Stihl ms 181/c kakoo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 27.5.2019.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Moottorisaha vm 2010


    Kaasari uäputsattu, uusi bensansuodatin ja letkut, ilmansuodatin ja tulppa. Kalvo ehyt ym.


    Lähtee kylmänä ihan ok käyntiin (tässä se liipasimen lukitusryyppysydeemi) ja käy ryyppy päällä tyhjää ok.

    Sahata ei jaksa oli ryyppy tai ei, mooaaa ja sahatessa käynti ailahtelee. Vapaalla kaasuttaessakaan ei kierrä iloisesti.


    Bensaa tämä ei nyt tunnu saavan, joku niksi mitä en vielä ole katsonut? Kiinalainen kaasari. Tulppa on kuiva kipinä pelaa.
     
  2. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Vaihtasin kalvosetin vaikka on ehjä ku ne tahtoo venyy. Vähän samoja oireita oli ja korjaantu kyllä.
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Entäs kampiakselin stefat? Vetää ilmaa välistä.
     
    Turbiini tykkää tästä.
  4. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Joskus joutunut stiiliin uusimaan koko kaasarin, että saanut toimimaan. Kiinasta tilata, koko kaasari täydellisenä maksaa puolet siitä mitä stihlin oma kalvosarja täällä Suomessa.
     
  5. plagu

    plagu Gearhead

    Sama kuin yllä mainittu, mahtokohan 3e maksaa koko kaasari tilheen kiinasta, omassa kävi pikku lapsus ja kiinan kaasarista uupu paikka lutkutuspumpulle, mutta eipä tuo oo haitannu ku lähtee aina laakista ilmankin tulille.
     
  6. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Ääni tälle!
     
  7. Rotten

    Rotten Gearhead

    Jonseretti oli tukkinu pakoputken pöntön, tehtaan säädöillä! Enkä muista mitä öljyy sekoittelin, en kalleinta, mut en halvintakaan 2t Enneku hokasin et myyvät kalliilla niitä boorimaisia säätöavaimia, säädin pikkusen laihemmalle! Vilkase varulta
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tässä on 3/4 ja 1 säätöruuvit ylhäällä ja alhaalla yksi. 3/4 ei liiku kuin 0-3/4 kierrosta, muita saa useita kierroksia auki/kiinni ei vaikutusta.

    Näkeekö kampuran stefat silmällä onko sökö?


    Kalvosetti vois olla kanssa, nyt ei voi kiinasta tilata :(


    Sahan asenollakaan ei ole vaikutusta, hetki ennen bensan loppumista vähän virkisttyy (kun tankki tyhjä)

    Aspenia ja stihlin omaa bensaa tankissa, ei 95/98 + 2t
     
  9. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Kerroit että on kuin ei saisi bensaa, ja sitten kuitenkin virkistyy kun bensa alkaa loppumaan, ristiriitaista, mutta välillä nuo on toki hankalia määrittää että kumminko, tai sökö kaasari sekoilee.
    Ensiksi itsekkin olisin ehdottanut että äänenvaimentajasta puhdistat sihdin, sen tukkoisuus tekee sen ettei jaksa kiertää, turisee tehottomasti vaan. On ihan normi ominaisuuksia että se tukkeutuu ja joutuu raapimaan puhtaaksi. Jos tuossa sihtiä on?
    Googlasin ms 181 silencer, ei taida olla purettava äänenvaimentaja. Ota vaimentaja irti ja töräytä jotain uunin puhdistus sprayta, anna vaikuttaa ja huuhtele.

    Ja sitten nuo valmisbensat on mitä on.
     
    Muokattu: 28.5.2019
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo pitää sekin puhdistaa. Tulpasta katottuna se ei liikaa bensaa saa, kun vielä ryyppy päällä toimii paremmin kuin ilman. Ilman ryyppyä ei pysy edes tyhjäkäynnillä vaikka olis kuinka lämmin.
     
  11. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Stihleissä ollu semmosta vikaa, et se tankissa oleva bensan imuletku perstaantuu ja voi mennä luttuun. Siellä tankissa lillii myös filtteri, just tän kyseisen letkun päässä.
     
  12. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Tuosta valmisbensasta. Just ostettu oranssi nesteen tekemä valmis bensa. Säädin sille kaasarin ja sahasin tankin tyhjäksi. Tein itse sekoitusbensan, laitoin tankkiin ja saha käyntiin, saha huuti tyhjäkäyntiä reiluilla kierroksilla ja piti aivan uusiksi säätää taas, seoksetkin.
    Eli toisinpäin ajatellen itse sekoitetulle säädetty saha ei olisi pyörinyt edes tyhjäkäyntiä valmisbensalla.
     
    Muokattu: 28.5.2019
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo nämä uusittu
    sellasta säätöä ei ole koneesta löytynyt että kävis eli jossain muualla vika
     
  14. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Edelleen on samat oireet jotka katosi uusimalla kalvosetin. Muutaman euron maksu plus 2 euroa lähetys.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu elä huoli kyllä se kalvo vaihdetaan kun ei koko kaasaria kiinasta tilata valitettavasti
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla toi Partneri alko sekoileen vähän samaan tapaan, bensaa ei vaihettu. Ensin huuti tyhjäkäynnillä, pieni säätöyritys hukkas koko tyhjäkäynnin, eikä sit oikeen potkinu kaasullakaan. Säätäessä se hyppi laihalta paksulle täysin epäloogisesti. Sit siinä ku sen päivän viimesen pakollisen sain ontuvalla sahattua, niin taas alko itekseen toimiin.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oon tällä jo sitkeesti kolme tankillista sahannut huollon jälkeen. Vituttanut niin paljon. Laudan katkomiseenkin menee varmaan 5-10s käynnistä riippuen :D
     
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ite sahasin 80-luvun alun sachs-dolmarilla varmaan 10 vuotta niin että ryyppy oltava lämpösenäkin päällä ettei sammu tyhjäkäynnillä. Sitte ryyppy pois kun sahaa että ottaa kierroksia ja taas päälle jos laskee käsistään. Naapuri sanoi että on varmaan kalvo venyny. Tilasin kalvon ja rupes pelaan. Nyt kun alkaa olla viis vuotta vaihdosta ni alkaa olla samoja oireita taas. Meinaa välillä sammua tyhjäkäynnillä muttei vielä niin paha kun oli alkujaan. Ehkä se menee noinkin minun loppuiän. Varsinkin kun ei siinä ole edes sitä takapotkusuojaakaan. Muuten ollu hyvä saha, 51cc kuutiota ja metallista tehty kokonaan eikä mistään muovista niiku Tupperware astiat.
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eikä ainoo huono uusissa. Kahvojen vaimennukset on tehty niin löysiksi, ettei noilla voi enää mitään tarkkaa tehdä. Alotus hakee ja et pysty oikeen ohjaan sahauksessa. Kun yritin tehä uusia pitkoksia mäntypölleistä, niin toi iso Partneri ei siihen pystyny. Pitkittäin halkasussa sitä pitää kuiten ohjailla et saa suoraa, vieterikahvoilla menee minne haluaa. Täysalumiinen vanha Oleo-Mac menee sinne, mihin minä haluan.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    En jaksanu lukee mutta heitä ainakin saastelaitteet sun muut säätöjen esto tulpat helvettiin. Meillä oli joku husqwarnan saha missä oli noi saastetulpat paikalla ja oli ihan paska. Ne kun poisti se alko käymään kunnolla janvoimaakin löytyi ihan eri tavalla. Just oli sellanen että lähti käymään muttei lämpymänä köyny kunnolla
     

Kerro tästä muillekin!