Dodge Dart - 66

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Tero2, 12.5.2019.

  1. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Taas uutta päivyriä, kunnes tulee joku ahaa elämys..

    -66 2d Dartti. Flippikeulalla. Koneena - 72 360+904 ja vahva 7 1/4 hanuri

    Tuota koitin jo alussa hetken myydä ja kun kauppa ei käynyt oli tarkoitus et korjaan koneesta öljyvuodon lootan ja motin välistä. Kone ja loota pois ja öljypohja auki.
    Laakereihin tietty ajattelin kurkkia samalla, mikä kannatti.. Niistähän löytyikin ilon väriä,joten edessä enemmän remppaan. Akseli olikin joskus hiottu . 010, nyt menee varmaan kiillotuksella, mutta kun pytytkin oli aika kulahtaneet ei auttanut kuin lyödä motti osiksi ja alkaa kattoon uutta palikkaa...

    Elikkä Kone std koossa, joka nyt Porataan .040
    Männät hypereunukit pienellä patilla Kb:n 190
    Scatin-I beam veivit
    Promaxx alukannet
    Nokka https://www.lunatipower.com/Product.aspx?id=1533&gid=247

    -Nuo on nyt jenkeistä tulossa. Lohkoa tuli eilen sitruunahapossa keiteltyä, mut tällä kertaa tuli hätäilyä niin jäi pesu vähän torsoksi...

    Autohan ollut viimeksi leimassa 2006, mutta koppa ei kaipaa mitään, eli tekniikalle päivitys ja ajoon...

    [​IMG]Dodge Dart - 66 by Tero Soini, on Flickr
     
    Muokattu: 13.5.2019
    PetteriT, hantta ja PPRCuda tykkäävät tästä.
  2. Meinasitko räjäyttää seiskavartin vai onko siihen tulossa päivitystä?
     
  3. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Tarkotus oli et ajelen sillä alussa,mut tehrää ny koneki eka....Sithän saaki lootan rempata ja sen jälkeen tuleeki varmaan perä
     
  4. Heitä sinne joku Hiacen akseli, niin enemmän se löylyä kestää. Niissä on 4,5" pulttijakokin.
     
  5. Onkos tässä edistystä vai joko tämäkin on myyty..:D
     
    falcon1 ja NorthElite tykkäävät tästä.
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tero2 ostaa a-koppia purkaakseen. Retromeininkiä. Niin minäkin tein - 40v sitten.
     
    falcon1 tykkää tästä.
  7. jariha

    jariha Double Gearhead

    en tykkää... eikö näihen tilalle vois kiihytys aihioiksi ostaa vaikka civikkejä? tai pemaria??? jos sen pitää takaa vetää?? anteeks...
     
    hantta ja falcon1 tykkäävät tästä.
  8. Tero2

    Tero2 Double Gearhead


    Edisty sen verran et tein myynti-ilmotuksen :D
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Mihin muuhun joku a body nyt kelpais?
     
  10. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Vaikka minulle. 64-65 valiant on hieno. 67-69 dart on helvetin hieno. 68-69 gts 340/383 koneella alkuperäinen on usassakin haluttu ja kallis. Puhumattakaan alkuperäisistä 440/426 koneilla.
     
    sleepercooler ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kertokaa tyhmälle, onko joskus kaupasta saanut uuden Dartin 440 tai Hemillä?
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  12. https://fi.wikipedia.org/wiki/Dodge_Dart

    "HEMI Dart: Vuonna 1968 Dodge suunnitteli Hurst-Campbell inc.:n kanssa erikoismallin, joka sisälsi 426 kuutiotuumaisen ja 600 hevosvoimaa tuottavan Street Hemin lisäksi lasikuituiset etulokasuojat ja konepellin sekä kevytmetallipuskurit. Autossa ei ollut ikkunaveivejä, vaan ikkunat avattiin vetämällä nahkaista vyötä, joka oli kiinni ikkunassa. Takapyörän aukot oli levennetty mahdollisimman suureksi, ja niiden sisältä löytyi slicks-renkaat. HEMI Darteissa ei myöskään ollut peilejä, radiota, sisälokasuojia tai takapekkiä painon vähentämisen vuoksi. HEMI Dart ei ollut tieliikennekelpoinen, vaan se suunniteltiin kilpa-autoksi. Varttimailin tämä auto suoriutui 10 sekunnissa. HEMI Dart on edelleen nopein vakioauto varttimaililla."
     
    faffeli tykkää tästä.
  13. hantta

    hantta Double Gearhead

    Juu, tuon tiesinkin, taisi Ruotsisssakin olla tuollainen, lieneekö aito? Mutta alkuperäistä kysymystäni lainainatakseni, saiko kaupasta liikennekelpoisen 440 tai Hemidartin?
     
  14. Hiukan riippuen määrittellystä, että mitä tarkoittaa liikennekelpoinen. Jos se tarkoittaa, että saiko Hurstin tekemillä 440/Hemi Darteilla ajaa kadulla, niin saattoi sen ehkä kilpiin saada jossain. Mutta jos se tarkoittaa mukavaa kauppakassia, niin sitä ne tuskin oli.

    Tässä on esim. muutama kuva:

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    wilburi tykkää tästä.
  15. xarper

    xarper Gearhead

    440 sai ainaskin, google kertonee loput. Yhen 67 Dartin tein ite tossa isolohkolle kans.
     
  16. wilburi

    wilburi Gearhead

    ^^ saakelin komia laitos
     
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    ”1969

    The 2-door sedan was dropped at the end of 1968 and replaced with the Swinger 2-door hardtop for 1969. Also added was the Swinger 340. The entire 1969 Dart range received trim updates including another minor revision of the grille, and a return to rectangular park/turn lights. The 1968 round side marker lights were replaced with rectangular reflectors. Head restraints were optional equipment until January 1, 1969, when their installation became mandatory under federal law. The 6-cylinder models received a carburetor anti-ice system borrowed from Canadian-market Chrysler 6-cylinder engines,[28] and the drum brake automatic adjusters were revised for more consistent operation.[29] At the top of the Dart performance range for 1969, there was limited availability of the 440 V8 in the Dart GTS model.”

    Lopussa se sanotaan 440 kohdalla. 426 lienee kilpuri ollut vainen.
     
    hantta tykkää tästä.
  18. xarper

    xarper Gearhead

    "and you couldn’t fit a power booster under the hood anyway, what with all that engine there."

    Tää on kyllä ihan puppua, hyvin mahtuu tehostin isolohkon kaa ;)
    Vaikka fenderwellit jollain 2" primääreillä tuli tohonki, tehtaan sarjoilla ei ois mitää murheita tehostimen kaa.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Riippuu varmaan tehostimen mallista. Jos on se isohalkaisijainen paistinpannu, niin ei mahdu, mutta pienempihalkaisijainen(kaksikalvoinen?) menee varmasti heittämällä. Tuota Migueloksen kuvaa kattoessakin näkee että venakopan ja pääsylkän välissä on enemmän tilaa kuin pääsylkän ja rattiakselin...
    Noita 440 Dartteja tehtiin dealer-asennuksina ainakin Grand Spaulding Dodgen toimesta. Ottivat uuden 383 GTS:n ja vaihtoivat koneen 440:ksi.:cool:
    Ja on olleet myös liikennekäytössä.:D
     
    hantta tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!