Käyntihäiriö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Junnu83, 15.4.2019.

  1. Junnu83

    Junnu83 1st gear

    Eli kyseessä chevy caprice 5.0 tbi - 90. Kylmänä käy vajaa 2minuuttia hyvin ja sitte käy ontumaan ja sammahtelemaan, kaasua kun antaa ni räkii vaan ja ei ota kierroksia. On kokeiltua uutta jakajaa(nyt vanha pakoillaan kokeilun vuoksi) iac venttiili on vaidettu ja "ajettu" kohalleen, tulpat on vaihdettu, toista map-anturia on kokeiltu,regu ja egr avattu/putsattu.. Alkaa nimittäin tält ukkelilta konstit loppua..
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tulis mieleen lämpöanturi rikki, imusarjan päällä, kaks johtoo mitkä voi nekin hajoo.
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Piti vielä sanoa että noihin on ihan hölmöä vaihella osia summan mutikassa kun winaldl kertoo mikä on vika.
     
  4. Junnu83

    Junnu83 1st gear

    Just mittasin, näyttää kyllä hassuja lukuja kun vertaa handen sivuja. Näyttää et kone kävis pirun kuumana eli silloinhan se menis laihalle? Anturi on kyllä äskettäin entisen omistajan aikana vaihdettu, mut haempa huomenissa uuden
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Egr alipaineella testattu?

    Eikös lämpöanturi yritä kuumanakin konetta rikastaa vaurioiden välttämiseksi. Siinä sulla vika varmaan.
     
  6. Junnu83

    Junnu83 1st gear

    Nokun en satu omistaa tommosta tietokone hässäkkää ja en kyllä varmaa osais käyttää vaikka omistaisinki kylmänä näytti jotain 720ohmii ja ja äsken kun moottori oli joku 50-60asteinen ni näytti vaan muutamaa kymmentä ohmia, eli ihan erilukemia kun handen sivuilla. En kyllä kokeillu alipaineella, putsasin ja testasin ettei ole jumittunu auki asentoon.
     
  7. Junnu83

    Junnu83 1st gear

    Tietty upeetahan olis jos jollain olis täs vanhan ankkalinnan aluella tommonen testeri..
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Muuttuuko käynnissä mitään jos anturin töpseli irti? Rikkaalla se todnäk käy jos egr kiinni. Ja jakaja kunnossa, ennakkokin katotttu kuntoon?

    Winaldl vaatii vaan halvan kaapelin minkä voi itse tehdä ja tietokoneen.
     
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Siinä lämpötila anturissa on 2 piuhaa, käytä kunnes se tukehtuu, sit tunget rautalangan pätkän niiden 2 piuhan väliin. Jos auttaa, se anturi on sökö. Huom, ei ole korjaus.
     
  10. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Vaihda bensasuodatin.
     
  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Olettaen että se aina jäähdyttyään käy taas sen 2 min....
     
  12. Junnu83

    Junnu83 1st gear

    Eipä toi käynti oikein muutu vaikka piuhan nappasee irti enkä saa ennakkoa oikein katottua ku humppaa käynti nii paljon ja vähän väliä sammahtelee.. Sytyn kun kääntää pirun aikaselle ni jaksaa käydä, mut silloin on myös tyhjäkäynti kierrokset korkealla.. Aina kylmänä käy sen 1-2min hyvin, eli vissii niin kauan enneks käy ottaa antureilta yms tietoa?
     
  13. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    Mulla joskus aikoinaan 4.3 tbi kävi kans hetken kylmänä hyvin mut sit alko käynti seilaan reippaasti. ei kuitenkaan ihan sammunu. oli menny bensan paineensäätimen jousi poikki. kalvo oli kuitenki ehjä. se olis ainakin helppo kattoo.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    40c siirtyy closed looppiin eli lambdalle. Anturi helpoin ja halvin kokeilun aloitus.


    Sytkä säädetään lämpimällä koneella 0ast kun est töpseli irti eli ei parane muuten käännellä eikä väännellä jakajaa kuten kaasaripelissä.
     
  15. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Sit tekisin ekana ton piuhojen siltaamisen. Eli jos se anturi on paskana, se syöttää liikaa, kylmänähän se silloin käy. Kun tukehtuu niin siltaat piuhat jolloin se luulee olevansa kuuma ja pienentää kulutusta. Se ei siis ole korjaus, koska se rautalanka ei tietenkään ole just oikeissa arvoissa joka lämpötilassa, mutta paljastaa anturin.
     
  16. Junnu83

    Junnu83 1st gear

    Bensanpaine säädin tarkistettu ja jousi on ehjä, en saa sitä sytkää säädettyä nollaan kun ei jaksa käydä niin matalaa tyhjäkäyntiä. Käyn tänää hakee uuden anturin kun toi vanha näytti ihan outoja lukuja ni ompahan sekin sitten uusi.
     
  17. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Oliko sulla se est piuha irti kun katsoit sytkää?
     
  18. Junnu83

    Junnu83 1st gear

    Joo, on ollu est piuha irti jos kääntää likelle nollaa ajotuksen ni tyhjäkäynti humppaa ihan älyttönästi ja tukehtuu/sammuilee. Sitte ku on ajotus joku 10astetta ni jaksaa käydä mut silloin on jo kierroksia jonkin verran.
     
  19. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ja sulla on sytkä ollut vituillaan kun säädit iac:n?
     
  20. Junnu83

    Junnu83 1st gear

    Parhaimillaan sytkä oli noin 4astetta et pysy just käynnissä ja silloin säädin iac:n. Mut silloin ei kestä juurikaan kaasua vaan käy räkimään heti kun yrittää tarjota kaasua, nytte ku on aikasemmalla ni pystyy edes vähän nostaa kierroksia.
     

Kerro tästä muillekin!