5.0 TBI ei saa soppaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 21.4.2019.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo eihän tuo tbi mikään ihme laite kulutuksen tai päästöjenkääm suhteen ole vs kaasari.


    Joo avaimesta käyntiin säällä kun säällä, kivaa oli kun omakin stumppaili laseja putsatessa.
     
  2. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Juu, on hauska omistaa ennen 1978 valmistettu ajoneuvo niin ei ole niin heleskutin tärkeää pelastuuko maailma juuri minun kulkineella kun sitä ei katsastuksessa mitata.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mihin ihmeeseen tarttet katteja?
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Maailman pelastamiseen?

    Ei tommonen kaasaroitu/mekanisoitu 307 ainakaan mee ilman kattia kattiarvoihin. Been there done that. Tai ainakin säädöt on ihan päin vittua ajettavuuta ajatellen...
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Laittaa sen katin vaan leimalle tai säädöt.

    Pienempi vaiva kerran vuoteen kuin tapella tbin kanssa :)
     
    xarper tykkää tästä.
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei ole vielä tullu yhtään sellasta vakiomoottoria jota ei saisi menemään näihin kattiarvoihin säädöillä. Pl. Happiarvo josta ei tartte nyt välittää

    Seosruuvit kiinni ja sytkäennakot pois. Hakkaa lohkoon ja jakajaan merkin katsastussäädöille sekä ajosäädöille.
     
    Muokattu: 26.4.2019
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Onko se auto edes vähäpäästöseksi merkattu otteeseen?
     
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Missä systeemissä viat korjaantuu selkeästi ja ilman hakuammuntaa?
     
  9. speedy

    speedy Double Gearhead

    Mees ny kärpövi välillä tekemään jotain muuta :D
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Hiljaa kun me kaasaroidaan
     
    Karpov tykkää tästä.
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aika monessa kun vika on selkeä kuten näissä tbi tapauksissa lähes aina. Oli sitten vanhempi tai selvästi uudempi auto.



    Jos vaikka auto x kaasarilla olisi xarperin oireilla: ei saa soppaa ja huikalla starttaa. Olisiko paljon vaihtoehtoja mitä tarkistaa tai osia mitä tilata?


    Tai jos joku uudempi ruiskupeli tekis saman...
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No?
     
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Luultavasti vika olisi pumpussa tai tukoksessa, kaasarissa. Uudemmissa olisi pumpussa, suuttimissa, ecussa, tukoksessa, eri anturit kuten hall anturi, ajonestossa,
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Uudemmissa yleensä diagnostiikka fiksumpaa, ei ole liikaa "kaikki vaikuttaa kaikkeen" muuttujia kuten vanhemmissa.


    Kaasarissa bensanpaineen tarkistaa äkkiä eli pumpun puolen, sitten jää enää kaasarin roska tai muu toimintahäiriö jos bensaa tulee sinne asti. Ihanan simppeliä.
     
  15. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Uudemmissakaan diagnostiikka läheskään aina toimi, kaasari tietty simppeli, mutta sillä taas on rajoituksensa käytössä.
     
  16. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Vaikkakin aika samat osat tbi:ssä ja uudemmissakin on.
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Oikeesti toi on laiskuus/osaamattomuus/ei viitti selvittää ongelmaa. Lähetään vaihteleen niitä helppoja, jos se siitä... Ja kun alotettiin, niin laitetaan ny toikin vielä. Jos heti alkaa perkaamaan järjestelmällisesti oireen mahdollisia syitä, eikä hypi osasta toiseen kokeilumielessä, niin aika usein se solmu aukee kyllä.
    E: Toki tietty jos ei viitti hankkia ku lamppumeisselin, niin kokeiluhan on ainoo tie valittavissa.
     
    Camino'79, JoRkKiS, J.J ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tottakai se solmu lopuksi aukeaa, ajan ja rahan määrä sitä ennen voi olla mitä vaan....


    Ja ne tbin "helpot" on yleensä melkeen kaikki anturit mitä se sisällään pitää ja silti jatkuu temppuilu.
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No, tässä ketjussa ollaan sivulla 4, eikä vissiin edelleenkään ole tietoa polttoainelinjan paineesta startin aikana, eikä suuttimen avauspulssia ole indikoitu. Ilman noita kahta tietoa on aika turha tehdä mitään muutakaan.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    en lähtia totakaan allekirjottamaan, kyl uudemmissakin joku matala jännite tekee joka paikkaan jonkun eri koodin ja vian haku on välillä aika ankeeta ollu. Tai ei koodeja, kaikki toimii kun testaa komponentteja diagnostiikasta, auto ei käynnisty. Tai auto tekee jotain tyhmää esim. vilkuttaa hätävilkkuja kun auton on sammuttanu ilman että rele naksuu, ei koodeja.

    Kaasarissakin on esim. uimuriviat aika hankalia paikannettavia tai rungon hiusmurtumat.
     

Kerro tästä muillekin!