Mopar Steering Gear korjaussarja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja fxsts, 3.5.2019.

  1. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Millainen turnee on vaihtaa ohjaussimpukan korjaussarja 1965 A-Mopariin. Tarvitaanko jotain erikoistyökaluja vai pärjääkö normityökaluilla ja onko tuossa hommassa jotain erikoista mikä pitäisi tietää?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Yleisesti: sellanen kruunuavain tms yleensä tarvitaan, että saa sen päädyn auki. Koputtelu ei pakosti aukea. Uudemmasta dodgesta piti pulttimopon kanssa takoa perkeleesti. En tiedä onko 65:sessa.


    Ja jos uusi reman edes jonkun laatuinen ja hinta ok niin vaihtoehto.
     
  3. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Kiitos tiedoista, on sen verran pussihousut jalassa että koitetaan ensiksi korjaus-sarjaa ja jos ei onnistu niin sitten hommataan remanufacturoitu ohjaussimpukka tai joku muu ratkaisu. Ongelmana on nyt että ei talven jälkeen halua pitää kaikkia nesteitä sisällään!
     
  4. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Youtubessa on tästäkin videoita esim

    Ja tuolla Chryslerin koulutusta toiminnasta:
     
  5. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Jos simpukka muuten toimii ja vuoto on joko rattiakselin tai sektoriakselin stefasta niin vaihtaisin vain ko. stefat. Oleellista hommassa että, ennen kuin asennat uusia stefoja suojaat teipillä molempien akselien boorituksen. Akselit eivät vaurioidu, mutta tiivisteet varmasti ja taas vuotaa vaikka uudet tiivisteet.
     
    NY4dHT tykkää tästä.
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Noi youtubevideot yleensä aika hauskoja (itsekuvatut). Kaikki sujuu kuin strömsössä ja tossakin naputtelee kevyesti tuurnalla tuon päädyn auki :D

    Ne kaks jotka korjasin ja pajalla avautin moottorisahan kokosella mopolla olivat varmaan vaan poikkeus...
     
  7. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    No niin, olihan melko eeppinen turnee, mutta tulihan tehtyä. Ahdasta on A-body kopassa V-8 vaihtoehdolla. Jahka tehostettu ohjaussimpukka oli käsissä niin availin laitteen pelko persiissä että varmaan just nyt kuulat helähtää lattialle. Mutta onhan meillä tehtaan kirjat joita lukien selvisi että kun vääntää ohjaussuunnassa vasemmalle purkaessa niin paketti pysyy kasassa eikä kuulat helähdä kankaalle. Tiivisteiden ja stefofen vaihto ei ollut kovin kummoinen homma mutta taasen sen ketkulan takaisin asentaminen ja kaikkien asento-shimmien? takia oli taasen aikaa vievempää. Merkkasin kaikkien
    osien paikan niin yllätyksekseni ohjaus ei vedellyt koneen käydessä minnekkään. On tehtävissä oleva homma kunhan on tarkkana ja lukee ohjeet. Tosin en halua tehdä lähiaikoina uudestaan =;^)
     
    Poke ja wilburi tykkäävät tästä.
  8. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Hyvä että onnistui.
    Lienee ymmärrettävissä kirjoituksesta, että nyt kun homman osaa jollain tasolla, niin sulle kannattaa tuoda Moparin simpukka korjattavaksi...... tosin edellytyksenä on varsin tuhti pinkka kahisevaa simpukan mukana ennen kuin mitään tapahtuu.:D
     
    wilburi tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!