ACS 2019

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Marklin, 30.1.2019.

  1. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Oliko kukaan huutokaupassa paikalla?Montako löysi uuden omistajan?
     
  2. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Lähin puolenvälin jälkeen meneen, mutta olin yllättynyt että aika moni meni kaupaksi. Tosin suurin osa taisi olla nettihuutokauppa jo tarjottu. Oli kiva kanssa nähdä lopullinen lista.
     
  3. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Sama mielikuva sivukorvalla seurattuna.
     
  4. Jamboolio

    Jamboolio Gearhead

    ACS 2019 VIDEOTA

     
    chevy-kane ja kimmok2014 tykkäävät tästä.
  5. whipslash

    whipslash 1st gear

    Oikeastaan ainoa auto, joka sävähdytti näyttelyssä oli tämä vihreä Tritium, Suomessa valmistettava sähköauto. Tehtaan omistajan kertoman mukaan siinä on 3000Nm tuottava sähkömoottori. Latauksella 300km, voi ladata vaikka P-paikan lämpötolpasta! Autoja valmistetaan Uudellamaalla ja yksi toimitetaan lähiaikoina Espooseen ! Hinta selviää valmistajalta. Kiinnostava peli.

    Toinen hauska auto oli, 1/2 Dodge !

    Jotenkin tuntui siltä, että samoja autoja oli uudelleen näytillä. Eurot/japsit olivat suosittuja rakentelun kohteita tässäkin näyttelyssä.

     
  6. debner

    debner Gearhead

    zilu, jknR, Gary Grand ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

  8. miguelo

    miguelo Gearhead

    Jaahas, mukava jos kauppa on käynyt ja huudot nousseet sen verran korkeiksi, jotta osa ajoneuvoista on löytänyt uuden omistajan.

    Otetaan esimerkiksi vaikkapa tämä huippuhieno Chevelle:

    https://www.nettiauto.com/chevrolet/chevelle/10386211

    Ilmoituksessa on linkki huutokauppaan, sininen painike josta aukeaa tälläinen näkymä:

    https://www.huutokaupat.fi/autot/henkiloauto/chevrolet-chevelle-coupe-1965

    Autosta tehty ennakkotarjous oli näköjään ollut 22000 €, mikäköhän mahtoi muodostua lopulliseksi hinnaksi paikan päällä huutokaupassa?

    Tuossa vielä nuo kaikki FHRA:n huutokaupassa olleet ajoneuvot:

    https://m.nettiauto.com/yritys/acshuuto?page=1
     
  9. always bb

    always bb Gearhead

  10. TLE

    TLE 1st gear


    Chevelleen ei tullut yhtään huutoa paikanpäällä, se jäi ennakkohuutoon 22000e.

    https://m.nettiauto.com/chevrolet/chevelle/10428367?vifAdCount=0&vifNav=Y

    Nyt myynnissä pyynnillä 27900e, mikä varsin kohtuullinen aidoksi Supersportiksi.
     
    miguelo tykkää tästä.
  11. spede

    spede Gearhead

    Chevele muistaakseni 22 000e
    Ei myyty.
    Vihreä 1971 impala 20 000e meni kaupaksi.
     
  12. jknR

    jknR Gearhead

  13. Jamboolio

    Jamboolio Gearhead

    ACS '19 harrasteparkki matskua

     
    Roberto, faffeli, Mokaman ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. janiluo

    janiluo Gearhead

    Tämä näyttelyssä ollut yksilö oli onneksi LS-moottorilla ja Mika Salo oli testannut autoa radalla ja kuulemma kehunut ...
    :rolleyes:
    - Jani -
     
  15. chevy-kane

    chevy-kane 2nd gear

    Vuoden 2019 American Car Showssa oli ilmainen harrasteparkki. Tai oikeastaan, kuten tiedetään, mikään ei ole ilmaista, vaan siinä olevien autojen pysäköinnin maksoi FHRA. Tämän sovittiin toimivan niin, että kun auto ohjataan harrasteparkkiin, syöttää harrasteparkkia talkoilla hoitavat harrastajat parkkiin ajaneen auton rekisteritunnuksen EuroParkin järjestelmiin. Rekisteritunnus yritettiin syöttää heti sisäänajon jälkeen, jotta se ei jää tekemättä ja lyhyetkin pysäköinnit tulevat huomioiduksi. Oli myös sovittu, että järjestelmään syötettyjen rekisteritunnuksien pysäköinnistä EuroPark laskuttaa FHRA:ta. Kuitenkin järjestelmässä olevien vikojen johdosta lähellekään kaikkien autojen rekisteritunnusta ei pystynyt kamerakuvista automaattisesti lukemaan, vaan nuo kuvat menivät selvittelypinoon. Autot eivät siis näkyneet järjestelmässä sisään ajaneina välittömästi sisäänajon jälkeen ja siitä johtuen ei niiden pysäköintiä pystynyt maksamaan, kun ei kerran autot järjestelmän mukaan olleet sisään ajanutkaan. Selvittelypinosta syötti Europarkin väki näyttelyn aikana ja sen jälkeen rekisteritunnuksia ihan hartiavoimin, manuaalisesti kuvista kilpiä bongaillen järjestemään. Nämä jälkikäteen sinne ilmestyneet autot näkyivät asiakkaille maksamattomina pysäköinteinä jos he kävivät niitä katsomassa. Kun asia selviteltiin näyttelyn jälkeen EuroPark ja FHRA tekivät sopimuksen, jossa FHRA kuittaa kaikki maksamattomat harrasteparkit maksamalla niistä erikseen sovitun summan. Näin ollen kenelläkään ei pitäisi olla pelkoa siitä, että maksu tulee kotiin tai ainakaan korotettuna. Mikäli kuitenkin tällaista tapahtuu, kannattaa olla yhteydessä suoraan EuroParkiin. Messukeskuksessa oleva uusi pysäköintijärjestelmä on nopea ja joustava, mutta siinä on vielä bugeja, joita korjataan koko ajan ja pyrkimyksenä tietysti on, että tällaista ei enää tapahtuisi.

    Terveisin,
    LEQ
    Leo Laurell
    FHRA
     
    rb, Gary Grand ja jknR tykkäävät tästä.
  16. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Kyllä mä mieluummin ajan jonottamatta sisään ja ulos, maksaen pysäköinnin jossain välissä sovelluksella, kuin jonottelen mennessä portilla pysäköintilippua ja sitten taas jonotan maksaakseni sen, ja jonotan ulos ajaessa kun edellä oleva perttieinari on hukannut parkkitikettinsä eikä pääse puomista ohi.
     
    Mikkis, jknR, miguelo ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Jarnolle laitettu 12€ omasta pussista.

    Ei sitten harmita näin aurinkoisina päivinä Buickilla ajelun lomassa.

    Oikein kivaa kesän jatkoa.

    Ps. Mitä muuten pidit näyttelystä?
     
  18. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Kiitos

    Buickilla ajelu harvemmin harmittaa, vaikka olisi maailma muuten pystyssä :D

    Positiivinen setti kokonaisuudessaan ja näyttelyn tasosta oli myös vaikuttunut Etelä-Afrikkalainen vieraanikin.

    - harrasteparkin jaottelu eri merkkeihin/konserneihin oli hyvä ajatus.

    - sisällä hyvää oli kauppiaiden siirtäminen pääosin omalle osastolleen.

    - paljon asiallista kalustoa ja joissain jopa panostettu rakentamisen aikaisiin kuviin ja tarinaan.

    Jos ny jottai haluaa kehitysmielessä sanoa, niin voisikohan autojen esillepanoa jotenkin 'yhtenäistää'? Meinaan sitä, että välillä tuli fiilis notta esim. GM:t oli tässä, ja sitten jostain Valvoline tyttöjen bosien takaa singahtikin vielä silmille joku Camaro.

    -JJ-
     
    Muokattu: 25.4.2019
    Mikkis tykkää tästä.
  19. 1320

    1320 Gearhead

    Hyvä näyttely oli taas, Amerikanautohallissa riitti hienoa kalustoa ja Classic Car puoli oli ehdottomasti hyvä lisä, hienoja pelejä sielläkin! Tuninkihallin kiertämiseen ei montaa minuuttia tänäkään vuonna mennyt, mutta eipä ne minua pahemmin häirinneetkään kun se ärsyttävä bassojumputus ei ainakaan mun korviin pahemmin kantautunut.

    Harrasteparkissakin oli hyvin katseltavaa. Ensi vuonna taas.:odwink:
    Tuolla on iso kasa vaihtelevan laatuisia kuvia, jos joku vielä jaksaa kattella.
    https://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat+2019/FHRA+American+Car+Show+19.-21.4.2019/
     
    jariha, chevy-kane ja cdv70 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!