Chevrolet Impala 1967

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja tzampy, 21.3.2017.

  1. tzampy

    tzampy Gearhead

    Niin se vain leima sedälle kelpasi toisella yrittämällä. Käsijarrua piti säätää ja olka-akselista kaksi pulttia tiukata kun oli jäänyt löysälle.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Muokattu: 28.5.2019
    pe-le, Vuokralainen, falcon1 ja 17 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. tzampy

    tzampy Gearhead

    päivä ajeltu ja tuo laatikko kyllä jotakin tietyssä nopeudessa alkaa sekoilemaan kummalla vaihteella ajaa. 1 -> 2 -> 1 ->2 Kuvernööri/modulaattori sökö?
     
  3. viijari

    viijari Gearhead

    Itellä sama vika -70 impalassa. Joltain kuulin, että olisi vivusto/vaijerin säädöistä tarkka. Eli voi kai sekin vaikuttaa.
     
  4. tzampy

    tzampy Gearhead

    Joo. Näkyy tuokin tiputtavan öljyä alleen. Taidan vaan suosiolla alkaa katselemaan TH350 taikka TH400 lootaa tuohon
     
    isalmela tykkää tästä.
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eipä taida olla PG/TH350 vika se. Loota ite asemoi vivuston ja vaijeri on vaan kikkarille.
    Pitkään seisseessä lootassa ei päivän ajelu vielä oikeen saata riittää arvioon. Voi toipuakin.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  6. tzampy

    tzampy Gearhead

    Öljyt ei tahdo kestää laatikon sisällä vaikka huohotus toimii, tarpeeksi kun kusee öljyjä pihalle käy vaihdossa luistamaan. En tiedä voiko tuo modulaattori aiheuttaa vaihtosekoilun, ristikot täytyy tsekata myös
     
  7. LPV

    LPV 3rd gear

    Sekoiluun vaikuttaa öljyn vähyyskin. Vaijerin säätö on tärkeä vasta GMn OD lootissa. Noissa vanhoissa 2 tai 3 lovisissa voi vaikka jättää vaijerin irti. Alipaine hoitaa niissä hommat. Kauan seisseessä lootassa voi olla paikat vähän tukossa ja jumissa. Ajoa, nestettä ja seurantaa, olis mun resepti.
     
  8. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Iteasiassa loota joo asemoi ite vivuston kylläkin semmosen hammaskamman mukaan, mut jos vaihteenvalitsimessakin on ne harjanteet, niin jos ne ei o keskenään kohillaan ei vaihe ookkaan välttämättä oikein sisässä lootassa. Ja sit vielä vaikka sekin ois kondiksessa, niin venttiilipöydässäkin pitää valitsinkaran olla just oikeessa kohassa, että vaihteet on oikein sisässä kun laatikon vivusto on pykälässä. Näin siis TH350. Eikä tarkoitus ole vinoilla.
     
    Muokattu: 29.5.2019
  9. tzampy

    tzampy Gearhead

    Ensi viikolle sain suodattimen vaihtoon ajan. Kokeilen myös vaihtaa tuon modulaattorin. Suurin huoli on mikä tuolla voimalinjassa täristää niin vitusti kun vähänkään antaa kenkää enemmän.
     
  10. tzampy

    tzampy Gearhead

    Käytin kardaanin tänään pöydällä, ristikot kuivat mutta eivät kuitenkaan väljät. Takaisin kasaan rasvattuna ja koeajolla ravistaa entistä enemmän sekä laatikko oksensi öljyt talliin. Eiköhän se taas riitä vähäksi aikaa..
     
  11. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Juu, tiedän tunteen. Anna ajan hoitaa pahimmat harmistukset. Sen jälkeen on taas on intoa jatkaa harrastusta!
     
    isalmela tykkää tästä.
  12. tzampy

    tzampy Gearhead

    Huomenna on taas jo varmaan parempi päivä. :D
     
    Gary Grand, tooke, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Lieköhän ravistuksella ja askin oksentelulla on nyt joku syy/seuraussuhde? Jos paheni kardaanin irtikäytöllä niin oliko takapään hela esmes ihan totaalisohlo ja työntääkö sieltä välistä öljyä? o_O
     
    palontie tykkää tästä.
  14. tzampy

    tzampy Gearhead

    Ei ollut hela väljä, kävi varmaan joku kämmi ristikon kiinnityksessä. Öljyt tulevat joko täyttöputkesta taikka huohottimesta.
     
  15. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    "Noissa vanhoissa 2 tai 3 lovisissa voi vaikka jättää vaijerin irti."
    No, powerglidessä ei ole vaijeria vaan vivusto. Ja se vivusto ei ole vaan "kick-down" vaan se säätää laatikon toimintaa koko liikematkallaan. Eli käsitys siitä että sen voi jättää irti ylittää kyllä laatikon suunnittelijoiden käsityksen. Vasta vivun liike "through-detend" vaikuttaa kick-down toimintoon. ( through detend merkityksen voi opiskella vaikka shop manualista), :)
    Mutta kyllähän nämä asiat perusharrastaja tietää ja tuntee paremmin kuin tehtaan suunnitteluosasto.
     
    Gary Grand ja tzampy tykkäävät tästä.
  16. jariha

    jariha Double Gearhead

    ehdotettuihin ongelmiin /vikoihin kun ei luoteta... niin no se on sitä, käy vaan just niinku karpovin kaasarihommissa:D
     
    palontie, tooke, Camino'79 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ai saatana :rotfl: :rotfl: :rotfl: :poff:
     
    jariha tykkää tästä.
  18. tzampy

    tzampy Gearhead

    Tänään jatkettiin hommia tuon auton kanssa ja takimmainen ristikko oli jäänyt kantamaan. nyt ristikko on kunnolla paikallaan. Ja sitten tuli haettua perjantaina tuohon "powerglideen" suodatin ja tänään sitä sitten äheltämään paikalleen. Ensimmäisenä vertaamaan uutta tiivistettä ennen purkamisen aloitusta öljypohjaan, no ei se ole sinne päinkään. Pudotin joka tapauksessa tuon öljypohjan auki ja vertasin sitten vanhaa tiivistettä Tiivistekaupan kuviin ja näyttää nyt siltä että tuo laatikko on sittenkin TH400 (jep en edes tiedä mikä laatikko autossani on) Öljypohjan kun sain valuutettua öljystä puhtaaksi niin näky oli melkoinen, kuitenkaan tuo ei haise palaneelle. Voiko tukossa oleva suodatin aiheuttaa tuon öljyn oksentelun?

    [​IMG]

    Suodatin oli myös todella paskainen. Tuolla laatikossa on myös jokin solenoidi (kuvassa ympyröity)

    [​IMG]

    Onko tässä laatikossa kickdown sähköinen? Mitään vaijereita eikä vivustoa ei laatikolle tule. Ainoastaan alipaine letku modulaattorille. Need help

    [​IMG]
     
    Muokattu: 1.6.2019
  19. zuinula

    zuinula Gearhead

    Juu, sähköinenhän tuo. Vissiin on orggis kaasarilla ollut kytkin, joka tosipaikassa antaa sähköä lootan solenoidille. Kokeile että solkku napsahtaa nyt kun se on helposti vahdettavissa. Annat sille vaan sähköä ainoaan johtoon.
    Tällaisen virittelin omaan laitteeseen:
    https://www.ecklerschevelle.com/che...-matic-400-th400-hi-tech-lokar-1964-1972.html
    Aika simppeli laitos toi lopulta on, mikrokytkin antaa sähkön solkulle kun kaasu on liki pohjassa.

    Komea pirssi kaikkiaan, koeta jaksaa vääntää kuntoon laitos! Kyllä ne viat pian loppuu:rolleyes:
     
    isalmela tykkää tästä.
  20. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Näyttäa kovasti TH400:selta, ja tosiaan sähkönen solenoidi ohjaa kick-downia.
     
    isalmela, Jussi289, Camino'79 ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!