Pontiac Trans Am 78

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Aukustus, 21.1.2019.

  1. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Koitin kaivella vanhoja sähköposteja, että ois varmuuden saanut merkistä, mutta ei enää löytynyt. Huippufiksillä Oulussa laittoivat ja heillä ainakin quartsin tuotteet nyt valikoimassa.
     
    stratusdriver ja LPV tykkäävät tästä.
  2. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Tallilla puuhasteltu jälleen, nyt on viimeisetkin puslat autosta vaihdettu Energy suspensionin Hyperflexeihin. Koripuslat vaihteilin viimeisenä, onneki ei ollut jumeja isommin sielläkään. Kuskin alla oleva pusla vähän vastusti, kun pusla oli jo niin paskana, että pultti oli tarrautunut siihen kiinni vaikka kierteet aukesikin. Muutkin koripuslat oli lähes yhtä huonossa kunnossa.
    [​IMG]
    Jarrulevyt meni myös edessä vaihtolistalle, kun vanhat olivat kierot. Uudet pyöränlaakerithan sinne piti samalla laittaa. Viime kesänä on jo satulat ja palat uusittu. Nyt on keulassa alustan osalta kaikki jiirissä ja kovaa ajoa :cool:

    [​IMG]
     
    maxvo2, LPV, Visa ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Päivitellääs vähän moottorin tilannetta, aiemmin jo selvisi laakerivaurion mahdollinen aiheuttaja, tai ainakin osasyyllinen. Öljypohjaa oli suurennettu, mutta sihti ei yltänyt pohjalle asti. Oli käännetty vain vinoon.. Eli kuivana on käynyt, kun ollut kierroksia koneessa.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Nyt on öljynsaantiongelma poistettu Moroson aftermarket osilla ja high volyme pumpulla.
    [​IMG] [​IMG]
    Ja kuten kuvista päätellä saattaa, niin alakerta nipussa. Kansien kasauksen kanssa ollut hieman haasteita, kun nokan peruskehä on muuttunut jne. Muutamia eri keinujen pultteja yms nippeleitä ollut sovituksessa, mutta josko nyt olisi sopivat kilkkeet ja homma jatkuu :)
     
    sleepercooler ja isalmela tykkäävät tästä.
  4. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tuuhan hakemaan inspiraatiota näyttelystä viikonloppuna, vaikka näyttäähän tuota löytyvänkin :cool:
     
    Aukustus tykkää tästä.
  5. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Juu kyllä ois tarkoitus käydä lauantaina katsomassa tarjonta :)
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Mitenkäs teit kampuran takapään Stefan? Tuliko naru vai tilasitko 2-osaisen vitoni tiivarin?
     
    Muokattu: 12.5.2019
  7. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Narutiiviste sinne tuli
     
  8. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead


    Ok

    Mä tilasin TinIndian Performanselta vitonisen 2-osoisen tiivarin. Saas näkee kuin käy. Onko tiivimpi vai ei...
     
  9. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Onko ollut ongelmia narutiivisteen kanssa?
     
  10. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    En mä tiedä ja varsinkaan ei kokemusta. Mopareissa kun on ollut 2-osainen tiivari niin tuntui turvallisemmalta vaihtoehdolta.
    Oli noissa Ponun opuksissa mainittu ja "suositeltu" vaihtoehtona. Päätin kokeilla. Eiköhän tuo naru toimi yhtälailla, kunhan on huolellinen.
     
  11. Visa

    Visa Gearhead

    Mulla naru ei kestäny yhtä kesää kun aikasemman 389 ponun kasasin.
     
  12. jpe

    jpe 3rd gear

    Laitoin omaan Ponuun Buttlerin myymän vitonin, joka on 'yksiosainen'. Tuntuu pitävän.

    Tuo katkaistaan merkitystä kohdasta ja väännetään kampuran ympärille. Katko tiivistyy näköjään asennuksessa.
     
  13. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Noissa Ponun moottoriopuksissa oli mainittu, että narut heikkeni kun asbestin käyttö kiellettiin. Yhtä hyvää korvaavaa materiaalia ei oikein saatu tehtyä .

    Tai varmaankin saataisiin, onhan kuussakin käyty, mutta saattaa tulla hinta vastaan. Tämä nyt oli omaa tuumittelua.
     
  14. J.J.

    J.J. Gearhead

    Itellä menossa just yksi osainen tiiviste koneeseen. Ei jaksa kikkailla sen koiranpaskan kanssa jos ei pidäkään.

     
  15. LPV

    LPV 3rd gear

    Mulla vuoti narutiivari niin, että olin jo tilaamassa tinIn tai butlerin vitonia. Mutta sitten loppui edellinen öljy ja ostin Teboil Classicia. Päivä classikkia ja vuoto loppui. Ilmeisesti tuo öljy turvotti puuvillan sen narutiivarin sisällä ja lopetti vuodon. Kannattaa kokeilla!
     
    grantorino tykkää tästä.
  16. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Okei, no täytyy toivoa ettei hirveesti vuotais :confused:
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Pakko kysyä että miten te ootte saanu sen koiranpaskan vuotamaan?
    Ite useampaan koneeseen asentanu (olds) ja ikinä ei oo vuotamaan jääny, kyllähän se on tihkunu läpi just sen verran että pöly tarttuu kiinni koneen/öljypohjan takaosaan kiinni mutta ei se mitään VUOTAMISTA ole o_O
     
  18. Visa

    Visa Gearhead

    Itselleni sekin on liikaa. Mutta joo koiranpaska piti itsellä sen about pari tonnia ja sitte alkoi pisaroita ilmestymään auton alle. Enitenhän se häiritsi vain sateella ja kostealla asfaltilla, kun heti on neliön kokoinen sateenkaari auton alla. Toki meitä on moneen kuppikuntaan ja toisten mielestä kuuluu jopa asiaan "ominaisuutena" pienet tipat auton alla.
     
  19. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Itse olen sitä mieltä, että tapauksessa jossa moottori on käytetty levällään ja rempattu, niin kyllä sen tulisi pitää kohtuullisen hyvin öljyt sisällään. Vanhalle moottorille voin antaa hieman löysiä tuon vuotamisen suhteen.
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu en mäkään tiputtelusta tykkää mutta tuon koiranpaskan ominaisuuksiin nyt vaan kuuluu että se "tihkuu" läpi jotta se pysyy kosteana. Eli se on ominaisuus EI vika o_O mutta ei se mulla ainakaan oo alkanu tippasemaan vaikka konerempasta on ~9v ja kilometrejä on tullu varmaan ~20tkm. Ja ei oo ollu mitenkään kevyellä käytöllä noitakaan "vähäisiä" kilometrejä :D
     

Kerro tästä muillekin!