4L80e turbiinilukko ei pysy päällä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja mkranta, 12.4.2019.

  1. mkranta

    mkranta 1st gear

    Vajaa sataseen asti kaikki toimi hyvin, sen jälkeen alkaa lukko hyppiin pois/päälle. Talviseisonnan jälkeen alkoi tuollainen käytös. Liittimet ja anturit kyljestä putsattu, vaihdettu. Ei muutosta.
    Kyseessä siis jatkuvalla nelivedolla oleva ysäri kottero josta vikakoodeja turha koittaa metsästää.
     
  2. kelmi

    kelmi 1st gear

    testaa koneen lämpö anturia, lukkohan ei mene päälle jos auto luulee että kone on kylmä
     
  3. mkranta

    mkranta 1st gear

    Menee päälle ja pysyy siihen asti kun nopeuden nostaa noin 95km/h. Sen jälkeen alkaa hyppiin pois päältä.
     
  4. kapa73

    kapa73 2nd gear

    tps?
     
  5. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Kyllä kaikista alunperin sähköohjatulla 4L60/80E-laatikoilla varustetuista laitteista saa luettua sekä dataa, että vikakoodit, kun on vaan oikeet laitteet. Jos on joku jälkiasenteinen, saattaa olla hiukan haastavampaa, mutta ei niistäkään mahdotonta. Kunnollinen testeri/ sopiva testauspaikka kehiin ja koodit esille, ettei mee arpomiseks...
     
  6. mkranta

    mkranta 1st gear

    Vikakoodi ei kerro onko vika turbiinissa, solkussa, öljyissä vai missä. Kaasupolkimen asennolla ei ole merkitystä. Lukko menee päälle 70 paikkeilla ja pysyy siihen 95 asti. Sen jälkeen alkaa humppaan edes takas vaikka laskis nopeuttakin.
     
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    mikä vika koodi löytyy.ja jos ei vehkeitä millä löytyis vaihda pressure plate ja kaikki solkut,reilu satku ulkomailta.kyllä sieltä lootasta saa niitä koodeja syyn etsimiseen.
     
  8. mkranta

    mkranta 1st gear

    Yhdet ehjät käytetyt solkut tuli vaihdettua ja uudet öljyt. Loppujen lopuksi vikapaikaksi ilmeni kuitenkin tps. Sen uudelleen säädöllä on lukko pysynyt päällä 200 kilsaa. Arvoin tyhjäkäynti jännitteeksi 0,35V. Uusi osa tilaukseen..
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  9. mkranta

    mkranta 1st gear

    Onko kellään varmaa tietoa TPS jännitteestä tyhjäkäyntiasennossa?? Siis 6.5d kattila pelkällä lootan ohjauksella. Vielä parempi jos olis oikea resistanssiluku, ei tarvitsissi puhkoa piuhaa uudesta sensoristakin
     
  10. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    En kyllä tekisi yhtään mitään muuta ennen kuin olisin varma että jarrupoljin ei yhtään roiku. Poljinhan pitää pysyä ajossa aivan yläasennossa, koska muuten katkaisijat polkimen takana ei toimi oikein. Yksi katkaisijoista vapauttaa tottakai turbiinin lukon kun poljinta painetaan. Paljonajetuissa polkimet usein roikkuu kuin norsun muna.
     
  11. mkranta

    mkranta 1st gear

    Vikahan löytyi tps sensorista. Jarruvalo kytkin eliminoitiin ensimmäisenä.
     

Kerro tästä muillekin!