-73 Chrysler Town&Country

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja MJF, 28.10.2015.

  1. MJF

    MJF Double Gearhead


    Näillä ohjeilla varovasti vääntelinkin karmia, mutta rakoa on liikaa :D
    Kyllä tuo nyt taas asiansa ajaa, korin puolelle lisää tiivistettä niin ei niin pahasti tohise... Enää suhisee vain pienesti karmin välistä.
    Tuo suurinpiirtein tekeminen on kyllä huomattu tämänkin auton kanssa aikasemmin. Peräkontin yhdestä panelista puuttui yksi ruuvi purkaessa. Kun sain panelin irti, selvisi miksi se puuttui. Kiinnike oli hitsattu niin vinoon että vastakierre oli puoli tuumaa paikastaan sivussa :eek: Tätä on tökitty lokasuojaan parikin kertaa. Vänkärin suoja ja etuovi on joskus maalattu uusiksi ja lokasuoja on taas rutussa. Oli siis jo ostaessa.
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    /\ ilmanko se amerikkalainen tekikin runsaasti HT-koreja. Jäi toi karmien oikaisu väliin. Yksi työvaihe vähemmän ja halvempi tehdä.;)
     
    palontie, Inlinee, Filth ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    Sisätiloiltaan kuiva jenkki on luksusta.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kuun vaihteessa meni leima vanhaksi. Aamulla ajoin konttorille ja nyt on vuodeksi taas uusi. Vänkärin takarummusta valuu taas jotain, pitää käyttää jossain välissä auki. Ei muuta huomautettavaa.
    Rekisterikilven valot ei vieläkään toimi, mutta kun ne ei halua irrotakaan että saisi polttimot vaihdettua :(
     
    Visa, isalmela ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Meinasin näyttää autolle maantietä ja käydä Kokkolan american car showssa. Päivällä otin jakkaran pihalle auton viereen ja hankasin kuskinpuolen puuviilujen jämät pois. Kolmisen tuntia sai hangata takaovea ja takakylkeä, toki vielä jäi listojen alle ja pieliin. Mutta siistiytyi kummasti :) Kuskinpuoli onkin ollut enempi valokuvauksellinen muutenkin, vänkärinpuoli on karumpi :D Koneeseen piti tilata uusi laikka, juuri ja juuri sai tehtyä loppuun asti entisellä. Pitää ens viikolla jatkaa toiselle kyljelle.

    [​IMG]
     
    ImpJay, VintageSpeed, Camino'79 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    On kyl. Nyt tulee toi väri enemmän esiin kun sitä on enemmän :) Onko toi "Chestnut metallic" vai "Tahitian gold metallic", jokatapauksessa ihanan 70-lukuinen.

    [​IMG]
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    Eipä muistanut katsoa fendertagista koodia, mutta eiköhän se ole juuri tuo chestnut metallic.

    Kokkolan reissu heitetty, semmonen 250km tuli mittariin lisää. Korvissa soi oventiivisteiden humina, muuten kai tuolla olisi ilo ajella pitkää matkaa :) Paskanenkin on, pitäis jossain välissä vähän puunata puhtaammaksi...

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    ImpJay, esmi ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    On se tuo C-koppa Moparin konepellin "kenttä" kiva katsella. Polaran kanssa ulkoilutin perjantaina. Semmonen 80 km lenkki. Näkymä konepellin yli oli samantyyppinen. Hehtaareja riittää....
     
    ImpJay, Gary Grand, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

    Takarengas oli yhtenä päivänä tyhjänä kun kävelin ohi, laitoin ilmaa niin parissa päivässä tyhjeni. Tänään kerkesin vasta tutkailemaan ja ruuvihan siellä oli kulutuspinnalta läpi. Koiranpaskalle selvisi onneksi siitä.
    Vänkärin kylkikin on nyt hangattu viiluista, melkeen kolme laikkaa meni hinkuttaissa. Pitää jossain kohti liimata uudet teipit, mutta toistaiseksi saanee olla nyt noin. Listoja ei uskalla mennä purkamaan ennen kuin on pakko ja pitäisi löytää säkillinen klipsejä varalle. Tietäisi vaan etukäteen mistä löytäis uusia...Ja sitä ennen pitää vielä hitsata vänkärin lokasuojan alareuna ja maalata se saman väriseksi kuin autokin.
    Takaoven kahva tuli vaihdettua myös. Alkuperäinen oli aika pahasti ruvella ja akseli oli jossain välissä hirttänyt kiinni ja väkisellä vääntäessä oli runko katkennut. Ehjä tuli ameriikanvoorumilta purkuautosta, suht hyväkrominen ja sai putsattua herkästi liikkuvaksikin. Lukko itsessään vaati vähän säätöä, onneksi siihen oli tehty sellainen. Ennen säätöä kahvaa sai kääntää puolet liikevarasta ennen kuin vipu otti lukon vastakappaleeseen. Nyt aukeaa takaluukkukin kikkailematta :)
    Sähköjohtoja yritin penkoa kans, jotain pientä hämärää on sähköissä. Toissatalven remontin aikana mittarivalot ja takaluukun lasi lopetti toimintansa. Yks puhki ruostunut tuplarele löytyi vänkärin kikpanelin takaa mistä oli liittimiäkin ruostunut. Tuola kulmalla on kyllä ilmastoinnin hiluja, en vielä saanut selville mikä se on. Pitää ottaa sähkökaaviot työnalle...

    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]
     
    12345678910, foxkiller, ImpJay ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    On se massiivinen ilmestys..:odeek:..kirjan peto.:lol: Komea laitos!

    Pikkusen on päässy heikkoon happeen tuo rele. Onko siellä nurkalla muita kosteusongelmia?:odroll:
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Iso kuin mikä. Ennenkin olen tirskunut yhdelle sukulaismiehelle joka jaksaa selittää farkku mondeon valtavista tiloista. Aina muistutan, että sinä et ole pethefarkkua nähnytkään...:p:p:D
     
    mukko, foxkiller, ImpJay ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Nimenomaan :D huvittaa kun on "isoa" farmarivolvoa ja mersua jne. Ni kovinpa tuo eemelimesekin näytti pieneltä kun oli parkkeerannu käppyrän viereen :rotfl:
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  13. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    [​IMG]
     
    MJF ja isalmela tykkäävät tästä.
  14. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Kyseinen lossi nähty eilen myös Kemissä Sauvonväylän siltaa nousemassa kaupungista pois päin.....ite tuli tapahtumassa käytyä aamupäivästä ja ei kovin kauoo oltu kun juniori halus jo pois = ).
     
    MJF tykkää tästä.
  15. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tulit vastaan siinä Haaparannan liikenneympyrässä lauantaina puoli viiden maissa. Oltiin Lincolnin kanssa liikkeellä, vaan en kerenny morjestaa
     
    MJF tykkää tästä.
  16. MJF

    MJF Double Gearhead

    Lauantaina tuli tosiaan käytyä Haaparannalla rouvan kanssa, tai eilen sieltä vasta kotiin ajeltiin. Pisin yksittäinen reissu tähän astisista, reilu 560km. PPRCudan kanssa poristiinkin paikanpäällä, teitä toisia en kyllä hoksannut :D Siellä kun oli joku muukin Autolla liikenteessä niin edes kaikkia ketkä nosti kättä en itse rekisteröinyt, emäntä sanoi vierestä monta kertaa että tuokin nosti kättä. Motarilla menee mukavasti 75-80mph mittarinopeutta, korvatkin tottuu huminaan jo pidemmällä matkalla :D Kulutustakin piti taas katsoa. Koko reissun kulutus oli 17,7 litraa, sisältäen paikanpäällä pyörimiset ja moottoritiet joka suuntaan. Paluumatkalla katsoin katsoin vielä erikseen Kemi-Oulainen välin, sekin ihan nopeusrajoitusten mukaan ajettuna meni 15,6 litraan.

    Kesälomalla ajelinkin melkein kaikki omat ajot tällä, nyky-Moppe oli emännällä ja volkkari telakalla. Mitään ei ole tarvinnut tehdä, ajaa vain. Muutama huomio on kyllä tullut tehtyä mille pitää tässä tehdä kohta jotain. Thermoquad on alkanut oireileen jotain. Lämpimänä kun sammuttaa ja käy esim kaupassa niin sahauttaa pitempään käyntiin. Just sen verran pitkään että kiusallista sahata jos joku kuuntelee vieressä. Vielä ei ole kukaan tullut sanomaan etteikö lähde käyntiin, mutta kommentteja odotellessa :D Ja kylmästä lähtiessä tuntuu niinkuin ryyppy ei olisi päällä, saa pumpata kaasua ja joskus starttailla useampaan kertaan. Ryyppyläppä kuitenkin menee kiinni niinkuin pitääkin ja kiihdytyspumppu ruikkaa normaalisti. Alipaineletkuja oon koittanut katsella ja kiristellä kaasarin ruuveja, mutta mitään erityistä ei ole sattunut vielä silmään.
    Toinen on vilkut, ne ei näy minnekään. Tästä tulikin jo kommenttia anjoviskuskilta töötin muodossa, ei ilmeisesti takavilkut näkyneet auringonpaisteessa. Noihin olen miettinyt led-polttimoita, en vaan vielä ole etsinyt saako niitä suomesta jostain. Taakse punaiset polttimot ja eteen oranssit, kirkkaat on kuitenkin jotain sinisen sävyisiä.

    [​IMG]
    Kuvaa klikkaamalla pääsee Haaparantakansioon

    Vetokoukkukin olisi kiva olla olemassa, saisi kiskoa näitä aarteita tällä eikä tarvisi nykyautoihin turvautua :D

    [​IMG]

    Tällä hetkellä kevään katsastuksen jälkeen ajettuja kilometrejä 2260.
     
    12345678910, Gary Grand, isalmela ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Ny täytyy sanoa, että tuohan on taloudellinen.
    Mulla Polara hörppii 19:sta lukemia. Ja on säädössä kun Ojalan Jukka BB-motorsilla tyrkkäs dynolla arvot kohdilleen.
    Menee kivasti ja pirun kiva ajaa.

    Saattaa muuten olla, että tehtaan oma thermoquadi on jo kehittyneempi kuin tuollainen Edelin 600 cfm:n yleiskaasari joka on Polaran nokalla.
     
  18. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Sulla lienee square bore -imari, jos muistan oikein Polaran olevan 68.
    TQ on spread bore, eli pienet ensiöt ja isot toisiot, joten pintakaasulla tuommoisella pääsee nätteihin lukemiin.
     
  19. Eikös Edeli ole Carterin AFB:N kopio/lisesenssi. Ja AFB esteltiin jo 1957.

    Tuo Thermoquad taisi olla viimeinen Carterin keksintö, joka tuli 1971. Eli siinä mielessä ainakin.
     
  20. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Riippuu Edelistä. AVS, AVS II, Thunder Series, jne.

    Thermoquadistakin on vauhtiputkaversio, jonka runko on alumiinia, mutta nyt en muista nimeä tai valmistajaa. Alkuperäisen runko oli fenoliformaldehydiä (PF).
     

Kerro tästä muillekin!