Dodge ram250 -89 vaniin maltillisesti piristystä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja rodge89, 17.4.2019.

  1. rodge89

    rodge89 1st gear

    Tervehdys,
    Oon aika tuore jenkkiauton omistaja ja haluaisinkin tietää miten otsikon mukaiseen pakuun saisi maltillisesti lisää löylyä. Täytyykö heti tehdä myös muutoksia vaihdelootaan vai riittääkö jokin perushuolto? Entä perä.. välityksiltään varmaan hyvä, mutta en tiedä onko lukollinen (tuskin) ja että kestääkö lisätehoja.
    Eikä se haittaisi jos saunditkin paranisi hieman.
     
  2. rodge89

    rodge89 1st gear

    Niin ja moottori on 5.2l pikkulohko 318.
     
  3. rb

    rb Double Gearhead

    isalmela tykkää tästä.
  4. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Se koppa on niin painava, että siinä ei pikkupiristykset auta.
    Jotta tehoeron kuomaa, olisi varmaan järkevintä vaihtaa uudempi 5.9 magnum kone tilalle.

    Omassa tuo kone ja siinä on jo eroa 5.2een
     
    rb ja ramman tykkäävät tästä.
  5. rb

    rb Double Gearhead

    Joo.... Ehdottomasti fiksuinta vanin kohdalla olisi vaihtaa siihen 360cid motti.

    318:n alavääntö on niin olematonta, että vähänkin isommassa ylämäessä laatikko alkaa jo hakea pienempää.
    Toki meneehän se 318 sitten kun sitä polkee, mut vanin tyyppiseen kapineeseen se ajotyyli ei oikein sovi.
     
  6. ramman

    ramman Double Gearhead

    Jos on alkuperänen A500 laatikko niin ei sitten mitään hirveetä lämätiskissä hurjastelua kestä.
     
  7. rodge89

    rodge89 1st gear

    Ok, kiitos kommenteista.
    Jos haluaisin kuitenkin pitää mahdollisimman paljon alkuperäistä tekniikkaa, niin millaiset mun mahdollisuudet on tuon 318 mosan kanssa? Onko kenelläkään onnistunutta reseptiä. Mullehan riittäisi n. 200-250 vääntävää hummaa. Alunperinhän siinä taitaa olla aika vaatimattomat n. 150hp.. vääntöä en edes tiedä.
     
  8. rodge89

    rodge89 1st gear

    Budjetti n. 4000€.
     
  9. rb

    rb Double Gearhead

  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tuohon jos istuttaa ylävireisen moottorin pitkiin välityksiin ja isoon painoon niin päivittäisajo on samanmoista kuminauhaa. Saako noin uuteen laittaa ahtimen? Tonnin turbotus.
     
  11. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Muistelen että siinä 318ci motissa on 200hp ja 400-420Nm nurkilla speksit.
     
  12. J.J.

    J.J. Gearhead

    390 stroukki, kannet käy läpi, pellisatsit, nokka, imusarja kaasari.
     
  13. ramman

    ramman Double Gearhead

    vanissa 170 hp ja olikohan jotain 240 nyyttöniä jos on siis sillä kakspisteruiskulla niinkuin varmaankin on ?uudemmassa magnumissa oli toi reippa 200.
    toi rb.n linkittämä vaihtoehto varmaan helpoin saada lisää löylyä ja sitten tietysti joku 727 laatikko sinne perään, että kestää koneen tuottaman tehon.
    Saattaa olla jopa lukkoperä tuossa, mulla oli ainakin tollasessa lukko ihan tehtaalta.
     
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Ei kai siinä A 500 laatikossakaan muuta heikkoa ole, kun loikkari.
    Ja onko niitäkään kukaan muu rikki saanut kun Karpov..:odroll:

    Sen kanssa kun ymmärtää käyttää sitä vaan moottoritiellä, niin mulla ainakin kolmen kesän ajelut meni ongelmitta.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    170hv ja 350nm ei sentään 240.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä noita nettiautossakin paljon särkyneitä on ollut myynnissä ja nytkin ainakin yksi missä se temppuilee. 2v sitten rahat kourassa mietin b250 ostoa ja kysyin kolmelta myyjältä mikä loota. Kaikissa a500. Kaksi myyjää tiesi, että loota rempattu aiemmin ja toisella oli uudesta asti huoltokirjat. Siihen oli jo kaksi laatikkoa tehty.




    Myös oma a500 vani tosiaan särky, 220tkm ajettu. Särkynyt laatikki oli entisen omistajan ostama tehdasuusi laatikko yllättäen särkyneen tilalle.


    On mulla about 30 jenkkiautomaattia ollut ja toi a500 ainoa mikä aiheuttanut päänvaivaa.


    No ei siitä sen enempää.






    Peltisarjat ja avarampi putkisto vaan.
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. ramman

    ramman Double Gearhead

    noo. pikku pilkkuvirhe :D
     
  18. ramman

    ramman Double Gearhead

    Mulla meni vaihtoon koko laatikko 100K ajetussa rampassa :odroll: seuraavalla ajoinkii sitten ilman ongelmia toiset 100K ennenku auto meni myyntiin
     
  19. rb

    rb Double Gearhead

    Ei pitäisi vääräuskoisille mopareja myydä.... :odwink:
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sun kolmen kesän ajot tekee siitä lujan lootan :D
     

Kerro tästä muillekin!