Chevrolet 400 sbc startti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja rotax, 30.5.2019.

  1. rotax

    rotax 2nd gear

    Onko nelisatasessa startin kiinnitys vino, suora vai kumpikin?

    Kiitos
     
  2. 67_Camaro

    67_Camaro 2nd gear

    Omassa -76 lohkossa ainakin vino, mutta valussa tuki myös suoralle jaolle. Toinenhan pulteista vaan on eri kohdassa. Itse porasin lohkoon suorajakoreiänkin.
     
  3. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Mun vakiolohkoisissa nelisatasissa on ollut molemmat kiinnitysmahdollisuudet, sekä vino että suora. Aftermarketlohkoista löytyy myös molemmat kiinnitysmahdollisuudet.
    Vinoa käytettäessä on vetolevyn oltava se isompi 168-hampainen ja suoraa käytettäessä se pienempi 153-hampainen.
     
    rotax tykkää tästä.
  4. 67_Camaro

    67_Camaro 2nd gear

    Tuo vetolevyjuttu ei nyt välttämättä pidä paikkansa koska joissain aftermarket- starteissa on tuplajako, voi käyttää sekä 153 että 168 flexplateissa. Itsellä esim Powermasterin 9600 startti, suorakiinnitys ja 168 hampainen flexpleitti.
     
  5. tapio.t

    tapio.t 3rd gear

    Lienee noi mini/tehostartit lähes kaikki suoralla kiinnityksellä ja mahdollisuus käyttää kumpaa tahansa vetolevyä.
     
  6. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Kannattaa myös muistaa ,että ainakin tehtaan omaa kampuraa käytettäessä on käytettävä nelisatasen omaa vetolevyä jossa puntti ulkoisen tasapainoituksen vuoksi. Tämä vetolevy on 168 hampainen ja käytettävä vinokiinnitteistä starttia.. Asia on tuttu kantapään kautta...
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tuli tutuksi tuon stroukin kanssa. Kantapään kautta..
    Koneessa external balance kampiakseli, niin tuli epähuomiossa yks ylimääräinen internal balance dampperi ostettua.:confused: Vetolevy sentään tuli kerralla oikein, kun olin jo harjoitellut.
     
  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Sama startti nykyään mullakin. Vakiostarteissa ei ole tuplajakoa.
     
  9. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Mä harjoittelin molemmat vetolevyn sekä dampperin aikanaan...
    Tärisee muuten aikalailla nelisatanen tavisvetolevyllä ja dampperilla..
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  10. rotax

    rotax 2nd gear

    Nyt on kontattu auto alle ja selvis että on vinokiinnitys ainoastaan, ihme juttu kun Us-partsissa oltiin sitä mieltä että pvm 9600
    pitäis käydä.
    Eli powermaster 9612 käy tohon versioon. Siinä on vino ja suorakiinnitys 168 hampaiselle. Ja näyttää siltä et tohon lohkoon ei saa suoraa edes sopimaan. Siellä on päässä n: 20mm reikä halk.
    ja n:25-30 mm syvä ja ei oo linjassa et sais startin suoraan linjaan
    jos yrittäisi porata ja tehdä kierteet.:confused:
     

Kerro tästä muillekin!