Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla oli takimmainen ja keskimmäinen paskana. Kuskin puoli joka kylpee suolassa enemmän pahempi.


    Reiät suurentuneet siitä tukiraudasta joka rungossa kiinni + hytin pohjassa korroosiota myös
     
  2. JL-

    JL- 3rd gear

    Kylkilinja on loistava. Ne korvat on joku joskus korjannut ja näyttää hyvältä, hyttikään ei ole mätä. Tarvii varmaan suosiolla kuskin puolelta takimmainen ottaa auki ja lähteä siitä liikkeelle.

    E: Eli sen pultin ampuu keskeltä auki ja tunkkaa hyttiä ylöspäin? Tarviiko kaikki puslat kuskin puolelta avata ennen tunkkaamista vai voiko tehä yksi kerrallaan?
     
  3. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Irrota takimmaiset ja keskimmäiset, ja löystä keulasta ni ei ainakaan taita mitn, käsijarruvaijeri ja vaihdevipu tarkkailuun kun tunkkailet.
     
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tietty jos haluat vain kuskin puolen tarkistaa, niin kuskin puolelta auki, ja löystää apparin puolelta. En lähtis kokeilemaan vain 1 puslaa kerrallaan.
     
    JL- tykkää tästä.
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä sen alakautta näkee niinkuin mahdolliset halkeamatkin.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tammerdiesel on yks paikka. Pidä jostain tukevasti kiinni kun kysyt hintaa.
     
    Jussi289, Gary Grand, palontie ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. JL-

    JL- 3rd gear

    Puhuit aikasemmin että kolmella jääkiekolla tulee sopiva korkeus, niin nyt tyhmänä kysyn että eikös noissa ole sen kannakkeen ylä- ja alapuolella puslat, eli meneekö noi kolme kiekkoa sinne kannakkeen päälle ja alaosa säilyy alkuperäisenä, vai kuinka?
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ekaks puslat runkoon ja siihen päälle kiekot.
     
  9. JL-

    JL- 3rd gear

    Muokattu: 20.5.2019
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sorry luulin että korotat, rungossa on pauttiaralla 2" reijät kannakkeiden kohdalla. Pelkillä kiekoilla ei kyllä onnistu "järkevästi noitten orkkisten korvaaminen, mun mielestä.
     
  11. JL-

    JL- 3rd gear

    Ei äkkiseltään valjennut itsellenikään miten tuo noilla hoituu, odotan Karpovin lisäselvitystä :D
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla on yläkuppi hytin pohjassa, sitten kolme kiekkoa kannakkeen päällä. Metallilevy estää kiekkoja tippumasta kannakkeen reiästä. Kannakkeen alla orggis alakuppi. Orig pultilla koko paketti läjässä.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    [​IMG] tämmösiä vastaavia on ihan lift kitteinä, jotain polyuretaanitankoa sun muuta. Ei se sen kovempaa ole kuin jääkiekko


    Olen siinä käsityksessä ollut, että korokesarjan kanssa ei orig puslalla tee mitään, vai laittaako joku tollasen pätkän muka orig puslien väliin?



    20tkm oon ajellut kiekoilla eikä ongelmaa. Mulla on autossa jouset ja iskarit sitä varten, että epätasasuudet poistuu. Eihän sitä rungottomissa autoissakaan sen kummempaa vaimennusta ole
     
  14. JL-

    JL- 3rd gear

    Näin arvelin. Onko toi kiekkojen alla oleva metallilevy siis vaan joku neliön muotonen levy jossa myös 12mm reikä keskellä?
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo. Nyt kesällä kun alkaa hitsuut niin hitsaan ne kiinni eli korikannakkeessa sit vaan toi reikä keskellä eikä isoa reikää enää. Muutenkin ne reiät ruostuu isoksi ja orig mallin pusla tulee läpi. Sitten alkaa pauke.
     
  16. JL-

    JL- 3rd gear

    Taidanpa tehdä niin että avaan takimmaiset puslat ja katon onko kannakkeen reikä isontunut, jos ei niin käyn southwest tradelta kysymässä puslia, jos myyvät eioota tai reiät on alkaneet suurentua niin lainaan sun tyyliä hommaan. Et sattuis muistaan noiden levyjen mittoja, että voisin samantien töissä tehdä ne varuilta valmiiksi?
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tee 10x10cm ja leikkaa rälläkällä ylimääräset pois jos häiritsee. Mulla ollut vähän justiinsa se pellin koko. Jääkiekko on alkup puslan kokoluokkaa kun sopii sinne kuppiinkin.


    Isontunut reikä ollut just jääkiekon kokoluokkaa, hirveästi se ei voi isontua kun kannakekaan ei ole kauheasti leveämpi.
     
    JL- tykkää tästä.
  18. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    [​IMG]

    Tuossa vielä pätkä tuosta kolkutuksesta. Korvin kuunnellen kuuluu selvästi enempi vänkärinpuolelta, josta myös kuuluu vaimeaa terävämpää kilkutusta (nostaja?)



    [​IMG]

    Öljynpaine suoraan kylmästä käynnistettäessä tyhjäkäynnillä. Ei nouse kierroksillakaan yhtään tuon korkeammalle. Ei kylmänä eikä kuumana.
    V-laaksossa uusi paineanturi.



    [​IMG]

    Tuossa vielä tuo edelliselle sivulle jäänyt video. Siinäkin kuuluu tuollainen "pehmeä" kolkutus nokan kierrosten tahtiin.
    Suutin kävi mielessä mutta ei tuo oikein sovi huonon suuttimen palokalinaan.

    V¤%& kun tässä on tuollanen helevetinesikartanosta peräisin oleva pörinäputki joka peittää kaiken muun äänen alleen....
    Onko muuten mistään saatavana orkkis pakoputkea, en suomen verkkokauppoja selaamalla ole löytäny ensimmäistäkään vakio osaa putkistoon...
     
    Muokattu: 20.5.2019
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä minä ainakin oon aina laittanu koropalat orkkispuslien kanssa.

    Ja kolmen eri auton kokemuksella se lattia naksuu jostain syystä, vaikka olis kaikki kannakkeet ja puslat ehjiäkin. Ja sanoisin et aina siinä kuskin alla jossain, kun tulee sopiva liike.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  20. JL-

    JL- 3rd gear

    Jännä kun edellinen ei naksunut parin vuoden aikana kertaakaan ja nykynenkin meni 2v naksumatta kertaakaan, ton alettua paheni sitten hyvin nopeasti.
     

Kerro tästä muillekin!