Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. Kosta

    Kosta 1st gear

    Varmasti tuo 10w-40 menisi sitten talvellakin ihan jees.
    Mitä tuonne automaattilaatikko?on kannattaisi laittaa? Auto on ollut minulla kuukauden verran ja nyt tulee ajeltua sillä jatkossa enempi, niin ajattelin että perä ja laatikkoöljyt pikimmiten vaihtoon.
     
  2. j-noja

    j-noja 1st gear

    Pitkästä aikaa... Vierivä Ford alkoi juuri sammaloitumaan.

    Lueskelin tuossa noita vanhoja viestejä (s.20), jossa totesin auton vaihdon olevan ajankohtainen ja vaihdon kestävän yleensä noin 5 vuotta. No, ei tullut sitten vuodet vielä täyteen, mutta Fordin sammaloituminen alkoi. Vierintä lakkasi.

    Nyt ei lähde Fordi käyntiin. "Raaka" ääni startatessa ja välillä kuulostaa, että "pinioni" laskee irti tuosta vauhtipyörästä, rutinaa ja pauketta. Näyttäisi siltä, että myös jäähdytysnestettä pakenee jonnekkin. Jotenkin aistin aiheen jo muutama viikko sitten kun pakkasten kiristyessä valkoinen pilvi pakoputksesta oli viipyilevämpi kuin ennen ja näytti sakeammalta (leijui takana aika sakeana ja pitkään). (tätäkin tosin tuli testattua lämpimässä hallissa, jossa ei savua tullut, mutta etiäinen kumminkin). Maistelin ja haistelin pakoputkea ja mielestäni en siitä kyllä sellaista makeaa tai erityisen hajuista savua aistinut, sillä en ollut ihan älyttömän huolissani.

    Kuitenkin nyt on aika niin kortilla, että masunnus saa Fordin nyt ehkä huonompaan kuntoon kuin se onkaan.

    Laitetaanpa tähän puolitosissaan ilmoa mitä tommosen käynnistymättömän kihvelin jäännösarvo olisi. Auto siis:

    Ford PS6.0L 2005 (internatiol 2004 tarra mottorissa)
    - Mielestäni todella siisti sisältä. (kuskin penkki yms ehjiä). Beige sisusta mustalla kojetaululla.
    - Pioneer viihde järjestelmä
    - 4WD sähkökytköinen
    - Edge kosketusnäyttö ajotietokoneena
    - Siihen integroitu peruutuskamera (näistä yhdessä maksoin uutena 1000€).
    - Autoenginuity ford bundle PC softa mukaan

    Huollot ja korjaukset seuraavasti:
    - uusi laturi (2 vkoa vanha)
    - Pallonivelet viime kesänä (eteen)
    - FICM poweri uusittu
    - FICM liittimet uusittu
    - Metallisiipi vesipumppu 2016
    - Hihna ja kiristimet 2016
    - Ilmastointi huolto 2018 kesällä
    - 100% nokian rotiiva talvirenkaat (2017)
    - Kesärenkaat 20" kromi rinkulat
    - Etu vetonivel vasen vaihdettu syksyllä (toinen mukaan)

    Mukaan saisi vielä:
    - Motorcraftin useamman ösuodattimen
    - Motorcraftin löpönsuodatin pareja 2kpl
    - Paketissa hehkutulpat 8 kpl

    Olisko kenelläkään tarvetta koko kasalle?

    Hyvät neuvot ovat nyt tarpeen, käyttöauto on nyt levinnyt ja aika ei riitä tuon harrastukseen tässä mittakaavassa.

    Onko Pirkanmaan läheisyydessä asian osaavaa pajaa, joka osaisi katsoa mikä on rikki ja/tai laittaa ja hankkia jostain ehkä vaihtomoottorin/kansiremontin.

    Jos joku kaipaa kuvia niin voin laitella tulemaan. Jos rupesi ostohousun lahje väpättämään niin sekin voisi olla vaihtoehto. Erityisesti nuo huolto/korjaus vaihtoehtojen mahdollisuudet ovat ehkä ne tarpeellisimmat. DIY mies tähän asti, mutta joskus se seinä nousee vastaan.

    En muuten näin olisi avautunut, mutta joudun nyt ajamaan vaimon sitikalla!

    -j-noja

    Edit:
    - Limited varustelutaso
    mm autom ilmastointi
    sähköpenkit ja lasit ja peilit
    lämmitys etupenkeissä

    - Kaukosäätöinen webasto
    - Maileja mittarissa siis 205,000
    - Katsastettu moitteetta 22.12.2018 Leimattu siis juuri
    - Sinisterin EGR delete
    - SCT tuner mukaan, jossa EGR delete softa
    - Aikanaan Salon Autoagentin maahantuoma
    - Olen toinen Suomiomistaja
    - Väri on musta
    - Kromi astinlaudat ja erugrilli
    - Teleskooppi sivupeilit ledivilkuilla

    - kaikkinensa ihan näyttävä peli

    - Ruostetta havaittu takapuskurissa (jossa myös vasen laitimmainen parkkitutka pimeenä (uudet anturit mukaan 4kpl)
     
    Muokattu: 20.1.2019
  3. Kosta

    Kosta 1st gear

    Käpistelin ajankuluksi tällaisen torque pro softalla.


    Hommasin myös obd y-kaapelin, mutta pitää rakentaa siihen virransyötön johtoon katkaisija millä voin vaihtaa virran joko tuolle bt kikkareelle josta torque lukee nuo arvot tai sitten Banksin viripalikan ohjaukselle. Lukevat samaan aikaan ja alkaa pätkiä lukemista.

    Sitten pari virhekoodia:
    p0670 eli viittaa ilmeisesti hehkuyksikköön (GPCM). Auto kyllä lähtee hienosti käyntiin jopa edellispäivien -20 pakkasilla kun käyttää tovin Eberiä. Mutta uusittavahan tuo on.

    P0277 Inj cylinder 6 injector circuit high, circuit short to ground or voltage, fuel injector. Olisiko solenoidi risa tai johto jossain poikki?
    Välttämättä ei tarvitsisi koko suutinta uusia.

    Pitää vielä ajaa Forscanilla tuo buzz testi ja katsoa mitä se kertoo.
     
    Muokattu: 24.1.2019
  4. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Vialliseen solenoidiinhan tuo P0277 viittaa, tässä on hyvä ohje FICMiin liittyviin koodeihin
    https://swampsdiesel.com/files/Fordficm.pdf
     
  5. Kosta

    Kosta 1st gear

    Kiitos tuosta linkistä. Pitää huomenna mittailla hieman ja katsoa olisiko johtovikaa vai lähdetäänkö ostamaan uutta solenoidia. Mitä ehdin tutkia niin varmaan ulkomailta joutuu tilailemaan. En ainakaan kotimaan kaupoista nyt löytänyt noita.
    Onneksi nykyään netistä löytyy hiton hyvin tietoa ja onkin tullut ladattua aimo kasa dokumenttia jo koneelle.
     
  6. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Sama mullakin, taitaa olla ominaisuus eikä muuten toimi kierroksien rajotinkaan...
     
  7. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    -j-noja jos ottaisit nyt ensiks startin poies ja tarkastaisit sen kunnon. Ja tekee diagnoosin ,mista näkee mahdolliset onkelmat.
    Niihin 5R110 sin laatikoin ainosta Motorcraftin Mercon SP ta tai sit saa käyttä muutakin, mutta see on sit täytetävvä tarkaan samat specsit. Ei sellaist, että täyttä mercon ja jotain muita vaatimuksia. Sen laatikon remppa ei oo halpaa lystiä, hinnat alkaen 3000,-
    Älä nyt menee Kosta viellä ostama sitä "solenoidia" niitä ei saa täältä. Jos mootori toimi hienost sit on ok. Toki kannata seurat.
     
  8. Kosta

    Kosta 1st gear

    Eilen teki exä temput kaverin luota kotiin lähdettäessä ja ei startannut. Ei edes solenoidi alkanut vetämään, no auto käyntiin lenkkiavaimella startin päästä, sammutin auton normaalisti ja sama vika ei puhu startti mitään. Sulakkeet ja kaikki ehjät.
    Ei muutakuin uudestaan lenkkiavaimella auto käyntiin ja Aloin peruuttamaan. Siinä ihmettelin kun pakkivalot ei toimi.
    Kun heitin D silmään auto ei ottanut kierroksia ja tuntui kuin kytkin luistaisi.
    Takaisin pihaan ja nettiä kaivelemaan.
    Hain suurinpiirtein hakusanalla Powerstroke no crank and no reverse lights
    Oheisessa linkissä juuri kuvatunlainen vika ja syy siihen, ajattelin jakaa tämän tänne jos joku muu joskus tappelisi tämän ongelman kanssa.
    https://www.hardworkingtrucks.com/powerstroke-fan-clutch-causes-engine-no-start/

    Liitin on ainakin minulla kuljettajan puolella yläosassa sen kun nappasee auki niin auto toimii normaalisti, toki tuo visko on vaihdettava, mutta pääseepä ainakin ajamaan kotiin tai korjaamolle.
     
  9. Ivar

    Ivar 1st gear

    Ihmetelly tässä noita perä ja jakolaaikkoöljyjä. perään on nyt menossa tuota castrolia mitä sivulla 48 suositeltiin, mutta mitäs pirua tuohon jakolaatikkoon kehtaa laittaa?
    Kovasti tuolla rapakon toisel puolel sanoivat ettei mitään muuta kuin motorcraftin transfer case fluidia.
    No sitä kun ei mistään saa ja tuo Comman MVATF+ täyttää kaiken maailman luokitukset, myös ne mitä ehdottomasti kiellettiin laittamasta.. :rolleyes:
    Täräytänkö sinne sellaset kokeeks, vai onko joku jo kokeillut?

    MVATF+ täyttää ilmeisesti myös laatikkoöljy luokitukset Mercon SP
     
  10. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Motorcraft jakolaatikkoöljyä saa ainakin Jari Mäki Oy:ltä.
     
  11. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Mä laitoin jakolaatikkoon Redline D4 ATF öljyt, löyty paikallisesta mätänetistä.
    Ohjekirjan mukaan kelpaa ihan perus Mercon ATF.
     
  12. Kelander

    Kelander 1st gear

    Ensi viikolla olisi tarkoitus tehdä mahdollisesti kaupat F350 6.0 vm. 04 ajettu ~86t ml
    Tuotu jenkkilästä 2016, ilmeisesti seissyt lähestulkoon siitä asti.
    Carfax ok.

    Aikaisempaa kokemusta vain silveradoista.
    Tämä keskustelu lähes luettu läpi jo.

    Onko antaa hyviä vinkkejä mitä pitäisi autosta huomioida?
    Vikakoodeihin en pääse käsiksi.
     
  13. JariV

    JariV 2nd gear

    Lyhyesti sanottuna, tuota ei kannata ostaa. 6.0 PS on ehka Fordin huonoin moottori koskaan. Tuo vuosimalli kuuluu class action law suit -kategoriaan myos, ja hyvasta syysta. Suosittelen ostamaan jotain muuta. Fordin dieselit ja varsinkin 5.4 bensakoneet ovat huonointa mahdollista amerikkaa. Noin 100tml alkavat vakavat ongelmat.

    Hyvasta syysta Power Stroken oikea nimi on Power Joke. -Bensa-Tritonit ovat melkeimpa yhta huonoja, 3V 5.4 taysi katastrofi ja V10-versio melkein yhta huono. Jos haluat hyvan dieselin, osta Cummins. Jos haluat hyvan bensa veekasin, osta Chevy LS. Jos haluat hyvan diesel-Fordin niin laita siihen joko Cummins tai Duramax.
     
    Muokattu: 13.4.2019
  14. Swinger

    Swinger Gearhead

    Lainaten Jussi289 toisesta topicista: Huomaa, ettet tiedä asiasta mitään.
    Älä viitti ohjeistaa, kun et osaa.
     
    Janne76 ja juhamann tykkäävät tästä.
  15. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Saako udella monta foordin diiseliä olet omistanu?
     
    Janne76 tykkää tästä.
  16. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Loota öljy tulee halvaksi kun tilaa laatikollisen rockautosta. Tai mistään ei löytyny halvemmallakaan kun viimeks tilasin.
     
    Janne76 tykkää tästä.
  17. JariV

    JariV 2nd gear

    Olen omistanut niitä useamman itse, viimeisin oli F450 lavettiauto, jonka myin noin vuosi sitten. Asiakkaiden pelejä olen korjannut niin monta, etten edes muista.

    Amerikasta katsottuna ja yleistettyna, Huonoimmat dieselit ovat Fordin 6.0 ehdottomasti ja seuraavana 7.3. Seuraavaksi Dodgen eurodiesel 1500 sarjan Ramissa vuonna 2018. Sitten Duramaxit ( jotka ovat jo tuhannesti parempia kuin edelliset) ja kuninkaana Cummins.

    Bensakoneiden huonoin on Fordin 5.4 Triton. Seuraavaksi huonoin on Moparin 5.7 Hemi. Chevyn LS ja LQ-moottorit ovat yli muiden. Tama ammatilaisen nakokulmasta.
     
    Muokattu: 16.4.2019
  18. Swinger

    Swinger Gearhead

    Et selvästikkään vieläkään tiedä mistä puhut ni lopeta ohjeistaminen!
     
    pimeroolis ja juhamann tykkäävät tästä.
  19. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    minka alan ammatilainen sit oikeesti olet? Kannata men nyt nukkuma vähäks aika....
     
    juhamann tykkää tästä.
  20. Mike ss

    Mike ss 1st gear

    Alko tuo voortti taas kiukuilee ja anto vikakoodin p0657. Laatikko on vikatilassa ja kepin päässä vilkkuu tow/hall valo.yksi vaihde ainoastaan eteen, pakki ja N, turbiini lukko ei ota kiinni ja kierrokset pysyy normaalia korkeammalla. Onko kukaan paininu moisen vikakoodin kanssa aikasemmin? Mietin vaan että onko pcm nyt joku vika ja en viitsisi turhaan ostaa tai jos jollain olisi lainata boksia sen verta että pääsisi kokeilemaan onko vika siinä vai joku johto poikki jostain. Autohan on f350 -04 ja pääkaupunki seudulla vaikutetaan.
     

Kerro tästä muillekin!