Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    300 hp siellä kai pitäs olla, ja suncoastin laatikko jenkeissä kai laitettu, sen jälkeen ajeltu se 150t mailia...
     
  2. tsipi

    tsipi Gearhead

    No luulis olevan asiallinen loota ainaki...

    Tosin eipä nuo nimekkäät laatikotkaan mitään oikein tuon tyyppisille ongelmille mahda.

    Hämmentävää kyllä että laatikko toimii tuosta huolimatta. Ylimääräinen lukkorengas? :)
     
  3. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    en kyllä itse ihan heti keksi että mikä idea siitä DSS;stä olisi ellei siinä olisi sitä laakeria...ei se runko sentään niin löysä ole että holtittomasti vääntyilis.

    se laakerihan estää ettei simpukan akseli väänny kun käännellään isoja renkaita pienessä vauhdissa(paikallaan ei siltikään) näin ollen säästää simpukkaa ennenaikaiselta kulumiselta.

    Mutta eipä se tuki juurikaan auta 80kmh ajattessa, jos luikertelee niin muualla on vikaa.
     
  4. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    Nii, onhan tuolla vedetty lavettia yms. jenkeissä, eikä ihan helpolla tieten oo päässy edellisellä omistajallakaan, voihan siellä olla loput lukkorenkaasta vielä paikoillaan, kun ei oo meno vielä loppunu, öljyt oli puhtaat, vähä tummat, eikä ö-pohjassakaan mitään pakoista irronnutta muhjua kummempaa löytyny, voi olla viime hetket tehä käyttökunnostus tuolle ennenku poksahtaa koko paska :odbiggrin:

    Sen verran sörkin nuita mäntiä tuolla, että että kaikki heiluu koloissaan, että ei oo enää paljo tiivareista jäljellä.
     
  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    Juu, nyt vielä perkaat ja teet siitä laatikon vuosiks eteenpäin kohtuu kustannuksin. Poksun jälkeen sama operaatio saattaa omata hieman eri hintalapun :)
     
  6. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    Mutta siltiki, jos ruuvais fullerin, sillä viihtiski ajella vielä vuosia:)
     
  7. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    ... ja jn-tradingiltä lähti hilut tulemaan, ja ameerikan Jones alko pengastamaan purkaamoo, jos löytys 12 tappinen cummari jossa jo valamiiksi fulleri perässä, muuta ihmeellistä kai tuossa lie ku kytkin kopassa pitää olla startti kuskinpuolella?
     
  8. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, kattelin silloin kans niitä osia ja hintoja lootaan ja totesin sitten että jn-trading ne toimittaa. Masterkitin pelkästään kotijo ebaysta toimitettuna ja kyseisen toimijan välinen hintaero oli käytännössä, ei mitään. Jossain osissa olis saattanu olla mutta en viittiny siinä konkurssissa enää nyhrätä. Nurola toimitti ne kaverille osat suoraan ja kaverini tilasi sitten purkamisen ja tarkistuksen jälkeen mitä vielä tarvitsi. Osathan siinä maksaa ja työt on vaan murto-osan. Aikaa ei ollu ja huonot tilat, eikä ylivaihteelle purulle ja kasaukselle tarvittavaa prässiäkään. Sitte sillä on kymmenien vuosien kokemus erilaisten automaattien laitosta ja minulla vaan kahdesta ja eipä tuossa ole ollut moitittavaa vielä 1,5 vuoden jälkeen (koputtaa puuta).

    Kyllä manuaali olis kolee, tulis semmonen rekkafiilis ku ajelis vaikka ei ole edes e-korttia ku pikku vaan. 1gen manuaalilla, pitkällä kopilla ja nelivedolla olis pop.
     
    ReDDot tykkää tästä.
  9. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    Just vielä sekin kuhn on tässä suomen niemellä tuo paja, saa puuttuvatkin osat nopeesti, eikä tartte jännätä tuleeko tullin kautta, ja millon ne sieltä saa. Ulkomailta tulee tilattua jos ja kun hinnoissa on isompi ero, viime keväisessä etunapa-remontissa säästi jo satasia kun tilas jenkeistä, osat oli kuitenki viikossa perillä...
     
  10. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Kuinkahan kova painiottelu kakkoskopassa tulee ton apparin puolen kaapparioven kanssa? Ylenpi salpa aukeaa, alempi ei. Oven alareuna lonksuu kyllä hitusen. Eka erä päättyi tasapeliin: aukaisukahvassa on tangot kiinni, tangot liikkuu ja myös alapäästä on tanko paikallaan ja se vipu liikkuu äärisentoonsa asti tangolla ja käsin vetämällä. Vielä ei auki asti ole päästy kampeamalla kakkosnelosella takapenkin jalustaa vasten, perstaklaamalla ovea, hakkaamalla ovea puun pätkän välityksellä kuminuijalla. Liuotusta annettu tosin vasta puolisen tuntia. Ja kaikki nämä samaan aikaan kun pitää aukaisukahvaa auki.
     
  11. ReDDot

    ReDDot 2nd gear


    Juu, mulla meni kuskinpuoleinen jumiin pari talavee sitten, ihan tarkkaan en enää muista miten se eteni, muutta ovi piti irrottaa saranoilta... olikohan että ovipahvia sai sen verta kangotettua et sai alalukon pultit auki, mutta se ei vielä riittäny että oven olis kokonaan saanu auki, sitten jostain välistä sain saranan pultit aukastua, räikkälenkki on kova sana tässä operaatiossa, osanottoni ja voimia, ainaki mulla meleko vittumainen homma.

    Edit: Kun nyt muistelelen, osa saranapulteista tais aueta hytinpuolelta, en ottanu takapenkkiä sillon pois, nyt ottasin kyllä, ei olis ehkä niin verillä kädet
     
    Muokattu: 22.4.2019
  12. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Ovipahvin sai kokonaan pois, se on jollain edelliselläkin omistajalla ollut ainakin osittain irti ja kaikki tatit jäi tietty oveen kiinni. Taka-alanurkkahan ei mahtuisi edes irtoamaan, mutta pahvia mahtui liu'uttamaan auton perää kohti sen verran, että se vikakin tatti luiskahtaa ovipahvista pois. Pääsisköhän tuolta takapilarin puolelta saranan ja auton korin välisiin pultteihin käsiksi? Näkyy ainakin pultin päät ulkoapäin. Eli takapenkki kulmapotkun siivittämänä pihalle ja sisustamuovi kopin takanurkasta pois?

    Mahtuuko toi ovi saranat irrotettuna kuin hyvin pyörimään sen salvan ympäri vai tuleeko siinä vaan joku asento missä se laskee irti? Mulla tuntuu olevan se salpa periaatteessa auki tai tuulihaassa ja ehkä se vastakappale on liikkunut ulospäin kun oven alaosa pääsee lonksumaan mutta ei aukea. Tai sitten on vaan se lukkolaite niin tuhannen päreinä että pitää tyytyä vaan toiseen toimivaan takaoveen.
     
  13. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    ovipahvin ku irrottaa, saa alalukon mutterit irti, sitten tosiaan sieltä takapilarin puolelta sai just ja just aukastua sarananpultit, ni sai oven nostaa pois paikoiltaan, piti käydä hallilla oikeen tutkimassa, takapenkin ku ottaa pois saa hiukan paremmin tilaa.

    alemmille pulteille olis haussa kummankin puolen alalukot, apparin puoli on jumittunu onneksi auki asentoon, kuskinpuolesta ei jääny mitään ehjää ku teurastin sen irti siitä lukitustapista
     
  14. smgt

    smgt 3rd gear

    Onko lähellä Kajaani-Paltamo akselia deliveryille erikoishylsyä kellään? Myyä tai lainata.
     
  15. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Governor 3k springsien asennuksen jälkeen tyhjäkäynti oli tonnin ehkä 1100. Pienensin silloin ruuvista. Nyt lisänny ruuvista jo kerran ja taas kuumana välillä sammuu. Pitäs lisätä kai taas. Mistähän johtuu? Niin, en ole tarkistanut vielä sitäkään miksi ei kierrä kiihdyttäessä kuin noin 2600rpm ennenkuin vaihtaa. Paitti ykkösellä menee 3050rpm ennenkuin kakkonen lojahtaa pesään. Liittynee jousiin kun ennen niitä oli stabiili tyhjäkäynti aina.
     
  16. Sami_H

    Sami_H 1st gear

    Ootko kattonu sitä tyhjäkäyntiruuvin päätä, kuinka kulunut on?

    Voiman puute, ei jaksa kiertää enempää.
     
  17. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Jos jouset ovat liian tiukalla niin se vaikuttaa myös tuohon tyhjäläyntiin. Mulla oli samaa ongelmaa niin löysäsin naksun molempia jousia ja cumminssi alkoi käymään nätimmin tyhjäkäyntiä eikä sammuillut enää.

    Jos sulla on vakioennakko käytössä, niin voimaa ei yläkierroksilla ole, että se jaksais kiertää joka vaihteella 3000rpm.
     
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tuohon jousien väärään säätöön ja tiukkuuteen minäkin vähän niinkuin päädyin. Sinne kun hankala luukulle ylettää ja nähdä niin on vaan siirtynyt mutta nyt ei kelitkään haittaa vaikka avais pihallakin. Olen antanut itselleni kertoa että kaikki pumput ovat yksilöitä ja jousien tiukkuus on kokeiltava ja ohjeissa annetut mitat studin päästä lautaseen mitattuna ovat vain lähtökohtia. Haarukka näyttäisi olevan 0.020-0.080 käyttäjien kertomana ja omissa jousissa mukana olevassa ohjeessa 0.040-0.050. Laitoin 0.050 kun entisissäkin oli sen verran. No oliko amerikan Jim ronkkinut jousia kun pumppua kerta oli ? Ei mainintaa, mutta jos niitä tiukennettu niin paljonko se oli tiukannut? Eli kokeilemalla se on tehtävä kuten mikä tahtojaan virisäätö.

    15,5 astetta on ennakko, isommat suuttimet, 59psi ahto, fuel plate vaihdettu niin että voi se voimanpuutekin kyllä vaivata ja aiheuttaa ettei kierrä vaihteella.
     
  19. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead


    Mielenkiinnosta, mikä turbo sulla on käytössä?
     
  20. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ptruuu, otetaas pakkia. Siis ahtopainemittari näyttää kiihdyttäessä 29psi mutta papereihin oli merkitty 59psi. Tolla isommalla luulis että pahvit lentää välistä maata kiertävälle radalle.

    Niin että 4d sedan, älä innostu liikaa virheeni takia.
     

Kerro tästä muillekin!