Sähköauto-uskovaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja viikinki75, 10.4.2019.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Just eilen ajelin länsiväylällä ja ihmettelin kun Tesla ajoi pitkän pätkän keskimmäistä kaistaa vilkku oikealle. En tiedä poistuiko lopulta kehä kakkosen ramppiin kuskin vai auton toimesta, mutta aika viime tippaan jäi, että pysyi edes asvaltilla.
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jaa juu siis uretaaninussimo!
     
    mikaa7146 tykkää tästä.
  3. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Ajelin aamulla Nissanilla Propilotilla motaria 15 kilsan matkan (+100kmh/100kmh rajoitus) eikä se silloin ainakaan säikkynyt naapurikaistan autoja.
    Kaistavahti ilmoitti taustapeilin punaisella valolla siinä vaiheessa kun ohittaja oli takakatveessa.
    Sama juttu iltapäivällä jolloin menin reilua satasta ajavan Golfin peesiin. Auto piti asetetun etäisyyden vakiona edelläajavan nopeuden seilaamisesta huolimatta.
    Tostä voi valita manuaalisesti ajoetäisyyden edelläajavaan tai sitten sen 60m, 80m tai sen 100m, minkä auto ottaa aina alkuasetukseksi jos muuta ei määrää.
    Vähän se aamulla tyhjemmällä tiellä välillä hidasti jos ohittaja tuikkas heti ohituksen jälkeen eteen ja hiljaisella tiellä etuasetuksena oli toi pitkä etäisyys.
    Jos ajokaistalla on syvät urat, ton ohjauksen avustimen voi napata pois päältä niin ei korjaile urien reunasta reunaan ja valitsee sitten ajolinjan lähempää reunaviivaa. Vakkarin hoitaessa nopeuden ja etäisyyden edelläajavaan.
    Näin tykkään itse sitä käyttää.
    Siinä pitäis olla sama moduli käytössä kuin Teslassa, toki muu toteutus on Jaappanilaista, et saattaa hiukan toiminnaltaan poiketa.
    Hyvänä pidän tässä sitä että edellä ajavan nopeuden pumppaaminen ei tee niin helposti ohituksen tarvetta kuin ilman Pilottia, kun siihen pumppaamiseen ei enää kiinnitä samalla tavalla huomiota.
     
    sämpy tykkää tästä.
  4. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Pyörillä kulkeva pienturkismuokkaamo eli froteehattujen(karavaanari) käyttämä moottorimaja
     
    Roberto tykkää tästä.
  5. atalvit

    atalvit 3rd gear

    Oli kaarana sitten sähköauto- tai bensa-autouskovaisten auto, pitäisi tänä päivänä kaikissa olla ainakin toimiva adaptiivinen cruise... niin paljon on näitä turilaita joilla nopeus vaihtelee ainakin sen 10km/h ilman mitään syytä, olivat sitten motarilla tai maantiellä... :O
     
    belair66, Jussi289 ja Karpov tykkäävät tästä.
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Teslalla tai oikeestaan muskilla on taas paniikki saada ilmaa kuplaan kun kupla on alkanut uhkaavasti tyhjentymään ja tilanne on muutenkin ikävämpi mitä ennen.
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Oli masentava uutinen tuo musertava tappio ekalla kaudella. Jos ei muutu ääni kellossa pian, niin kohta on käsillä valitettavin ja surkein epäonnistuminen tuhanteen vuoteen. Mitä mahtavin tilaisuus ja tuotteet, mutta tuotantoa ei kerta kaikkiaan saada kuntoon. Autoja valmistuu kourallisia ja nekin sekundaa. Tilanteen täytyy olla äärimmäisen turhauttava Muskille.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    teslalla alkaa olemaan jo kysyntäongelmiakin, kaikki ongelmat ei ole enää tuotantopuolella. Noita uutisia alkaa olemaan jo sieltä tältä missä esim. autovuokraajat eivät pysty pitämään fleetissään tesloja koska varaosien toimitus on niin hidasta. Teslan päätös laskea hintoja kertoo myös mun mielestäni että kysyntää ei olekkaan "rajattomasti" vaan autot meinasi jäädä käsiin. yks iso kyssäri on myös panasonicin tekemiset.

    Sitte kun mennään pois "tyhmän rahan" markkinoilta viisaamman rahan markkinoille, on vielä surkeempaa miten teslan tilanne siellä nähdään.

    Muskillakin on mun ymmärtääkseni valtava omaisuutensa panttaus teslan veloista, väitän silti että yksi yhtiön ongelmista on Musk itte. Hänen kyvykkyytensä yhtiön johdossa ei ole vakuuttanut. Hyvä höpisemään ilmaa osakkeeseen mutta sarjavalehtelu alkaa jo painamaan osaketta eikä kukaan usko muskin lätöinöitä enää. Esim. nämä kaikki "taking tesla private, funding secured", robotaxi 2020, "profitable in Q1/Q2/Q3/Q4", profitable in 20XX" yms. mitä ihmettä oikeesti?? Tai se kun se oli uuden gigatehtaansa avajaisissa jossain hiton hiekkakuopassa.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Musk on visionääri, ja heidän kelkassaan ei pysy kukaan jalat maassa oleva. Visionäärit vaatis tiimin ja filtterin ympärilleen mikä pitää heidät aisoissa. Ilmeisesti sellaista ei oikeen ole.

    Hurja ero kun vertaa rivianin touhuihin missä tasasen varmasti kehitetään tuotetta ja rahoitusta ja tuotantoa tasapainossa.
     
    onoff road, Pertti K ja sdfsd tykkäävät tästä.
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    oon ymmärtänyt että muskin kanssa on varsin vaikeeta työskennellä, ainakin porukkaa on vaihtunut aika tahtiin tuolla korkeiltakin paikoilta.

    Rivian vaikuttaa ihan tolkulliselta ja onhan noita sähköautoja ja kehitystä toki GMmälläkin. Foordi oli kai vähän jälkijunassa mutta nyt koittaa Rivianilla saada vauhtia.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kuulemma Teslalla on erittäin intensiivinen työtahti, mikä ei ole ihme jos visionääri pääsee estoitta viljelemään ideoitaan. Heidän arvionsa siitä paljonko johonkin menee aikaa on aina kymmenkertaisesti vituillaan.

    Rivianilla on taustalla Saudien kuningashuone (!), Sumitomo group, Lontoon roope ankat eli pankkiirit, js nyt Fomoco ja Amazon. Ja vielä tärkeempää on mitä heillä EI ole taustallaan, eli miljoona idioottia piensijoittajaa.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mulla kyllä adaptiivinen cruise lisää pumppausta, ei kestä sen kanssa ajella jos edellä menevä ei pidä tasaista vauhtia. Mutta ehkä nekin on kehittyneet viimeisen 15 v aikana.
     
  13. Klassikkoautojen sähköautokonversiot saa minut yökkäämään. Mutta tässä on oman tehtaan pojat tehnyt ihan kohtuullisen nätin:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Gary Grand, ramman ja Pertti K tykkäävät tästä.
  14. zuinula

    zuinula Gearhead

    1700 mailia autoilijan luvatussa maassa ajoa, saldona lähes 10kpl täyssähköautoja:)
    Huumoria löytyi teslakuskilta, joka autotapahtumassa oli jättänyt autostaan "konepellin" pystyyn, kuten muutkin autoilijat:D
    Ei meillä ole vielä mitään hätää polttomoottoriemme kanssa ;)
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tekis kaikille hyvää tämmönen reality chekki sillon tällön kun jenkeistä kuulee niin paljon kaikkea vääristynyttä paskaa.
    Reilu vuosi sitten ajoin kalifornian päästä päähän, ja se on sentään kaikkein sähköistynein paikka eikä niitä sielläkään juuri ollut.
    Tuo seutu missä olit on vielä kaikkein halvimman bensan aluetta niin ei varmaan ole kovaa hinkua kellään teslan ostoon.

    Eikä varmaan trumpistakaan juuri kuullut....
     
    sdfsd ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  16. Kamalaa, että olen taas kirjoittamassa sähköautoista. Tänään Turun Sanomat kertoo, että Turkuun tulee DHL:lle Street Scooter -jakeluautoja.

    [​IMG]
    Se, miksi innostuin postaamaan, niin taannoin oli uutista, että Mersulla oli yritys läpivalaista tai jopa purkaa ajoneuvo, ja tutustua sen teknologiaan.

    Kauppalehdessä on ollut myös juttua tosta kopperosta.
     
  17. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tätä Saksan autoteollisuuden tuhoa on hauska seurata. Samat setit käymässä kuin jenkeissä öljykriisin jälkeen. Koneisto suoltaa tuutista paskaa jota kukaan ei halua, mutta vaihtoehtoja ei paljon ole. Ei ole rahaa kehittää uusia innovaatioita ja yritetään kopioida muita menestyjiä. Lopputulos on se että taas tulee "K-careja", "Pintoja" ja "Vegoja" joilla ajellaan edullisesti hetki ja joita sitten OD 2050 foorumilla mollataan koska onhan se nyt pirun mukavampaa ajella tällä nykyisellä fuusiovetykäyttöisellä ja laadukkalla Kiinan kommunistisen tasavallan Honqilla.
     
  18. Sattuipa Kauppalehdessä olevan juttu sopivasti Punalipusta..

    [​IMG]
     
  19. malvasto

    malvasto 3rd gear

Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!