

    rammeri 1st gear

    Mulla oli kolme syytä, kuluneet nappulapyörät, väljät koiranluut sekä toisen iskarin alapään pultti joka oli kulunut soikeaksi. Nämä kun laittoi ei ole enää hyppinyt
     
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    En saanu mitään selvää. Od off nappi pohjassa(valo palaa) kolmosella siis turbiini lukkiutuu?

    Jos sitten ns. nelonen eli ylivaihde ei kytkeydy niin ei se silloin turbiinikaan voi kytkeytyä lukkoon minusta.
     
  4. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Kyllä mulla turbiini lukkiutuu myös od offilla....
     
    Joonnaz tykkää tästä.
  5. Joonnaz

    Joonnaz 1st gear

    Kyllä turbiini lukittuu myös od off asennossa.

    Vaikuttas että sieltä ei nyt lukituskäskyä tule, eikös näissä ylivaihde&lukko pidetä pois ennenkuin lämpeää?

    Mutta testaamalla suoralla napilla ylivaihteen,
    saa suljettua pois vian laatikon puolelta.

    Johdot:

    1 is red, the transmission control relay output.

    2 is orange, 5 volt supply.

    3 is black/blue, sensor ground.

    4 is light green/white, governor pressure signal.

    5 is violet/white, variable force solenoid control.

    6 is brown, OD solenoid control.

    7 is orange/black, converter clutch solenoid control. (lock up)

    8 is violet, trans temp sensor signal.
     
    Muokattu: 11.4.2019
  6. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Saako täältä suomenmaalta noita steering box stabilizereita mistään vai pitääkö tilata ameriikasta? Onko kellään käytännön kokemusta miten paljon vaikuttaa (parantavasti) ajoon?
    Kolmoskoppaseen nelivetoon mietin jos hommaisi. Ei ole korotettu, mutta laitoin vähän isompaa nappulakumia alle ja toive olisi vähän rauhottaa luikertelua.
     
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Do dii, selvennetääs vähän mitä tarkoitin. Od off nappula pohjassa eli valo palaa ja lukittuu turbiini kolmosvaihteella. Siinä 60 kantturoissa pauttiarallaa.

    Luulen että jos se ylivaihde ei kytkeydy niin se turbiinikaan ei lukitu koska ei ehkä saa siihen ohjausta. Siis silloin kun od off nappula ylhäällä ja valo ei pala. Varma en ole mutta luulen ma. Lukittuminen siinä 80 kantturoissa.
     
  8. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    [​IMG]

    Onko toi korotuspalikka vai alkuperäistä vastaava jousen yläpää?
     
  9. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Ite en oo kakkoskoppaiseen löytänyt, tai sitten en osaa etsiä. Amazon.com tai summitracing.com löytyy noita sarjoja. Amazonissa saa vaan silmä tarkkana etsiä, että mikä vaihtoehto on lähetettävissä Suomeen. En ole ihan äskettäin ettiskellyt, mutta joku mielikuva mun päässä väittää, että joissain sarjoissa tulee semmoinen pikku laakeri ohjausvaihteen ja sen sektorivarren(?) väliin, kun taas joissain sarjoissa ei? Jos ohjausvaihteessa tai nivelissä on väljää niin siihen tuo sarja ei tietenkään auta, mutta se kaiketi jäykistää auton eturunkoa, ettei se niin kovasti joustaisi kun simpukka yrittää vääntää ohjausta suuntaan tai toiseen. Itse koeajoin vajaa vuosi sitten erästä kakkoskoppaista missä oli DSS simpukan tuki, mutta ei se minun mielestä ihan kauhean helposti kulkenut suoraan kun ohjausvaihde olisi ollut säätöä vailla ja vakaajan tangon puslat olivat kuluneet läpi.
     
  10. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    Tuo 47ka tuntuu olevan ku konvehtirasia, koskaan ei tiiä mitä saa kun sen avaa, nyt löyty snapringin pätkä öljypohjasta:

    https://aijaa.com/uNVhDm

    https://aijaa.com/WKfYJA

    taidan laittaa levyt yms uusiksi kun tuon purkaa, mistähän nuita sais halvimmalla, onko suomessa järkihintasta paikkaa?
     
  11. tsipi

    tsipi Gearhead

    Pari vuotta sitte ainaki ebay oli huomattavasti edullisempi ku suomen narikat... ja ei kyllä jenkeistä kohtuuttoman kauan kestä tullakaan. Yleensä..

    Toimiko toi loota vielä? Saattaa muuten olla sitte ton snapringin poterokin ottanu ihteensä...
     
  12. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    Joo, toimii ihan ok, öljyjä vaihtelin, löyty öljypohjasta...
     
  13. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    jostain syystä pitkään päässä pyöriny ajatus fullerista tuntuu aina vaan paremmalta...
     
  14. tsipi

    tsipi Gearhead

    Paljonkos sulla on kiukkua ja mitä lootalle on tehty?

    Krooninen autokuumeeni bongasi tämmösen:

    https://huutokaupat.com/1304197

    Tuttu kenellekään?
    Missä vuodessa menee muuten nopeusrajoittimen raja, vai miksi osassa tuon ikäsistä on rajoitin ja osassa ei?
     
  15. Pertura

    Pertura Gearhead

    Korotuspalikka tuo on, amerikankielellä tuntevat yleisimmin nimellä leveling kit
     
  16. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Käsittääkseni nopeudenrajoitin pitää olla 2003 ja uudemmissa. Ja se on kaiketi ohitettavissa jollain korjaamotason skannerilla tai noilla virityskapuloilla. Aika moni jättää varmaan mainitsematta myynti-ilmoituksessa, että autossa on nopeudenrajoitin. Tai kolmantena vaihtoehtona ei jostain syystä ole maahantuontikatsastuksessa laitettu rajoitinta edes käyttöön tai otettu heti katsastuksen jälkeen pois.
     
  17. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Näköjään tuntuvat myyvän noita kittejä juuri siihen tarkoitukseen, että keulan saa perän kanssa samaan tasoon. Ei ole rekisteriotteessa mitään merkintöjä niin kaipa tuo näyttänee asialliselta.
     
  18. tsipi

    tsipi Gearhead

    Ihmetyttää tälläkin hetkellä myynnissä 2005 ram, missä oikein lukee ei nopeuden rajoitinta..
     
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Nopeusrajoittimen vaatimukset löytyy vaikka tästä tekstistä:

    https://arkisto.trafi.fi/filebank/a...0a9601/15843-Nopeudenrajoittimentarkastus.pdf

    En tunne autoa. Myyjällä on oikeus hylätä tarjous joten ei se huutokaupan kriteerejä kyllä silloin täytä. Lopetin ite vuosia sitten ton sivuston seuraamisen koska on naurettavaa pelleilyä minusta. Kun ei mene liikkeessä kaupaksi niin osa laittaa tonne huudettavaksi ja toivovat välttyvänsä näin kuluttajasuojan vastuilta. Havaitsin kun etin vaimolle autoa vuosia sitten että ekaksi myydään poikkeuksellisen halvalla liikkeessä jolloin epäilys vioista herää. Kohta olikin huudettavana tolla sivustolla. Tai yksityinen myi pikku tai isovikaista halvalla ja kohta sama auto huudettavana tuolla liikkeen listoilta. Niin että be careful out there.
     
  20. tsipi

    tsipi Gearhead

    Joo kyllähä noitten kans saa olla varpaillaa.. joku syy on aina huutokaupata. Lähinnä juurikin mietin et onko joku palstaa lukeva käyny koeajaa ja todennu jotain feelua.. sen jälkeenhän se olis heti huutokaupassa..

    Onneks oman varallisuusasteen rajojen yli taitaa tuokin mennä.. ja kai sitä muutenki pitäs osata eka luopua jostai edellisestä ennen ku ottaa kuudennen seisomaan...
     

Kerro tästä muillekin!