Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jotenkin se on sellanen sattumanaksu. Joskus menee vuoskin, ettei edes huomaa yhtäkään. Sit taas yhdellä kyläreissulla saattaa naksua kolmestikin.
     
  2. JL-

    JL- 3rd gear

    Sellasen kanssa voiskin jo elää.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mullakaan ei kolise venäjällä tai talvella "driftaillessa". Ne oli ennen tyynyjen korjailuja ne varmimmat paukkumishetket.
     
  4. JL-

    JL- 3rd gear

    No nyt on tyhmä olo. Menin auton alle ja pyysin kaveria pomppimaan hytin reunalla. Naksuminen paikallistu tukivarren kiinnityksen luokse. Siellä pilkotti pultinkanta, vuodentakaisesta koneenvaihdosta jäänteitä, joku rälläköimäni koneenkiinnikkeen pultin pääty kulkeutunut etupalkin sisällä tuonne tukivarren ja etupalkin väliin ja natisee tukivarren liikkuessa.
    Sain kammettua irti, ja siihen loppu natinat.
     
    onoff road, tukkijulli, Catrik ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Catrik

    Catrik 3rd gear

  6. jake81

    jake81 Gearhead

    Noista 6.5TD:en lämpö ongelmista on ameriikan pojilla paljon juttua niin mikäs täällä on mielipide asiaan?? Mulla olis ajatus muuttaa kierto niin että etukennon meno tulis repsikanpuolen kannen takapäästä ja paluu suoraan pumpulle ja takakennon kierto samaa reittiä kun orkkiksena on molemmat kennot, vois tietysti vielä laittaa kuskinpuolen kannen takapäästä pienemmän putken samaan etukennon kiertoon, auttaako paljon siuhen ettei sitä "hotspottia" tulis enään 8sylinterin kohdalle ja kannattaako päivittää pumppu uudemman mallin tehokkaampaan pumppuun? Autohan on -94 surku-urbani.
     
  7. Samuzki82

    Samuzki82 1st gear

    Moro.
    Tuota.... Kertokaa tyhmälle mitä öljyjä pitäs laittaa vm-95 olevaan subbarin voimansiirtoon... Eli perät ja loota ja jakoloota... Oon vähä niinku uus tällä jenkki alalla, niin ei ole itellä tietoo.
     
  8. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Saatto olla ihan hyvä hetki avata tuo 6,5sen kolkuttava alakerta...

    1-2 kankien laakerit
    [​IMG]



    3-4
    [​IMG]



    5-6
    [​IMG]



    7-8
    [​IMG]



    Kolmosen laakerit on ihan valmiit.
    [​IMG]
     
  9. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Miltä runkopukkien ympäristö näyttää? Nyt olis myös hyvä hetki askarrella lisärautaa sinne suunnalle.
     
    palontie tykkää tästä.
  10. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Säröjähän siellä on. Parissa pukissa tällaiset...
    Naamakirjan GM ryhmässä kirjottelinkin että nostetaanko suoraan romukuormaan koko paska.

    [​IMG]

    Tästä tuleekin jatkokysymys... Onko tuo moottorin ja vaihteiston ohjaus kuinka tiukasti naimisissa keskenään? Eli saako tuota omaa 4l80e loovaa toimimaan toisen merkkisen moottorin kanssa.
     
  11. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Kaippa tuo tukiraudoilla menis vielä? Kokeneemmat valaiskoon.
     
  12. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    [​IMG]

    Vielä löyty tuollanen kun pääsi kampuraa pyöräyttämään...
     
  13. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Mulla oli samanlaiset muistaakseni kolmessa pukissa. Päätin etten laita tuohon tukirautoja enempää rahaa (siis sellaista, mikä menee hukkaan jos/kun alakerta pettää). Lähes päivittäin tulee poljettua rajoittimelle asti eikä se vielä ole levennyt... Alemmassa kuvassa oleva särö on jo vähän pahemman näköinen, en ehkä käyttöautoon enää laittais tuota.
     
  14. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Löytyykö Oulu-Kemi-Tornio-Rovaniemi seudulta EHJÄÄ särötöntä gm:n 6.5td lohkoa tai koko alakertaa?

    Myös tieto tuon 4l80 ohjaamisesta erilaisen moottorin perässä kiinnostaa kovasti.
     
  15. J.J

    J.J Gearhead

  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Aika karulle näyttää, kohta on pukki öljypohjassa...
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kiulu myyntiin ja bensiinimoottorilla varustettua mallia tilalle.
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Nöyp
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  19. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Lähinnä ajatuksissa nakata keulalle mersun OM606. Se olis tuttu ja kestävä kone, ja niitä on kuitenkin sen 15vuotta tullut kynsittyä...
    Tai jos olisi kunnolla aikaa ja tietämystä ohjaipokseista niin samalla vaivalla sinne istuttaisi Om613/648 eli 320cdi:n

    Näyttää nuo 6.5set olevan sen verran hinnoissaan että samalla rahalla rakentaa keulalle semmosen koneen joka kestääkin.
    Toki tuo nykyisen koneen kunnostuskortti pitää katsoa loppuun saakka. Jospa tuon lohkon voisi hitsata kuntoon. (tai jos löytyisi ehjä lohko. SAA TARJOTA!)

    DieselpumpUK myisi tosin adapteria orkkisloovan ja mersun OM60x koneen väliin. Aika prkl arvokas vaan.
    Ja joutuisi säveltään loovalle ohjauksen. Orkkis ohjaus tuskin toimii enää jos moottorin vaihtaa toisen malliseen.
     
    Muokattu: 26.5.2019
  20. E_N

    E_N 3rd gear

    https://www.ebay.com/itm/6-5-Diesel...466305?hash=item5457556201:g:DZwAAOSw3mpXM6xr

    Tosta kone ja konttirahdilla suomeen. Toi on Navistarin valama joka ei halkea. Tuo Ted's trucks n'stuff on jenkeissä tunnettu military take-out koneiden myyjä. Hyviä vähän ajettuja motteja.
    Nyt ei nättäny olevan halvempia side-mount turbo koneita mutta kai niitäkin taas tulee ja kysyminen kannattaa aina. Se oli muistaakseni 2,5k€ viimeksi kun näin niitä myynnissä.

    Center-mount turbo kone käy myös muuten mutta on kalliimpi ja ainakin imusarjaa joutuu soveltamaan kun ne ei ihan sovi ristiin eri kulmissa olevien pulttien takia.
    Toi ulkomuistista, muut erilaisuudet myös mahdollisia mut ei muista.

    Toi on mun mielestä edullinen verrattuna suomessa normaalisti pyydettyyn 2.5-3k€ 300-500tkm ajetusta koneesta

    En oo mursu-koneitten fani yhtään niin mun mielestä pilais koko vehkeen alikokosella motilla tuo swappi. Duramaxia ite alkaisin laittamaan jos ihan välttämätön pakko olisi 6.5 luopua.
     
    fudge85 ja jake81 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!