Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    Siitähän se viikonloppu alakaa

    [​IMG]

    ja siitä alako vitutus:

    [​IMG]

    Eikö akkumulaattorin männän sisäs pitäis olla kaksiki jousta sisäkkäin, tuolla ei ollu nimittäin yhtään:odconfused:, ihmeen hyvinki toiminu...
     
  2. Ranee

    Ranee Gearhead

    Ei ole nyt kirjallisuutta kotona josta tarkistaa mutta muistaakseni 727 kirjassa luki että siellä voi olla yksi, kaksi tai ei yhtään jousta. Kasaa niinkuin on ollut purkaessa.
    Ei tainnut itelläkään olla yhtään jousta -89 tf 727 joka ollut uudesta cumminsin perässä.
     
  3. 66monaco

    66monaco Gearhead

  4. ReDDot

    ReDDot 2nd gear


    Juu,atsc: kasaus-ohjees kans sanotaan että kaikis ei oo jousia, tuolla männässä ja laatikon pohjassa selvät jälet että jouset on joskus ollu, pitää laittaa kyselyä laatikon tekijöille mihin tuo vaikutaa... kasaus nyt menee hamaan tulevaisuuteen, ei ollutkaan jn:n overhaul-kitissä ku direct clutchin levyt, laakereita puuttuu ainaki 5kpl, puslat nyt varmasti on kaikki, sekä tiivisteet, taijan laittaa loput osat tulemaan kuitenki jenkeistä....
     
  5. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    Juu. Vikahan löyty sitte od:n puolelta, se wave ring oli laitettu sitä jousta vasten siellä, eli alimmaiseks, purkukaavioita kun kattoo, ni mun mielestä sen pitäs olla ylempänä. Nyt se sitte on nuljannu se lukkouran, eli sitä odn ehjää rumpua saa tarjota, tai vaikka koko odtakin jos on järki hinnoissa, pistän nyt jenkeistä tulemaan kaikki levyt, raudat puslat, laakerit, yms. joka tapauksessa tillaukseen, kaikki puslat ja painerikat on jo kupareilla.

    [​IMG]
    Just ja just vielä nipussa

    [​IMG]

    lanka-lukituksen ura on lohojennu, lanka oli kuitenki ihan oikeen paikalla, joten ei kai aiheuta toimenpiteitä?
     
  6. kompassi

    kompassi 1st gear

    48re ylivaihde valmiiks niputettuna red eagle/kolene löytyy,hinta yv:llä
     
  7. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Löytyykö Lohjan suunnalta jonkun, romppeista 5,9 cumminsin siirtopumppua?
     
  8. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Saimpas kirjauduttua taas, jostain syystä heitetty pihalle jokin aika sitten.. Tuota ReDDotin ylivaihdetta katsellut, mun silmiin näyttäis siltä että se on shimmattu pieleen, kaks pakkaa yhtäaikaa päällä (direct ja brake)

    Tänään oli ilon päivä seinäjoella. Työkaverit kuolas 2gen Ramin perään, piiitkäään. Valkoinen paripyörä, pystyputkilla ja pitkällä hytillä. Vielä kun tiedän omistajan vievän ja hakevan lapsiaan samaan paikkaan ku ite nii ylpistyyhän siinä :p työkaveri heti kuittaili että mulla on housut märkänä ny, ei voinu oikeen kieltääkkään, on se sen verran kadehdittavan komee...:cool::cool:
     
    Muokattu: 9.5.2019
    ReDDot ja rekkamies tykkäävät tästä.
  9. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

     
    Saetkae tykkää tästä.
  10. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Katsos sitä ylivaihteen koppaa, siitä mihin ne brake-pakan raudat vastaa. Kuvasta katoin että ovat paunautuneet melko rajusti siihen koppaan, mut voi tietty kuvakin hämätä. Meinaan että ylivaihde pitää shimmata oikein kun se on mekaanisesti ajoitettu se pakan vaihto.

    Mulla oli omassa myös sen direct-pakan lukitusrengas kahdessa osassa, jotenkin hirvitti kuskailla sitä minnekkään (itellä ei prässiä). Tais olla Cascade tai ebay mistä sain uuden rinkulan, otin varoiksi kaksi.
     
  11. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    Joo, pitää käydä se läpi vielä, mulla oli paketti kasassa kahdella 4-5cm waveringin pätkällä, oli tunteet hiukan ku pommin purkajalla ku sitä prässiin nosteli...
     
    Cumminski tykkää tästä.
  12. splitti

    splitti 2nd gear

    Päivitystä death wobbleen. Tein itse nosturilla perusteellisen väljien tsekkauksen. Osia on etupäässä vaihdettu uusiin lähestulkoon kaikki, enkä löytänyt muuta väljää kuin etu kardaanista. Otin sen irti ja wobblet jatkui.

    Sen jälkeen käytin auton kulmien säädössä. Heitot oli karmeat, kuski oli 0,7 ja appari 0,58, kun auraus pitäis olla 0,06. Kulmien jälkeen vaihdoin isot nappularenkaat 275 hankookkeihin ja nyt oon laskenut autolla kaikkiin töyssyihin ja koittanut saada kuoleman vatkausta esiin, mutta ei enää tuu!!! Ja mikä parasta autolla on taas kiva ajaa ja noilla katukumeilla on kyllä hiljainen ja miellyttävä, joskaan ei yhtä hyvän näköinen enää.
     
  13. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    monesti miettiny että minkä moisia nämä alunperin on ollut ajaa ns vakiokuntoisina, tänne rahdattuina niissä on miltei aina korotuksia ja pallorenkaita..
     
  14. tsipi

    tsipi Gearhead

    Ite kamppailin kans death wobblen kanssa mun fordissa. Joo ei dodge, mutta cummins kuitenki...

    Sanoisin parhaaksi lääkkeeksi auraus nollaan ja casteria lisää, jos säädettävissä. Näillä tempuilla sain omastani death wobblen pois, vaikka wobblaus oli jo pilannut ohjaussimpukan väljäksi paskaksi. Tämäkin jäykän akselin auto. Tosin jos tänä kesänä ajaa meinaan, niin laitettava crown vicin etuakseli autoon. Joka olis pitäny jo alunperin alle veivata.
     
  15. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    En tiiä kiinnostaako oikeest ketään, mutta juu. Tulipa jo toisen kerran alotettua laatikon kasaus, kun tuli transparts warehousesta lähetys jossa tuli KAIKKI thrustwasherit, levyt/raudat, shimmit, laakerit, puslat, servoihin uudet paremmat männät, kunnollinen etupanta jne... no nyt ku sitte lopullisesti päästin rear/forwardin auki, totesin ettei mulla ookkaan siihen levyjä, pitäs olla boorit paljon tiheämmässä:

    [​IMG]

    päälimminen on uusi, kaks alempaa paikollaan olleita, joku viisaampi voiski heittää infoo, mitkä kitkat tuohon nyt sitte kävis?

    Tuolla ku on muutenki lämpöö käyny, nii ei viihtis paljo leikkiä nuilla,välistä löyty kivan sininen rauta:

    [​IMG]

    o/d:ssä oli aika paljon kulumaa, levyt ja raudat oli kyllä ok, tilatsinki jo siihen rempatun, 48:n osilla kasatun vaihteen, ku hinta tullin jälkeen jää 450€, pari kuvaa ylivaihteen puolelta:

    [​IMG]

    kynnellä tuntee selevästi että on pykälää.

    [​IMG]

    Varsinki täs rummun ulkokehällä on melekeen puolen millin kolot, olis kai saattanu mennä vielä pitkäänki, mutta varmaan tulossa vanahaksi ku ei enää joka raadon kans jaksa miettiä, että sinnekki jäi sitä ja tätä, millon sanoo poks...

    Edit typot
     
  16. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

  17. tsipi

    tsipi Gearhead

    Onpa erikoista, että oot saanu kitissä väärät levyt. Ite melkee kerran vielä kattosin koko paketin läpi, ettei ny vaan oo käyny perinteisesti ja esim 2 kitkanippua päällekäin. Sitte varmaa kannattaa olla myyjään yhteydessä. Sieltä joko fyrkkaa takas, että saat jn:ltä tai joltain ostettua levyt.

    Ei kellään satu olemaan tietoa onko esim 727, 47 tai 48 laatikkojen välillä joku tuollainen boori ero?
     
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kysymykseen en vastata osaa mutta vahvistuu taas se käsitys että kannatti minun maksaa ammattimiehelle jolla on kymmenien vuosien kokemus ja ulkoistaa laatikon laitto. Varsinkin kun ei niin montaa satasta maksanut. Vaikkakin yleensä teen kaiken itse.

    Semmonen huomio vielä boxin ulkopuolelta että kulutus tais tippua kun oikia etunen ei laahaa koko ajan. Ajaessa ei kyllä huomannu mutta höyrys välillä. No höyryäähän ne hyvät hevosetkin kuten kansallispukuinen mies totesi aikoinaan....
     
  19. Ck

    Ck Gearhead

    727 ja 47 on samat kitkat, 48 askissa on eri boori takimmaisessa pakassa eli eteenpäinkytkimessä eli forward. Kaikissa on samat eturummussa eli directissä. Paksuus toki vaihtelee mutta boorit samat
     
  20. Ck

    Ck Gearhead

    Eli sulla vissiin oli 47 aski ja oot saanu 48 kitkat. Tilaat siis vaan 4kpl ohuita 47 kitkoja vaikka jn tradingistä ja kasailet, raudat sopii kyllä. Maksaa varmaan 5-8e kpl.
     

Kerro tästä muillekin!